Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere i dag begynte jeg og en jeg driver med å ligge, men av ulike grunner avbrøt vi samleie etter kun et par jokk.
Jeg går på p-piller men har innimellom surra med å ta de til samme tid fordi jeg egentlig ikke har brukt det som prevensjon, da jeg har vært singel og ikke sexuelt aktiv på en stund, og brukt p-piller først å fremst på grunn av menstruasjonssmerter. Så jeg har med andre ord ikke vært like konsekvent med når på dagen jeg har tatt pilla. 
han kom jo ikke inni meg, men det kan jo allikevel ha kommet precum og jeg er redd jeg kan være gravid. 
Trenger jeg å ta en angrepille? Og burde jeg da ta en eggløsningstest samtidig for å få en pekepinn på hvor vidt angrepilla vil funke, eller burde dette gå fint? 
har ikke hatt mensen på et parr år da den forsvant med p-pillene så har ingen anelse om hvor i syklusen jeg evt er. 

håper noen kan betrygge eller komme med kloke tips. 

allerede sendt melding til lege om ønske om annen permanent prevensjon så jeg slipper å være i en situasjon hvor jeg har surra med pilla igjen. 

Anonymkode: 4167a...620

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta et par stykker (Angrepille)

Anonymkode: 918b0...c8b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare gjøre det for sikkerhetsskyld. Men ta det asap. 

Anonymkode: dbdbf...8f3

Skrevet

Det er veldig lite sannsynlig at du er gravid når han ikke kom inni deg.

Skal du ta angrepille, holder det for all del med én (ikke "ta et par stykker" som brukeren over her skriver).

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det går sikkert greit når du tar den hver dag. Men for å være sikker og slippe bekymring så er det vel bare å kjøpe pillene. Altså angrepillen. Bedre å være safe then sorry.

Anonymkode: 61b18...afe

AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skal du ta angrepille, holder det for all del med én (ikke "ta et par stykker" som brukeren over her skriver).

Jeg er ikke den som skrev det. Men som jeg husker er det to piller i pakken.

Anonymkode: 61b18...afe

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel egentlig HELT an på p-pillen din. Les pakningsvedlegget for å finne ut av hvor mye slækk du har når det gjelder tidspunkt. Noen piller er jo til og med slik at hvis du glemmer pillen én dag, så kan du ta to dagen etter. Andre er ikke på denne måten. 

Anonymkode: 9875a...bd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer vel egentlig HELT an på p-pillen din. Les pakningsvedlegget for å finne ut av hvor mye slækk du har når det gjelder tidspunkt. Noen piller er jo til og med slik at hvis du glemmer pillen én dag, så kan du ta to dagen etter. Andre er ikke på denne måten. 

Anonymkode: 9875a...bd9

Ja, Jeg bruker melleva, i pakningsvedlegget jeg finner på nett står det 12 timer, men sexogsamfunn sier 24 og to piller påfølgende dag. Jeg har ikke glemt en pille en hel dag i løpet av de siste to ukene, men usikker på hvor mange timer mellom hver av pillene. 
vet det er dumt, men lett å være etterpå klok. Jeg har i hvert fall bedt legen om nytt mer permanent prevensjonsmiddel nå så jeg slipper å stå i denne situasjonen igjen.   

Anonymkode: 4167a...620

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ta et par stykker (Angrepille)

Anonymkode: 918b0...c8b

Why?

De koster 400kr stykket btw

Anonymkode: a9669...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...