AnonymBruker Skrevet 15. januar #81 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva mener du? Forskjellige spaniel ligner ja, med lange ører osv. Men leser du på opprinnelse og hvordan de er avlet frem osv., er det forskjeller, også noe på høyde/vekt/fasong på de du nevner. Farge også, polsk jaktspaniel er sjokoladebrun med hvite tegninger og haletipp - de andre typene er stort sett ensfargede. Anonymkode: 2bfde...eb8 Jeg tenkte mer på utseende, hva forskjellen er der. Wacthelhund f.eks er også flerfarget. Anonymkode: f146b...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #82 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 14.05): Ingen rase har "kamphund i seg" men eieren kan få frem "kamphund" i absolutt alle raser.. Å påstå noe annet vitner om at man ikke har alle hjenecellene på track.. påstand som viser total mangel på kunnskap om temaet. Anonymkode: 5573b...b42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #83 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 15.18): Dansk/svensk gårdshund Bjeffehunder Anonymkode: 5573b...b42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #84 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 16.40): For en ekstremt rar ting å si, pudler er helt fantastiske hunder??? Veldig førerorienterte, enkle og sosiale, de har stor samarbeidsevne, og er lettlærte, perfekt som aktiv familiehund. Du som har skaffet deg en uetisk blandingsrase som i tillegg er en liten/medium hund der du mest sannsynelig har ignorert dens grenser og advarsler har ikke så mye å si på den saken. ''Cockapoo'' er ikke en rase, det er en designerhund som koster tusener mer enn de renrasede versjonene. Tror du skal se på hva du selv har gjort feil for at gneldrebikkja di har blitt som den er enn å advare folk mot å skaffe en ordentlig og faktisk bra rase. Anonymkode: 6fb1a...2c5 Takk for info😒 Det jeg har gjort feil er å stole på hun som solgte meg den, han er adopsjonshund jeg fikk han når han var to. Tidligere eier solgte han inn som en god hund uten noe tull. I etterkant kom det frem at denne atferden har eksistert siden han var valp i følge hennes ord som jeg har vansker å stole på. Jeg har prøvd alt mulig for å gjøre livet hans og mitt lettere. Blant annet timer hos hundetrener (opptil flere ulike for å få en second opinion) dyrlegetimer, kastrering. Han har å vært på ferie hos oppdretter i ganske lang tid for å se om hun kunne få skikk på han. Det hjalp noe, men han har fortsatt store atferdsvansker. I følge hundetrener er han en utrygg hund og dette er enten traumer (ikke påført av meg åpenbart) eller genetisk. I følge oppdretter er puddel sensitive hunder som trenger en stødig og litt hundevant eier, sagt på en annen måte de er lett å ødelegge hvis man ikke vet hva man driver med og det er nok hva som er skjedd med min, gamle eier har vært for hardhendt med han, kjeftet for mye eller lignende og det har vært nok til å skape traumer for han. Dette er min opplevelse av puddel/coocapoo og jeg har full rett til min mening og mine tanker. Om du har noen tanker videre for hva jeg burde gjøre så er jeg lytter øre, men ikke noe mobbing takk. Anonymkode: f0b59...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #85 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for info😒 Det jeg har gjort feil er å stole på hun som solgte meg den, han er adopsjonshund jeg fikk han når han var to. Tidligere eier solgte han inn som en god hund uten noe tull. I etterkant kom det frem at denne atferden har eksistert siden han var valp i følge hennes ord som jeg har vansker å stole på. Jeg har prøvd alt mulig for å gjøre livet hans og mitt lettere. Blant annet timer hos hundetrener (opptil flere ulike for å få en second opinion) dyrlegetimer, kastrering. Han har å vært på ferie hos oppdretter i ganske lang tid for å se om hun kunne få skikk på han. Det hjalp noe, men han har fortsatt store atferdsvansker. I følge hundetrener er han en utrygg hund og dette er enten traumer (ikke påført av meg åpenbart) eller genetisk. I følge oppdretter er puddel sensitive hunder som trenger en stødig og litt hundevant eier, sagt på en annen måte de er lett å ødelegge hvis man ikke vet hva man driver med og det er nok hva som er skjedd med min, gamle eier har vært for hardhendt med han, kjeftet for mye eller lignende og det har vært nok til å skape traumer for han. Dette er min opplevelse av puddel/coocapoo og jeg har full rett til min mening og mine tanker. Om du har noen tanker videre for hva jeg burde gjøre så er jeg lytter øre, men ikke noe mobbing takk. Anonymkode: f0b59...a67 Har helt motsatt erfaring av det du beskriver puddelen som. Pudler er vel noe av det enkleste og triveligste man kan ha i hus så fremt de får nok aktivitet. De er smarte, hengivne og morsomme. Gir man en puddel nok aktivitet og oppmerksomhet gjennom dagen så vil de stort sett oppføre seg eksemplarisk så fremt normal oppdragelse har funnet sted. Dette gjelder både storpuddel og mellompuddel. Cockere derimot, der er det mye rart... Alt fra cocker-rage til nervøse eller ekstremt stressa hunder med skyhøyt energinivå. Jeg møter oftere på greie pudler enn cockere, for å si det mildt. Anonymkode: a5e4b...e66 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #86 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for info😒 Det jeg har gjort feil er å stole på hun som solgte meg den, han er adopsjonshund jeg fikk han når han var to. Tidligere eier solgte han inn som en god hund uten noe tull. I etterkant kom det frem at denne atferden har eksistert siden han var valp i følge hennes ord som jeg har vansker å stole på. Jeg har prøvd alt mulig for å gjøre livet hans og mitt lettere. Blant annet timer hos hundetrener (opptil flere ulike for å få en second opinion) dyrlegetimer, kastrering. Han har å vært på ferie hos oppdretter i ganske lang tid for å se om hun kunne få skikk på han. Det hjalp noe, men han har fortsatt store atferdsvansker. I følge hundetrener er han en utrygg hund og dette er enten traumer (ikke påført av meg åpenbart) eller genetisk. I følge oppdretter er puddel sensitive hunder som trenger en stødig og litt hundevant eier, sagt på en annen måte de er lett å ødelegge hvis man ikke vet hva man driver med og det er nok hva som er skjedd med min, gamle eier har vært for hardhendt med han, kjeftet for mye eller lignende og det har vært nok til å skape traumer for han. Dette er min opplevelse av puddel/coocapoo og jeg har full rett til min mening og mine tanker. Om du har noen tanker videre for hva jeg burde gjøre så er jeg lytter øre, men ikke noe mobbing takk. Anonymkode: f0b59...a67 Men hvorfor skylder du da på puddelen? Det gir 0 mening. Du fikk en hund med traumer, da må du da forstå at det er traumene som gjør bikkja di slik den er, ikke puddelen som er innblanda? Og hvorfor puddel? Hvorfor advarer du ikke mot cockeren istede? Eller en blanding av de to? Synes innlegget ditt var rart. Anonymkode: f146b...3d5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #87 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 15.29): Schapendoes?😊 Anonymkode: f146b...3d5 Stressa Anonymkode: 40e8b...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #88 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har helt motsatt erfaring av det du beskriver puddelen som. Pudler er vel noe av det enkleste og triveligste man kan ha i hus så fremt de får nok aktivitet. De er smarte, hengivne og morsomme. Gir man en puddel nok aktivitet og oppmerksomhet gjennom dagen så vil de stort sett oppføre seg eksemplarisk så fremt normal oppdragelse har funnet sted. Dette gjelder både storpuddel og mellompuddel. Cockere derimot, der er det mye rart... Alt fra cocker-rage til nervøse eller ekstremt stressa hunder med skyhøyt energinivå. Jeg møter oftere på greie pudler enn cockere, for å si det mildt. Anonymkode: a5e4b...e66 Siste du skriver er jeg helt enig i 😊! Har lest om cocker spaniel og rage syndrom, dessverre ante jeg ikke noe om det før jeg fikk han🤨 Hvis jeg viste at rage syndrom var en ting hadde jeg selvsagt valgt noen helt annet. Du har selvsagt helt rett i at det kan være cocker genet i han som skaper krøll, han er 50/50. Altså 50 cocker og 50 puddel. Anonymkode: f0b59...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #89 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 15.29): Schapendoes?😊 Anonymkode: f146b...3d5 Gneldrete med mye lyd Anonymkode: 40e8b...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #90 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor skylder du da på puddelen? Det gir 0 mening. Du fikk en hund med traumer, da må du da forstå at det er traumene som gjør bikkja di slik den er, ikke puddelen som er innblanda? Og hvorfor puddel? Hvorfor advarer du ikke mot cockeren istede? Eller en blanding av de to? Synes innlegget ditt var rart. Anonymkode: f146b...3d5 Ok, da kan jeg skrive det på denne måten: Jeg advarer imot puddel, cocker spaniel og cocapoo. - Cocker spaniel pga rage syndrom - Puddel fordi han er 50 prosent puddel - cocckapoo behøver jeg vel ikke forklare noe nærmere?? Om det er gener eller traumer som uvisst siden gamle eier benekter selvsagt at hu har gjort noe som helst galt imot han, men mye av atferden hans er i mine øyne sammenfallende med traumer. I følge hundetrener er det umulig å vite siden jeg ikke vet fortiden hans. Som jeg allerede skrev ifølge oppdretter (hu har jobbet med hund et helt liv så antar at hu vet hva hun prater om) er rasen jeg eier en sensitiv rase. Sensitiv hund som lett blir utrygg og «dum» hvis behandlet ukorrekt= ikke særlig forenelig med familie livet som er hva TS spør etter. Unger finner på mye rart, selv bodde jeg med to labradorer som liten, brukte de som pute til å sove på og sikkert mye annet rart som jeg ikke husker 🤪. Dette er hva en familie hund bør være i min mening, ikke et knurrete og utrygt vesen som jeg har. Anonymkode: f0b59...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #91 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 15.18): Dansk/svensk gårdshund Anonymkode: 3b025...15c DSG trenger MYE aktivitet. Snakker av erfaring 😄 Anonymkode: 2f583...efd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #92 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, da kan jeg skrive det på denne måten: Jeg advarer imot puddel, cocker spaniel og cocapoo. - Cocker spaniel pga rage syndrom - Puddel fordi han er 50 prosent puddel - cocckapoo behøver jeg vel ikke forklare noe nærmere?? Om det er gener eller traumer som uvisst siden gamle eier benekter selvsagt at hu har gjort noe som helst galt imot han, men mye av atferden hans er i mine øyne sammenfallende med traumer. I følge hundetrener er det umulig å vite siden jeg ikke vet fortiden hans. Som jeg allerede skrev ifølge oppdretter (hu har jobbet med hund et helt liv så antar at hu vet hva hun prater om) er rasen jeg eier en sensitiv rase. Sensitiv hund som lett blir utrygg og «dum» hvis behandlet ukorrekt= ikke særlig forenelig med familie livet som er hva TS spør etter. Unger finner på mye rart, selv bodde jeg med to labradorer som liten, brukte de som pute til å sove på og sikkert mye annet rart som jeg ikke husker 🤪. Dette er hva en familie hund bør være i min mening, ikke et knurrete og utrygt vesen som jeg har. Anonymkode: f0b59...a67 Jeg har motsatt erfaring med puddel. Så lenge de får det de trenger av mental stimuli, slik at de ikke finner på bøll fordi de kjeder seg, er de nesten umulige å "ødelegge". Da har man i så fall gått kraftig til verks. Og hvis en oppdretter mener det om puddel, er det jo jæklig rart å avle på det? Jeg har møtt mange som har hatt hund hele livet, som jeg mener ikke kan en pøkk om hund. Når man også tenker på at du ikke får de beste hundene til blandingsavl, så er det jo ikke rart at det blir dårlige hunder av det. Hvis det er traumer oppå der... Jeg har erfaring med blandinger, basert på de vil jeg si minimalt om de opprinnelige rasene om jeg ikke også kjenner disse godt. Og en hund er altfor lite til å dra de slutningen du drar på 😊 Anonymkode: b6ccf...1a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #93 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har motsatt erfaring med puddel. Så lenge de får det de trenger av mental stimuli, slik at de ikke finner på bøll fordi de kjeder seg, er de nesten umulige å "ødelegge". Da har man i så fall gått kraftig til verks. Og hvis en oppdretter mener det om puddel, er det jo jæklig rart å avle på det? Jeg har møtt mange som har hatt hund hele livet, som jeg mener ikke kan en pøkk om hund. Når man også tenker på at du ikke får de beste hundene til blandingsavl, så er det jo ikke rart at det blir dårlige hunder av det. Hvis det er traumer oppå der... Jeg har erfaring med blandinger, basert på de vil jeg si minimalt om de opprinnelige rasene om jeg ikke også kjenner disse godt. Og en hund er altfor lite til å dra de slutningen du drar på 😊 Anonymkode: b6ccf...1a0 Ja, jeg skjønner hva du mener og delvis enig. Min 🐕 er jo bare en og oppdretter har flere «annonser» på sin FB side med eiere som er superfornøyde med sine valper så er jo ikke sånn at alle hennes hunder er som min. Likevel har jeg noen poenger, blant annet dette med rage syndrom. En annen litt vesentlig ting tenker jeg er at NKK avviser og fraråder puddel mikser, jeg tenker det er en grunn til det! Min oppdretter fikk mail fra NKK med beskjed at hu må stoppe med coockapoo ellers blir hun slettet hos NKK. Hun valgte det siste. Hun mener ikke coockapoo er dumme hunder, men hun mener de behøver eiere som vet hva de driver med og at de er brukshunder, typ lange turer i skogen og ikke sofa 🐕 eller en nybegynner 🐕. Nå anser jeg meg ikke som nybegynner siden jeg har hatt 🐕 rundt ørene mine nesten hele livet, men når det gjelder aggresiv/reaktiv 🐕 er jeg absolutt nybegynner😟. Er konstant dilemma for meg om jeg skal beholde eller om han bør på slippe. Både dyrlege og oppdretter mener nytt hjem er dårlig løsning for han siden han vil mest sannsynlig ende opp som kasteball. Så her står vi, han må bo hos meg eller så må han få slippe livet. Anonymkode: f0b59...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #94 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, jeg skjønner hva du mener og delvis enig. Min 🐕 er jo bare en og oppdretter har flere «annonser» på sin FB side med eiere som er superfornøyde med sine valper så er jo ikke sånn at alle hennes hunder er som min. Likevel har jeg noen poenger, blant annet dette med rage syndrom. En annen litt vesentlig ting tenker jeg er at NKK avviser og fraråder puddel mikser, jeg tenker det er en grunn til det! Min oppdretter fikk mail fra NKK med beskjed at hu må stoppe med coockapoo ellers blir hun slettet hos NKK. Hun valgte det siste. Hun mener ikke coockapoo er dumme hunder, men hun mener de behøver eiere som vet hva de driver med og at de er brukshunder, typ lange turer i skogen og ikke sofa 🐕 eller en nybegynner 🐕. Nå anser jeg meg ikke som nybegynner siden jeg har hatt 🐕 rundt ørene mine nesten hele livet, men når det gjelder aggresiv/reaktiv 🐕 er jeg absolutt nybegynner😟. Er konstant dilemma for meg om jeg skal beholde eller om han bør på slippe. Både dyrlege og oppdretter mener nytt hjem er dårlig løsning for han siden han vil mest sannsynlig ende opp som kasteball. Så her står vi, han må bo hos meg eller så må han få slippe livet. Anonymkode: f0b59...a67 Har du fått han mentaltestet? Anonymkode: d559b...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #95 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, jeg skjønner hva du mener og delvis enig. Min 🐕 er jo bare en og oppdretter har flere «annonser» på sin FB side med eiere som er superfornøyde med sine valper så er jo ikke sånn at alle hennes hunder er som min. Likevel har jeg noen poenger, blant annet dette med rage syndrom. En annen litt vesentlig ting tenker jeg er at NKK avviser og fraråder puddel mikser, jeg tenker det er en grunn til det! Min oppdretter fikk mail fra NKK med beskjed at hu må stoppe med coockapoo ellers blir hun slettet hos NKK. Hun valgte det siste. Hun mener ikke coockapoo er dumme hunder, men hun mener de behøver eiere som vet hva de driver med og at de er brukshunder, typ lange turer i skogen og ikke sofa 🐕 eller en nybegynner 🐕. Nå anser jeg meg ikke som nybegynner siden jeg har hatt 🐕 rundt ørene mine nesten hele livet, men når det gjelder aggresiv/reaktiv 🐕 er jeg absolutt nybegynner😟. Er konstant dilemma for meg om jeg skal beholde eller om han bør på slippe. Både dyrlege og oppdretter mener nytt hjem er dårlig løsning for han siden han vil mest sannsynlig ende opp som kasteball. Så her står vi, han må bo hos meg eller så må han få slippe livet. Anonymkode: f0b59...a67 NKK er en rasehundklubb. Puddelmikser er ikke en rase, uansett hvor fancy navn de får. Ja, det finnes rage syndrom på enkelte cockerlinjer. Ja, noen pudler har helt sikkert dårlig mentalitet. Det er jo en grunn til at man bør bli kjent med rasene, møte flere individer og undersøke oppdrettere nøye før man kjøper hund. Min puddel er mye hund i liten kropp, han er etter linjer avlet for sport, men han er jo likevel en letthåndterlig og enkel type så lenge han får det han trenger. Mentaliteten er god, i likhet med de aller fleste pudler jeg kjenner. Anonymkode: b6ccf...1a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 19. januar #96 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 14.07): Prøver meg på noen tips her, siden de hundevante i omgangskretsen kun har store hunderaser, og kanskje jeg har oversett noe... Vi er en familie på fire som vurderer hund nå som yngste starter på skole til høsten og vi føler vi som familie er klare for det. Mannen er vant med og ønsker en større hunderase. Han har hatt blant annet schäferhund og en stor labradorblanding. Han har familiemedlemmer med kongepuddel og rottweiler og trives med disse. Jeg syns disse er for store. Vi bor på stor naturtomt inntil skog med mye turstier. Det er nesten alltid en voksen på hjemmekontor så hunden blir lite alene. Jeg ønsker noe som er lite nok og barnevennlig nok til at barna kan håndtere greit og etter hvert gå kortere turer med selv også i barneskolealder. Allergivennlig eller ikke for mye pelsstell er et pluss, det er diverse allergier blant mine slektninger, selv om det ikke er pelsallergier. Jeg er svak for typisk søte raser og ønsker noe jeg kan løfte ved behov, så max kanskje 20 kg. Favoritthunden blant de jeg har truffet var en cavalier ing charles spaniel så jeg er svak for rasen, men klar over at den ikke avles på lenger, og mannen mener uansett det er for liten rase. Tror dere det finnes noen andre realistiske alternativer til familiehund enn labrador(/golden) for oss? Anonymkode: 04d47...98c AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 14.07): Prøver meg på noen tips her, siden de hundevante i omgangskretsen kun har store hunderaser, og kanskje jeg har oversett noe... Vi er en familie på fire som vurderer hund nå som yngste starter på skole til høsten og vi føler vi som familie er klare for det. Mannen er vant med og ønsker en større hunderase. Han har hatt blant annet schäferhund og en stor labradorblanding. Han har familiemedlemmer med kongepuddel og rottweiler og trives med disse. Jeg syns disse er for store. Vi bor på stor naturtomt inntil skog med mye turstier. Det er nesten alltid en voksen på hjemmekontor så hunden blir lite alene. Jeg ønsker noe som er lite nok og barnevennlig nok til at barna kan håndtere greit og etter hvert gå kortere turer med selv også i barneskolealder. Allergivennlig eller ikke for mye pelsstell er et pluss, det er diverse allergier blant mine slektninger, selv om det ikke er pelsallergier. Jeg er svak for typisk søte raser og ønsker noe jeg kan løfte ved behov, så max kanskje 20 kg. Favoritthunden blant de jeg har truffet var en cavalier ing charles spaniel så jeg er svak for rasen, men klar over at den ikke avles på lenger, og mannen mener uansett det er for liten rase. Tror dere det finnes noen andre realistiske alternativer til familiehund enn labrador(/golden) for oss? Anonymkode: 04d47...98c Hvis barna skal lufte hunden og dere ser for dere kortere lufteturer, bør dere velge en mindre hund. Større hunder trenger mer mosjon og «drar» mer og da kan det være vanskelig for barn å holde styr på den. Du bør kjøpe en hundebok: der står ulike raser og deres behov veldig bra beskrevet. Folk som jobber på kennel har også erfaring med dette ulike raser og kan gi tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #97 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 3.56): Ville gått for alt annet enn puddel. Jeg har en cocokapoo med relativt store atferdsvansker. Vi snakker knurring, glefsing og forsøk på angrep. Anonymkode: f0b59...a67 Hahaha. Det får du ta helt på egen kappe i tilfelle.. Jeg har "også" puddel (det har jo egentlig ikke du), det er min første hund og jeg har null erfaring fra før. Har nesten ikke trengt å dressere han i det hele tatt, allikevel er han snill som et lam. Rasen er jo en DRØM! Gå for alt annet enn blandingshunder tenker jeg vi sier. De som tar lett på valg av hund tar gjerne lett på alt det andre også, så blir det som det blir. Anonymkode: 3c219...2b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaså Skrevet 19. januar #98 Del Skrevet 19. januar Tibetansk terrier (som ikke er terrier) kan se ut som en rase som kan passe, i tillegg er jeg enig i cocker spaniel (men ikke jakt-variantene) og puddel. Selv ville jeg valgt norsk buhund om jeg bodde landlig til- og før noen klager på at de er gneldrebikkjer- ja, de varsler,men med nok trening, mosjon og stimuli er de fantastiske hunder! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #99 Del Skrevet 19. januar Vi har en blanding mellom Schaefer og Golden retriever.. nydelig blanding! Barnevennlig til tusen, kan brukes til det aller meste, er svært knyttet til familien sin og går ikke en cm utenfor eiendommen vår. Vokter, men er en såkalt snill vakthund 😂 Hun går godt sammen med alt av andre hunder også samme kjønn. Er veldig smart og ekstremt lettlært. Hun vil helst være med oss overalt inkludert på do og i dusjen 😂😂 Hun sporer opp ungene når de ikke er kommet hjem til avtalt tid, så veldig praktisk 👍 Ellers er jeg selv oppvokst med Rottweiler og kan også sterkt anbefalle som familiehund, veldig fine rundt barn. Anonymkode: 2b13c...368 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #100 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 3.16): Enig! Staff burde forbys. For mye kamphund i de. Min hund har blitt angrepet to ganger, og begge ganger var det staff. Og min hund er sosial og kommer godt overens med alle hunder, men begge ganger han ble angrepet kom det en løs staff bort da min var i bånd og angrep uprovosert. Anonymkode: 3ad36...915 Min hund (Staff) har også blitt angrepet to ganger, men da av en Labradoodle. Men jeg krever uansett ikke at Labradoodle skal bli forbudt, jeg tror heller det er hundeier som har forsømt sin oppgave. Min forrige Staff ble angrepet av en Schaefer og det var et angrep med hensikt om å drepe, men ønsker heller ikke å forby Schaefer. Men derimot så kunne jeg ønske heller at det blir pekt mer på hundeiere enn på selve rasen. De fleste hunder med en god avstamming fra seriøse oppdrettere vil i utganspunktet ikke være aggresive, og om hundeeier sosialiserer hunden på riktig måte så vil de fleste hunder være gode hunder. Jeg har hadde to hunderaser før Staff, begge greie hunder, men staffene er de som hittil har gitt meg det enkleste og mest fornøyelige hundholdet. Alle hundeiere jeg møter skryter også over min staff, at den aldri byr på problemer med deres hunder. Har faktisk en nabo som har en hund som ikke kommer overens med noen hunder bortsett fra min Staff. Tør jeg spørre hvilken rase du har? Anonymkode: 3d8b2...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå