AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Del Skrevet 7. januar Jobbet i et lærervikariat som gikk ut sommeren 2024 like etter jeg gikk ut i fødselspermisjon. Fikk alt opparbeidet feriepenger av arbeidsgiver da (altså for halve året) så får ikke det neste år. Men får man noe feriepenger av foreldrepengene? Altså utbetalt av nav sommeren 2025 for andre halvdel av 2024? Får jeg ny jobb som lærer har jeg jo ikke inntekt på sommeren, annet enn feriepengene jeg fikk ifjor, men det dekker jo bare halvparten av sommerferien og som lærer kan jeg jo ikke velge å jobbe når det er sommerferie. Anonymkode: a46ac...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Del Skrevet 7. januar Ja men ikke i nærheten av like mye som for vanlig arbeid. Husker ikke helt men tror det var maks 15k Anonymkode: 71899...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #3 Del Skrevet 7. januar Kommer an på hvem som utbetaler foreldrepengene til deg. Dersom du får av arbeidsgiver ( dvs mottar lønn som vanlig og arbeidsgiver får refusjon fra NAV), så vil du få feriepenger som vanlig. Dersom utbetalingen kommer fra NAV får du mindre, men jeg er usikker på reglene. Kan utgjøre en svært stor forskjell, så viktig å vite før forventet utbetaling kommer. Anonymkode: d70ff...ca9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kommer an på hvem som utbetaler foreldrepengene til deg. Dersom du får av arbeidsgiver ( dvs mottar lønn som vanlig og arbeidsgiver får refusjon fra NAV), så vil du få feriepenger som vanlig. Dersom utbetalingen kommer fra NAV får du mindre, men jeg er usikker på reglene. Kan utgjøre en svært stor forskjell, så viktig å vite før forventet utbetaling kommer. Anonymkode: d70ff...ca9 Er arbeidsledig (og i permisjon) nå så blir vel fra nav uansett? Vil vel ikke få noe feriepenger i år av en ny arbeidsgiver Anonymkode: a46ac...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #5 Del Skrevet 7. januar Da kan jeg kanskje også forvente mindre feriepenger i 2026 pga de månedene jeg har perm i år? ts Anonymkode: a46ac...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Del Skrevet 7. januar Hvis du leser på nav sine sider, så mener jeg det står enkelt forklart der. Anonymkode: 68a6d...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #7 Del Skrevet 7. januar https://www.nav.no/feriepenger#foreldrepenger Anonymkode: 611e3...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #8 Del Skrevet 7. januar Hentet fra nav: Sitat Feriepengene er 10,2 prosent av det som er utbetalt før skatt for de første 12 ukene av den totale foreldrepengeperioden, hvis dere har valgt 100 prosent foreldrepenger de første 15 ukene av den totale foreldrepengeperioden, hvis dere har valgt 80 prosent foreldrepenger Hvis bare én av dere har fått utbetalt foreldrepenger de første 12 eller 15 ukene, vil ikke den andre forelderen få utbetalt feriepenger. Det betyr at hvis mor har tatt de første 12 eller 15 ukene av foreldrepengene, vil ikke far få utbetalt feriepenger. Du vil ikke få feriepenger for noe av permisjonen du tar ut i år. Anonymkode: 68a6d...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #9 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hentet fra nav: Du vil ikke få feriepenger for noe av permisjonen du tar ut i år. Anonymkode: 68a6d...843 Takk! så til spørsmålet i tittelen vil jeg altså få feriepenger av 12 uker av foreldrepengene, bedre enn ingenting hvertfall😅 Anonymkode: a46ac...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå