AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Del Skrevet 7. januar Naboene fikk i fjor to hannkatter. De har nå blitt ganske store og skal tydelig markere territorie, noe som går ut over katten vår og ikke minst huset, bilen og utemøblene. Det stinker piss, de reker rundt til alle døgnets tider og skriker så høyt at ungene vekkes. Kjeppjager vår steriliserte hunnkatt. Kattene til naboen er ikke kastrert, de ser ikke poenget med dette (har spurt, de ble sure). Vet ikke om det er en kulturell greie eller om de bare er uvitne (de er fra Polen). Nå om vinteren slipper de ut kattene når de drar på jobb og tar de ikke inn før langt på ettermiddagen. Det er kaldt her og de har ikke katteluke. Vår katt har et kattehus disse to har lagt sin elsk på og nå stinker det piss der også. Vi har i tillegg katteluke så vår katt kan gå inn og ut som hun vil. Er fristet til å fange inn kattene og levere de til dyrebeskyttelsen så de må hente dem, men hva faen kan man egentlig gjøre med sånne naboer… Er det noen her inne som har vært ute for noe lignende og til slutt fikk naboen til å kastrere? De vil ikke det blant annet fordi far i huset synes synd på hannkatter som «mister manndommen». I tillegg tror jeg ikke de vil bruke et par tusenlapper på det. Har prøvd å sprute vann på de hver gang jeg ser de, men de pisser ned alt uansett og lager leven. Tips tas imot med takk… Anonymkode: 1347f...e81 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Del Skrevet 7. januar Det er ikke lovpålagt å kastrere katter her til lands, selv om det er det riktige å gjøre. Er de derimot ute i mange minus uten mulighet til å komme inn i varmen så er det grunn til å melde fra om akkurat det. Anonymkode: e8f82...493 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #3 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke lovpålagt å kastrere katter her til lands, selv om det er det riktige å gjøre. Er de derimot ute i mange minus uten mulighet til å komme inn i varmen så er det grunn til å melde fra om akkurat det. Anonymkode: e8f82...493 TS her. Er en skam at det ikke er lovpålagt å kastrere katter. Kom hjem nettopp og tok den ene katten på fersken i å pisse opp etter husdøra. Jagde den, men den kommer jo alltid tilbake… Anonymkode: 1347f...e81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Del Skrevet 7. januar Kjøp "Cat off" spray og spray der hvor kattene pisser. Google hva katter ikke liker og strø rundt omkring. Katter liker ikke aluminiumsfolie og plast Anonymkode: d0699...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #5 Del Skrevet 7. januar Hadde fått de kastrert jeg Anonymkode: a01da...a0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Del Skrevet 7. januar Alle ukastrerte katter burde være innekatter spør du meg... Anonymkode: 37f1e...571 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Del Skrevet 8. januar Har prøvd cat off, pepper, eddik osv, uten at noe av dette skremmer vekk kattene. Jeg er overbevist om at kastrering løser mye av problemet, men dette er tydeligvis noe de ikke ser behovet for 😡 Anonymkode: 1347f...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Del Skrevet 8. januar Nå er det jo slik at du ikke får gjort noe med kastrering av katt etc. Du kan ikke fortelle katten hvor han skal tisse, og det å si ifra til naboene vil jo ikke hjelpe. Fokuser på HVA DU KAN gjøre. Kan du gjerde inn eiendommen på noe vis? Kan du fjerne utemøbler og eller annet? Kan du ta kattene på fersken og spraye vann på de? Kan du aktivt gå inn for å gjøre tiltak? Om dette blir jo kjipt/vanskelig/uten forbedring, så har du 2 valg. Drite i det, og leve med det. Eller flytte. Jupp, så brutalt er det faktisk. Anonymkode: 75937...1ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #9 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er det jo slik at du ikke får gjort noe med kastrering av katt etc. Du kan ikke fortelle katten hvor han skal tisse, og det å si ifra til naboene vil jo ikke hjelpe. Fokuser på HVA DU KAN gjøre. Kan du gjerde inn eiendommen på noe vis? Kan du fjerne utemøbler og eller annet? Kan du ta kattene på fersken og spraye vann på de? Kan du aktivt gå inn for å gjøre tiltak? Om dette blir jo kjipt/vanskelig/uten forbedring, så har du 2 valg. Drite i det, og leve med det. Eller flytte. Jupp, så brutalt er det faktisk. Anonymkode: 75937...1ca Vurderer faktisk å flytte, disse kattene er her hver eneste dag 😂 Sprayer vann på de, men de kommer alltid tilbake. De fleste utemøbler står i boden, men den ene sofaen har ikke plass. Men jeg skal legge en presenning over. Skal se om jeg kan få installert et kamera med bevegelsessensor så jeg kan ta de på fersken oftere. Bilen må jeg nesten la stå, da vi ikke har garasje. Ei jeg kjenner fanget faktisk en katt flere ganger og ga den til dyrebeskyttelsen. Eier måtte hente den (ble jo etterlyst på diverse sider) og til slutt valgte de å chippe og kastrere katta, noe som gjorde nabolaget der mye roligere. Det virker drastisk, men vurderer nesten dette selv… Anonymkode: 1347f...e81 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #10 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ei jeg kjenner fanget faktisk en katt flere ganger og ga den til dyrebeskyttelsen. Eier måtte hente den (ble jo etterlyst på diverse sider) og til slutt valgte de å chippe og kastrere katta, noe som gjorde nabolaget der mye roligere. Det virker drastisk, men vurderer nesten dette selv… Dette synes jeg absolutt du kan gjøre når eier selv ikke tar ansvar. Anonymkode: 0992e...9ef 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Del Skrevet 8. januar Jeg ville snakket med dyrebeskyttelsen om at du har to ukastrerte hannkatter rundt. Evt ville jeg tatt de til dyrlegen og fått de kastrert selv😅 Anonymkode: dff7c...939 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Del Skrevet 8. januar Du melder da såklart ikke til Dyrebeskyttelsen! Dyrebeskyttelsen har nok å gjøre med faktiske hjemløse katter. Du får enten kastrere kattene selv eller flytte. Anonymkode: 885a7...bd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Del Skrevet 8. januar Det er hårreisende at vi ikke har en lov for kastrering av katter. Når det er sagt, så hadde vi stort hell med å vaske med eddikvann med zalo, for så å dryppe masse dråper av essensiell sitronolje i carporten da en hannkatt markerte der. Forsøk dette, og meld til Mattilsynet om at de er ute i minusgrader. Anonymkode: 0c077...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #14 Del Skrevet 8. januar Ring og klag til kommunen? Har selv gjort det mot en nabo som hadde null kontroll over hunden sin. Anonymkode: b42e6...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #15 Del Skrevet 8. januar Katter pisser ikke der de spiser eller sover, så kanskje du kan prøve å sette ut vann eller mat til de? Sikkert dumt forslag men kanskje det er verdt å prøve? Anonymkode: d0699...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #16 Del Skrevet 8. januar Har du god økonomi? i tilfelle er jo spørsmålet hva som er dyrest for deg; kjøpe nye utemøbler gang på gang, eller fange og kastrere kattene selv? Med tanke på at far i huset har den holdningen han har, så tipper jeg de ikke er chippet heller. Ville nok nesten tatt den sjansen og håpet på at det da ville løse problemet, eller i det minste gjøre problemet mindre Anonymkode: e4582...a0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #17 Del Skrevet 8. januar Hadde fanget inn kattene og kjørt langt pokkers vold bort, levert dem på et kattehus og satset på at de fikk nytt hjem. Anonymkode: 944c1...964 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #18 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde fanget inn kattene og kjørt langt pokkers vold bort, levert dem på et kattehus og satset på at de fikk nytt hjem. Anonymkode: 944c1...964 Da får jo eier bare nye katter. Ville heller tatt de med til en nærliggende organisasjon. Anonymkode: 7af19...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #19 Del Skrevet 9. januar Må du si til db at de er eigd? Bare si at noen har flyttet fra dem. Db tar dem. Problemet er løst. Desse folka kommer neppe til å ettersøke kattene uansett. Anonymkode: 0d97c...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #20 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må du si til db at de er eigd? Bare si at noen har flyttet fra dem. Db tar dem. Problemet er løst. Desse folka kommer neppe til å ettersøke kattene uansett. Anonymkode: 0d97c...bb3 Og katter som levers inn til db blir vel som regel automatisk kastrert så vidt jeg vet Anonymkode: e4582...a0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå