AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Del Skrevet 7. januar Mann 25 år som elsker øl. De siste 2-3 månende har jeg kost meg litt for mye i helgene der jeg gjerne har drukket en 6pack hver fredag og lørdag. I juleferien lå jeg kanskje på 7-10 enheter HVER kveld. Dette er ALT for drøyt. Har bestemt meg for hvit januar, og har klart meg til nå, men kjenner selvfølgelig suget på noen iskalde øl gjerne når helgen kommer. Har bestemt meg for å slutte med dette da jeg ikke ønsker at alkhoholen skal ta over livet mitt. Dette samt et dårlig kosthold de siste månende har jo også ført til at jeg har lagt på meg ganske så mye… Er rundt 180cm og veier nå 95kg som er veldig mye da i mine gode dager lå jeg på rundt 75~kg. Blir det lettere i fremtiden? Skal ha null alkohol denne måneden + mer aktivetet + ligge i kaloriunderskudd ukene og månende fremover. Ligger på rundt 1200-1400cal daglig nå. Kan jo hende en gang i ny og ne dette året jeg kommer til å kose meg litt med noen kalde øl, men det må ikke bli mye, må sette en grense. Noen tips? Vil jeg også rase ned i vekt om jeg holder min «nye» livsstil tiden fremover som en bonus? Anonymkode: 42755...d86 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvekk Skrevet 7. januar #2 Del Skrevet 7. januar Ville bare si at jeg syns det er flott at du tar grep om alkoholvanene dine. Som en som har hatt flere i nære relasjoner som har hatt problemer med alkoholinntaket, så er det nok smart at du tar dette på alvor. Spesielt når du snakker om dette suget som melder seg. Det er ikke så lang vei for noen, til at det suget også melder seg utenom helger. Så godt jobbet🫶 Når det gjelder endring i kostholdsvanene så vil jeg nok tro at du med et inntak på 1400 kcal om dagen kommer til å rase ned ja, det er mindre en det jeg som godt voksen dame på 167 cm spiser om dagen i underskudd😊 Vet ikke om du har masse erfaring med ernæring fra før av, men pass på at du får i deg nok proteiner og grønnsaker så kroppen får i seg det den trenger. Du kan jo gjerne bruke en app som lifesum eller my fitness pal for å følge med på fordelingen av fett, proteiner og karbohydrater. Masse lykke til med ny livs stil😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #3 Del Skrevet 7. januar Det er ikke vanlig å kjenne sug etter alkohol, så det er veldig veldig lurt at du kutter ut dette nå. Vil derimot anbefale å spise som vanlig og kose deg med det. Ta grep om kostholdet når du ikke lenger kjenner sug etter alkohol tenker jeg. Nå skal du ta vare på deg selv, gjøre ting som gjør at du koser deg. Være snill mor deg selv, og gjøre hverdagen framover lettest mulig. Om det er en burger eller litt sjokolade så er det helt ok. Anonymkode: 7ba93...e31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sminkebord Skrevet 7. januar #4 Del Skrevet 7. januar Høres ut som du har noen utfordringer med alkohol. Det er bra at du kutter ut. Jeg tror ikke du trenger å fokusere så mye på kalorier om du skal ned i vekt, så lenge du dropper alkoholen. Det er mye kalorier i øl, og med det inntaket er det ikke rart at du har gått opp i vekt. Fokuser heller på kutte(iallfall redusere) alkoholen, og spis normal mengde sunn mat 1200-1400 kalorier er veldig lite for en mann, faktisk mindre enn jeg spiser nå som jeg slanker meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar Jeg bare lurer: Er det alkoholen og effekten av den du syns er deilig, eller er det smaken og kosen med å åpne en iskald øl, og at det da er indikasjonen på at det endelig er helg/ferie/fri? Er det alkoholen og effekten av den, er det jo absolutt fint at du tar et bevisst tak i det!!! Hvis det er helg-/fri fra jobb følelsen, tenker jeg at det blir noe helt annet. Kanskje kan bytte ut ølen med noe annet? Evt bare drikke to øl? Hva med alkoholfri øl? Kald Frus/Bris/brus på boks? Kald brus i et avkjølt stettglass? Anonymkode: d5cc5...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 8. januar #6 Del Skrevet 8. januar Du er IKKE alkoholiker. Du drikker jo bare i helgene. Og under 20-25 enheter i uka. Slapp av. Det er også viktig å nyte livet. Mange drikker hver dag og skeier ut i jula. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 8. januar #7 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mann 25 år som elsker øl. De siste 2-3 månende har jeg kost meg litt for mye i helgene der jeg gjerne har drukket en 6pack hver fredag og lørdag. I juleferien lå jeg kanskje på 7-10 enheter HVER kveld. Dette er ALT for drøyt. Har bestemt meg for hvit januar, og har klart meg til nå, men kjenner selvfølgelig suget på noen iskalde øl gjerne når helgen kommer. Har bestemt meg for å slutte med dette da jeg ikke ønsker at alkhoholen skal ta over livet mitt. Dette samt et dårlig kosthold de siste månende har jo også ført til at jeg har lagt på meg ganske så mye… Er rundt 180cm og veier nå 95kg som er veldig mye da i mine gode dager lå jeg på rundt 75~kg. Blir det lettere i fremtiden? Skal ha null alkohol denne måneden + mer aktivetet + ligge i kaloriunderskudd ukene og månende fremover. Ligger på rundt 1200-1400cal daglig nå. Kan jo hende en gang i ny og ne dette året jeg kommer til å kose meg litt med noen kalde øl, men det må ikke bli mye, må sette en grense. Noen tips? Vil jeg også rase ned i vekt om jeg holder min «nye» livsstil tiden fremover som en bonus? Anonymkode: 42755...d86 Klart ikke alkoholiker Du vil jo gå ned i vekt i underskudd, hvis du trimmer litt så kan du sikkert ligge på ca 2000kalorier pr dag og fortsatt ligge i underskudd, sjekk med en kalkulator på nett Fordelen nå er jo at du ikke får kaloriene av alkohol og sikkert blir vesentlig mindre fysen enn når du drikker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Del Skrevet 8. januar Lars1009 skrev (3 minutter siden): Du er IKKE alkoholiker. Du drikker jo bare i helgene. Og under 20-25 enheter i uka. Slapp av. Det er også viktig å nyte livet. Mange drikker hver dag og skeier ut i jula. Jeg syns man skal være forsiktig med å bagatellisere folks alkoholinntak når de til og med syns det begynner å bli et problem selv. Anonymkode: bac1e...184 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. januar #9 Del Skrevet 8. januar Om du finner på unnskyldninger for å drikke. Da har du et problem i mine øyne. Det er ikke nødvendigvis mengden det kommer an på. Det er ofte vanen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #10 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg bare lurer: Er det alkoholen og effekten av den du syns er deilig, eller er det smaken og kosen med å åpne en iskald øl, og at det da er indikasjonen på at det endelig er helg/ferie/fri? Er det alkoholen og effekten av den, er det jo absolutt fint at du tar et bevisst tak i det!!! Hvis det er helg-/fri fra jobb følelsen, tenker jeg at det blir noe helt annet. Kanskje kan bytte ut ølen med noe annet? Evt bare drikke to øl? Hva med alkoholfri øl? Kald Frus/Bris/brus på boks? Kald brus i et avkjølt stettglass? Anonymkode: d5cc5...56d Takk for spørsmål. Mest smaken av øl jeg liker, så må jo jeg selvfølgelig innrømme at det er en digg følelse når man blir brisen. Så både smak og effekt. Vært uten alkohol i 8 dager, spiser sunt og riktig nå med et godt kaloriunderskudd hver dag. Kjenner ikke på noe sult eller noe, går helt fint. Drikker masse vann også. Har allerede blitt tynnere i fjeset og gått ned 5kg ca. Anonymkode: 42755...d86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takk for spørsmål. Mest smaken av øl jeg liker, så må jo jeg selvfølgelig innrømme at det er en digg følelse når man blir brisen. Så både smak og effekt. Vært uten alkohol i 8 dager, spiser sunt og riktig nå med et godt kaloriunderskudd hver dag. Kjenner ikke på noe sult eller noe, går helt fint. Drikker masse vann også. Har allerede blitt tynnere i fjeset og gått ned 5kg ca. Anonymkode: 42755...d86 Wow 👏👏 All ære til deg!!! Alkoholproblem eller ikke, du har virkelig gjort en god jobb med å ta tak!!! 🏆Bevissthet rundt eget alkoholforbruk er viktig, særlig når det blir større inntak. Lykke til videre med den gode jobben 🥰 Anonymkode: d5cc5...56d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Del Skrevet 8. januar Det er viktig å få inn gode vaner, så det er godt å ta grep. Det er en laaang vei fra det du opplevde til å bli seriøs alkoholiker, men det er jo ingen grunn til å begynne å gå nedover den veien. Jeg har selv hatt dårlige alkoholvaner og merker hvor godt det er å få tatt litt grep. Jeg drikker fortsatt, men langt fra som før, blir i mye bedre psykisk form av det og. Anonymkode: d0ab0...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. januar #13 Del Skrevet 8. januar Alkoholiker er for meg en som drikke brennevin ikke øl 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #14 Del Skrevet 8. januar Om du kun drikker i helgene så er du ikke alkoholiker. Om du måtte ha noen daglig, følte at du ikke klarte deg uten,så ja. Anonymkode: 0a25a...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvekk Skrevet 9. januar #15 Del Skrevet 9. januar Maskinfører skrev (14 timer siden): Alkoholiker er for meg en som drikke brennevin ikke øl 😉 De fleste alkoholikere har en type sprit de foretrekker. For noen er det øl. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. januar #16 Del Skrevet 9. januar Kvekk skrev (1 minutt siden): De fleste alkoholikere har en type sprit de foretrekker. For noen er det øl. Såpass ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #17 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er viktig å få inn gode vaner, så det er godt å ta grep. Det er en laaang vei fra det du opplevde til å bli seriøs alkoholiker, men det er jo ingen grunn til å begynne å gå nedover den veien. Jeg har selv hatt dårlige alkoholvaner og merker hvor godt det er å få tatt litt grep. Jeg drikker fortsatt, men langt fra som før, blir i mye bedre psykisk form av det og. Anonymkode: d0ab0...f63 Det er det virkelig ikke hvis man bagatelliserer det. Anonymkode: 91c4d...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå