Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor jobber dere?

Anonymkode: 63632...89e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bank

Anonymkode: 7e1e8...880

AnonymBruker
Skrevet

Lager

Anonymkode: 1a970...cee

AnonymBruker
Skrevet

Inkasso

Anonymkode: 11192...dd3

AnonymBruker
Skrevet

Industrien 

Anonymkode: 286f3...d1f

AnonymBruker
Skrevet

Maritim industri

Anonymkode: 89ec7...478

AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann jobber i oppdrettsnæringa og får år om annet nokså store bonuser. Men grunnlønna ligger lavt, og det er av denne han opptjener feriepenger, pensjon og evt sykepenger. Det er også denne banken ser på når de beregner hvor mye lån man kan få. Så ikke se deg blind på bonusdelen av en lønnspakke er mitt råd. 

Anonymkode: db8a3...663

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min eksmann jobber i oppdrettsnæringa og får år om annet nokså store bonuser. Men grunnlønna ligger lavt, og det er av denne han opptjener feriepenger, pensjon og evt sykepenger. Det er også denne banken ser på når de beregner hvor mye lån man kan få. Så ikke se deg blind på bonusdelen av en lønnspakke er mitt råd. 

Hvordan går det opp i opp da, hva tjener han ilø et år?

Anonymkode: 53030...dd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Neida, vi ser på bonusen også. Ikke nødvendigvis alltid 100%, men den regnes med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Banken ser vel på ligning? Ikke arbeidskontrakt alene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Banken ser vel på ligning? Ikke arbeidskontrakt alene? 

Njæ, vi ser på gjentagende/snitt/fast lønn avhengig av situasjonen. Har man arbeidskontrakt med fast årslønn kan den brukes, har du timesbetalt kan vi regne snittet på det, jobber du jevnt overtid kan vi regne med det og har du gjentakende bonus kan vi se på det også. Alt som er gjentakende og faktisk gir utbetalt. Sjeldent vi baserer inntekt på likning fra året før, da isåfall for å bekrefte lønnsvurderingen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Njæ, vi ser på gjentagende/snitt/fast lønn avhengig av situasjonen. Har man arbeidskontrakt med fast årslønn kan den brukes, har du timesbetalt kan vi regne snittet på det, jobber du jevnt overtid kan vi regne med det og har du gjentakende bonus kan vi se på det også. Alt som er gjentakende og faktisk gir utbetalt. Sjeldent vi baserer inntekt på likning fra året før, da isåfall for å bekrefte lønnsvurderingen.

Det var det jeg mente, at bonus kan medregnes hvis ligning viser at det er en reell inntekt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan går det opp i opp da, hva tjener han ilø et år?

Anonymkode: 53030...dd4

Han har fagbrev og garantilønna/ minstelønna der, tross mye ekstra ansvar på jobb. Bonuser har variert veldig; det har gått på laksepris/oppdrettets resultat. Dvs at lakseprisen kan være høy og eksporten god, men hvis de blir rammet av sykdom på anlegget kan bonusen ryke likevel. Bonusen har variert veldig; de årene jeg har oversikt over var det fra 25.000 og helt opp til 200.000 kr. 

Selvsagt kan sistnevnte størrelse på boligen være til god hjelp og by på muligheter til å fikse drenering/bytte kjøkken/skifte vinduer feks uten å ta opp mer boliglån. 

Skrevet

Jobber i bilbransjen, og hos forrige arbeidsgiver fikk vi bonus hver måned basert på resultat. Var sjeldent under 6-7000 i mnd. 

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min jobber i forsikringsbransjen. Grunnlønn på rett over millionen. Årlig bonus avhengig av hvor mye overskudd bedriften har gått med, som regel rundt 100k. I år blir det litt mer 

Anonymkode: 1a776...043

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...