AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Skrevet 7. januar Flere med menn som sover og sover? Legger seg tidlig, og sover 2 timer hver eneste ettermiddag? Med barn i hus? Anonymkode: 3dc5e...8af 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Skrevet 7. januar Jeg hadde en. Han la seg ikke tidlig da, men hva hjalp det når han sov ettermiddagslur til barna var i seng. Og sov langt utpå morgenen på fridager. Jeg spurte igjen og igjen om han ikke tenkte over hvem som måtte orke dobbel jobb når han erklærte seg «sliten» og la seg til å sove. Men jeg måtte visst bare fikse uansett. Alt ble bedre da jeg ble kvitt ham. Jeg gjorde jo det meste alene uansett. Det lille ekstra jeg måtte ta var mye mindre belastende enn å se ham ignorere meg hver dag. Anonymkode: 6c155...318 7 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar #3 Skrevet 7. januar Jeg klarer å vente med å sove til unga har lagt seg. Etter det stuper jeg i seng. Sikkert pga at jeg er tidlig oppe og er sliten etter en fysisk krevende jobb. Anonymkode: 6c8d5...dfe 2 1
Ymse meninger Skrevet 7. januar #4 Skrevet 7. januar Mange menn har klokkepanikk og teller timer og minutter de skal sove. Avslutter ikke engang en chatsamtale på ordentligvis fordi de nærmest kaster mobilen i veggen for nå er det sovetid. snakker om soving, klager hvis for lite soving, og generelt veldig sovefokusert.
AnonymBruker Skrevet 7. januar #5 Skrevet 7. januar Kanskje det mest usexy jeg vet! Dater en nå, og han tror jeg er en sånn sofasover, og det kan faktisk være at det blir dealbreaker for meg🥺 Anonymkode: 1af6f...424 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Skrevet 7. januar Dette fenomenet er nok jevnt fordelt mellom kvinner og menn, gitt. Anonymkode: e7a4a...edd 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #7 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde en. Han la seg ikke tidlig da, men hva hjalp det når han sov ettermiddagslur til barna var i seng. Og sov langt utpå morgenen på fridager. Jeg spurte igjen og igjen om han ikke tenkte over hvem som måtte orke dobbel jobb når han erklærte seg «sliten» og la seg til å sove. Men jeg måtte visst bare fikse uansett. Alt ble bedre da jeg ble kvitt ham. Jeg gjorde jo det meste alene uansett. Det lille ekstra jeg måtte ta var mye mindre belastende enn å se ham ignorere meg hver dag. Anonymkode: 6c155...318 Har hatt partnere som sover alt for lite, fordi de skal rekke alt. Også klager de etterpå over at de er slitne. Jeg foreslo at kanskje du skal droppe akkurat den festmiddagen eller barnas tur til x, eller femte runde med oppussing. Men nei da. Om å gjøre og presse alt inn slik at fasaden var perfekt. Må skryte til høneklubben i sosiale medier. Spør fastlegen. Hen kommer garantert til å anbefale god og rikelig med søvn. Kanskje gubben bare var klokere enn deg? Anonymkode: de623...868 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #8 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har hatt partnere som sover alt for lite, fordi de skal rekke alt. Også klager de etterpå over at de er slitne. Jeg foreslo at kanskje du skal droppe akkurat den festmiddagen eller barnas tur til x, eller femte runde med oppussing. Men nei da. Om å gjøre og presse alt inn slik at fasaden var perfekt. Må skryte til høneklubben i sosiale medier. Spør fastlegen. Hen kommer garantert til å anbefale god og rikelig med søvn. Kanskje gubben bare var klokere enn deg? Anonymkode: de623...868 Hvem skulle sett til barna hvis vi begge sov? Anonymkode: 6c155...318 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar #9 Skrevet 7. januar Jeg har i voksen alder blitt sammen med en mann som hviler middag hver ettermiddag i ca 50 minutter. Slavisk. Han har gjort det hele livet fra han var tenåring. En cowboystrekk er sunt, så jeg lar det gå. Anonymkode: 5e933...ed3 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #10 Skrevet 7. januar Noen kan faktisk ha utmattelse/fatigue. Da må man ofte sove på dagen, selv om man sover om natta. Kronisk utmattelse kan komme plutselig. Ofte så føler man seg da bedre hvis man får sove eller hvile en stund. Anonymkode: 6af88...94c 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #11 Skrevet 7. januar Ja, har en mann som har gjort det i flere år, men blitt verre med tiden. Sover flere timer fra sen ettermiddag til kvelden. Nesten snudd døgnet også, sover halve dagen på helg og. Kjedelig ja. Men grunnet slitenhet bla.. Anonymkode: 57e28...060 2 1
Perspektiv Skrevet 8. januar #12 Skrevet 8. januar Det kan hende mannen til TS er en såkalt biphasic sover, hvor søvnen blir delt opp i to. Det var veldig vanlig i verden før industri-alderen kom med elektrisk lys og konsum av koffein ble normalisert. Biphasic Sleep: What It Is And How It Works 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Skrevet 8. januar Kvinner sover 20 minutt mer i snitt enn menn. Anonymkode: 69edd...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #14 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kvinner sover 20 minutt mer i snitt enn menn. Anonymkode: 69edd...b2d Det er bra, for kvinner trenger i snitt 20 minutter mer søvn enn menn i følge forskerne Anonymkode: 9959a...14e 3 1
Memorangen Skrevet 8. januar #15 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kvinner sover 20 minutt mer i snitt enn menn. Anonymkode: 69edd...b2d Nei kvinner TRENGER 20 minutt mer søvn i snitt. Hva kvinner faktisk sover er en helt annen sak. 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #16 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette fenomenet er nok jevnt fordelt mellom kvinner og menn, gitt. Anonymkode: e7a4a...edd Nei kvinner har større ansvar mht ‘det tredje skiftet’ og har dermed ikke tid til å sove ute om om natten. Anonymkode: 854f7...138 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #17 Skrevet 8. januar Hadde en samboer (kort tid) som jobbet i utebransjen. Han kom hjem kl 04-05 og sov ofte til kl 20-22 om kvelden. Dagene han skulle på jobb igjen som han til han skulle på jobb om kvelden. Det var vanskelig å få gjort noe som helst sammen. Han prioriterte soving fremfor å være med meg med andre ord. Grøsser med tanken tilbake til denne tiden og/eller om jeg hadde fått barn med ham😣 I dag har jeg en saboer som står opp kl 06 om morgenen og legger seg kl 21. Helt motsatt av meg som er skikkelig b-menneske. Det går derimot greit at han sover så mye fordi han bidrar mye de timene han er våken. Henter i barnehage etter jobb, lager middag eller vasker opp, er med å holde det ryddig osv. Litt trist det er slutt på film/seriekvelder og voksentid uten barna, men regner med det stabiliserer seg når barna blir eldre. Når menn velger å sove bort fritiden de kunne brukt med familien så hadde jeg nok begynt å tenke i baner depresjon og/eller sluntre unna barnepass og husarbeid. Ved å sove omtrent all tid mellom jobb øktene, får en jo ikke tid å ta seg av hjem og familie. Jeg hadde ikke orket å bo sammen med en person som bare sov. Med mindre han hadde en diagnose. Og til og med da hadde jeg nok vurdert å gå. Anonymkode: 854f7...138 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #18 Skrevet 8. januar Når vi fikk barn, var hans søvn viktigere fordi han var i arbeid. Når han var i permisjon med barn var hans søvn viktigere fordi han var hjemme med barn. Når vi begge er i arbeid, var hans søvn viktigere fordi han reiste 20 minutter før meg og måtte stå tidligere opp. Når jeg nå reiser 30 før han, var hans søvn viktigere, fordi han må levere ett barn på SFO på veien, en jobb jeg gjorde når han reiste 20 minutter før. Jeg skal andre veien, ellers måtte jeg nok tatt den også. Generelt sett er søvnen hans viktigere fordi han sover mye mindre enn meg, derfor måtte han også sove lenger i helgene for å "hente seg inn igjen" Så fikk vi samme type pulsklokker i fjor sommer, med full måling av søvnstatistikk. Han hadde i snitt 8.5 timer søvn, jeg hadde på tampen av året 5.5 timer med søvn, i gjennomsnitt. Han mente klokka mi var feil og han ligger ikke søvnløs av den grunn, han begynte derimot å ta av seg klokka om natta.. Anonymkode: 9959a...14e 1 2 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar #19 Skrevet 8. januar God (nok) søvn er en av de viktigste kravene for god helse. Anonymkode: a8a09...553 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #20 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvem skulle sett til barna hvis vi begge sov? Anonymkode: 6c155...318 Onkel Rolf. Anonymkode: 3ba22...969 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå