AnonymBruker Skrevet 7. januar #21 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 16.38): Det er skjevhet i måkingen som er problemet. Alle andre steder jeg har bodd har de klart å måke rett. Anonymkode: ffc56...484 Ekspander Hvordan kommer du deg egentlig over en fartsdump, eller et nedfelt kumlokk? Anonymkode: 149f4...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #22 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 16.09): For min del er det ikke det at jeg må vente på brøyting som er problemet, men jobben de gjør i gata der jeg bor når de kommer. Det er virkelig elendig måkt og det er krevende å kjøre selv rett etter de har vært her. Anonymkode: ffc56...484 Ekspander Enig! Faktisk er det ofte VERRE å kjøre rett etter de har vært her. AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 16.12): Der jeg vokste opp var det til tider en fulltidsjobb for bønder på vinteren. Da vet du hva du holder på med, har mengdetrening og erfaring. Hvem tror du blir kalt inn de fem dagene det snør i sør? Der jeg vokste opp var det satt av plasser til å dumpe snø, og man tok hensyn til dette når gjerder ble satt opp, beplantning, bredde fortau, med mer. Hvordan tror du dette er i sør? Anonymkode: 149f4...33e Ekspander Det snør ikke fem dager i året. Snøen er på/av fra oktober til mars. I år kom den veldig sent, men det er fortsatt mer enn fem dager. Og spørsmålet gjenstår: er det ok å brøyte skamdårlig fordi det er så sjelden man gjør det? Hvorfor betale for det da i det hele tatt? AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 16.27): Det er boligfelt med biler i garasje uten en eneste bil i veien. Det er en uproblematisk brøytejobb om man kan brøyte. Bilen som kjører brøyter skjevt så det er igjen 10-15cm snø på halve veien, og bilen kjører på skrå når man kjører der. Du trenger ikke forklare meg ulike grunner til at brøytemannskapet ikke får gjort en god jobb når disse faktorene ikke er tilstede her. Her er det dårlig utstyr og lav brøytekompetanse. Anonymkode: ffc56...484 Ekspander Akkurat sånn er det her også. Anonymkode: 10505...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #23 Del Skrevet 7. januar Jeg fatter ikke de som klager på brøytinga i Oslo ihvertfall. Jeg bor på høybråten og her er det ikke brøyta på fortaua, en og annen vei er brøyta færre ganger enn de mer viktige hovedferdsårene og det er bare brøyta 1-1/5 kjørebredde. Det er helt riktig prioritering på en dag slm i dag. 64-bussen går ikke og det suger for mange, spesielt de som er mest avhengige av den men det er fortsatt helt riktig prioriteringa av brøytemannskapet. Man kan mumle litt om at det burde være mer mannskap, mer penger og gjort ennå bedre men det er bare ikke slik at det offentlige kan dekke alt helt perfekt for alle i alle sammenhenger hele året rundt. Anonymkode: 2a28b...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #24 Del Skrevet 9. januar Jeg vet en del om dette. Det er Vegvesenet eller underentrpenører som stiller opp med mindre utstyr og vakthold enn det har vert i tidlegere tildelinger. Vet om en strekning som før hadde 4 biler med døgnskift som vart redusert til 2 biler. Frustrerende for sjåførene som står på uten å klare å holde god standar. Anonymkode: fe13b...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #25 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 17.34): Enig! Faktisk er det ofte VERRE å kjøre rett etter de har vært her. Det snør ikke fem dager i året. Snøen er på/av fra oktober til mars. I år kom den veldig sent, men det er fortsatt mer enn fem dager. Og spørsmålet gjenstår: er det ok å brøyte skamdårlig fordi det er så sjelden man gjør det? Hvorfor betale for det da i det hele tatt? Akkurat sånn er det her også. Anonymkode: 10505...19a Ekspander Det er ikke ekstremvær og MYE snø mange dager pr vinter. Man kan ikke bemanne på grunnlag av de store toppene, man må bemanne påmed grunnlag i et gjennomsnitt. Dermed MÅ det prioriteres de ekstreme dagene. Slik er det i flere praktiske yrker og. Det blir brøyta så det går an å komme seg fram og så taes grundig når været roer seg. De viktigste vegene,som de har avtale om at ER de viktigste,brøytes først. Anonymkode: a257a...8f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #26 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 15.32): Men hva skal man gjøre da, når brøytinga er elendig? Her jeg bor i en liten by på Sørlandet, brøytes det kun en stripe midt i veien, det er ikke plass til å møte motgående biler. Brøytebil dumper snø midt i veien, legger fra seg klumper her og der, det skrapes svært sjelden og man venter med å brøyte til snøen rekker omtrent til kneet. Jeg har bodd andre steder og der har brøytinga vært helt flott, så jeg tenker at sørlendinger kanskje ikke kan brøyte noe særlig godt og at de ikke kommer til å lære det heller, så lenge det ikke er lov å si at jobben rett og slett ikke holder mål. Eller tar jeg feil? Er det greit å bare ta det sånn halvveis og skynde seg videre, forventer jeg for mye? Anonymkode: 10505...19a Ekspander Det går an å klage. Men man trenger ikke brøle det ut. Holder med en huggelig melding. Som feks her i solveien er det brøytet. Men det er brøytet en stripe midt i veien hvor man ikke kan passere hverandre og ligger store klumper igjen, som gir trøbbel til småbiler. Kan dere få fikset litt på dette. Med vennlig hilsen. Eller ta en tlf med vanlig hyggelig stemme Anonymkode: a66d8...066 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 9. januar #27 Del Skrevet 9. januar Her hvor jeg bor kan man gå inn på kommunens hjemmeside å melde fra om steder er dårlig/ikke brøytet og da kommer de om de har kapasitet til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #28 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 15.39): Så de du skal klage til er kommune eller dem som har inngått avtalen om brøytingen Ekspander Og det kommer man langt med tror du eller? Anonymkode: f7aa0...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #29 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 10.14): Det blir brøyta så det går an å komme seg fram og så taes grundig når været roer seg. De viktigste vegene,som de har avtale om at ER de viktigste,brøytes først. Ekspander Her dropper de bare fortau og småveier. I dag er det fredag, og jeg har ikke sett en brøytebil her siden tirsdag. Fortauene er ikke brøytet, en halv meter med is, synd for rullestolbrukere og barnevogner. Småveiene er ikke brøytet, isklumperne som brøytebilen la der ligger der fortsatt. Snøen er tømt foran private garasjer. Umulig å flytte, selvsagt. Anonymkode: 10505...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #30 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 17.36): Jeg fatter ikke de som klager på brøytinga i Oslo ihvertfall. Jeg bor på høybråten og her er det ikke brøyta på fortaua, en og annen vei er brøyta færre ganger enn de mer viktige hovedferdsårene og det er bare brøyta 1-1/5 kjørebredde. Det er helt riktig prioritering på en dag slm i dag. 64-bussen går ikke og det suger for mange, spesielt de som er mest avhengige av den men det er fortsatt helt riktig prioriteringa av brøytemannskapet. Man kan mumle litt om at det burde være mer mannskap, mer penger og gjort ennå bedre men det er bare ikke slik at det offentlige kan dekke alt helt perfekt for alle i alle sammenhenger hele året rundt. Anonymkode: 2a28b...527 Ekspander Jeg hadde sympati for brøytemannskapene mandag og tirsdag, og skjønner at de ikke klarer å ta alt. Men nå har det vært et par dager uten snø, så de kunne jo gjerne kommet tilbake og tatt bort den mengden med ekkel løssnø over klink is, slik at både bilister og gående faktisk kommer seg frem. Gående fordi akkurat nå må veien benyttes da fortau ikke eksisterer. Gikk inn på bymiljøetetatens sider for å legge inn melding og så at et titalls mennesker hadde gjort det samme før meg på samme vei. Anonymkode: 0279d...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #31 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 10.14): De viktigste vegene,som de har avtale om at ER de viktigste,brøytes først. Ekspander Forstår det. Det jeg klager på er at de ikke brøyter skikkelig når de først brøyter og at de rett og slett dropper de veiene/stedene som ikke er viktigst. Jeg tipper det har med kommuneøkonomi å gjøre, og en voldsom nedprioritering av de fattigste områdene av byen. Den rike delen av byen ser ikke sånn ut, for å si det slik… Anonymkode: 10505...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå