AnonymBruker Skrevet 12. januar #61 Del Skrevet 12. januar Vi har whippet og det høres perfekt ut i deres situasjon. En rolig, men rask og morsom hund på tur, tillitsfull og familiekjær. Veldig fin med barn. Brukes ofte som terapihund. Ganske allergivennlige, lite røyting. Fløyelsmyk, varm pels som er nydelig å ha ved siden av seg i sofaen. Anbefales! Mange faller pladask for whippet når de blir kjent med dem. Anonymkode: 46d38...88c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #62 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig! Staff burde forbys. For mye kamphund i de. Min hund har blitt angrepet to ganger, og begge ganger var det staff. Og min hund er sosial og kommer godt overens med alle hunder, men begge ganger han ble angrepet kom det en løs staff bort da min var i bånd og angrep uprovosert. Anonymkode: 3ad36...915 Samme her. Kjenner en labrador som ble drept av en staff nå nylig. Eieren hadde bare sagt unnskyld og gått sin vei. Anonymkode: 838e8...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 12. januar #63 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ville gått for alt annet enn puddel. Jeg har en cocokapoo med relativt store atferdsvansker. Vi snakker knurring, glefsing og forsøk på angrep. Anonymkode: f0b59...a67 Puddel er en renraset hund med krav til avl, cockapoo er en designerblanding - kan ikke sammenlignes. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #64 Del Skrevet 12. januar Arx skrev (7 minutter siden): Puddel er en renraset hund med krav til avl, cockapoo er en designerblanding - kan ikke sammenlignes. Enig i dette også. Jeg kjenner flere puddelblandinger med atferdsproblemer. Tror det er blandingen og ikke puddelen som er skyld der. Mye dårlig avl for å selge masse hunder. Anonymkode: 3ad36...915 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #65 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig! Staff burde forbys. For mye kamphund i de. Min hund har blitt angrepet to ganger, og begge ganger var det staff. Og min hund er sosial og kommer godt overens med alle hunder, men begge ganger han ble angrepet kom det en løs staff bort da min var i bånd og angrep uprovosert. Anonymkode: 3ad36...915 Ingen rase har "kamphund i seg" men eieren kan få frem "kamphund" i absolutt alle raser.. Å påstå noe annet vitner om at man ikke har alle hjenecellene på track.. Anonymkode: 10433...72b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #66 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen rase har "kamphund i seg" men eieren kan få frem "kamphund" i absolutt alle raser.. Å påstå noe annet vitner om at man ikke har alle hjenecellene på track.. Anonymkode: 10433...72b Jøss, det var da veldig lite hyggelig å si. Det er kjent at staff går dårlig overens med andre hunder. Og det er dessverre mange fler enn meg som opplever at de uprovosert går til angrep. Så jo, jeg opplever dette som at de har mye kamphund i seg, og at dette er annerledes enn hos andre hunder. Anonymkode: 3ad36...915 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #67 Del Skrevet 12. januar Er det virkelig sånn at min ansvarlige og modne 15 år gamle sønn som er 30 cm høyere og mye sterkere enn meg ikke kan gå tur alene med vår lille selskapshund som oppfører seg fint på tur og ikke er aggressiv mot andre hunder? Det høres veldig rart ut... Anonymkode: a4813...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #68 Del Skrevet 12. januar Schapendoes?😊 Anonymkode: f146b...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #69 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Schapendoes?😊 Anonymkode: f146b...3d5 Eventuelt polsk owczarek nizinny Anonymkode: f146b...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #70 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eventuelt polsk owczarek nizinny Anonymkode: f146b...3d5 ELLER stabyhoun😄 burde kanskje laget ett innlegg. Anonymkode: f146b...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #71 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 8.47): Hva er forskjellen på denne og f.eks wachtelhund, boykin spaniel og field spaniel? Anonymkode: f146b...3d5 Har ikke hatt/ ikke kjent med rasene du nevner. Har hatt fuglehunder før (engelsk og irsk). Polsk jaktspaniel minner meg om en miniversjon av disse, men har lengre ører, og karakteristisk hvit haletipp, samt har ikke det samme (umettelige) løpe/aktivitetsbehovet. Men lett å google rasene du nevner, og finne ut av likheter/forskjeller 😊 Slik jeg leser det, er de for eksempel avlet frem på forskjellig vis. Anonymkode: 2bfde...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #72 Del Skrevet 12. januar Cavalier avles fortsatt på, og den er nå i et kryssningsprosjekt gjennom NKK. Skal dere ha noe større, men tilsvarende, så se på amerikansk cocker spaniel. Fin størrelse for barnene. Du kan også vurdere dverg/mellompuddel. Anonymkode: eae83...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #73 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 3.56): Ville gått for alt annet enn puddel. Jeg har en cocokapoo med relativt store atferdsvansker. Vi snakker knurring, glefsing og forsøk på angrep. Anonymkode: f0b59...a67 For en ekstremt rar ting å si, pudler er helt fantastiske hunder??? Veldig førerorienterte, enkle og sosiale, de har stor samarbeidsevne, og er lettlærte, perfekt som aktiv familiehund. Du som har skaffet deg en uetisk blandingsrase som i tillegg er en liten/medium hund der du mest sannsynelig har ignorert dens grenser og advarsler har ikke så mye å si på den saken. ''Cockapoo'' er ikke en rase, det er en designerhund som koster tusener mer enn de renrasede versjonene. Tror du skal se på hva du selv har gjort feil for at gneldrebikkja di har blitt som den er enn å advare folk mot å skaffe en ordentlig og faktisk bra rase. Anonymkode: 6fb1a...2c5 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #74 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 15.46): Har ikke hatt/ ikke kjent med rasene du nevner. Har hatt fuglehunder før (engelsk og irsk). Polsk jaktspaniel minner meg om en miniversjon av disse, men har lengre ører, og karakteristisk hvit haletipp, samt har ikke det samme (umettelige) løpe/aktivitetsbehovet. Men lett å google rasene du nevner, og finne ut av likheter/forskjeller 😊 Slik jeg leser det, er de for eksempel avlet frem på forskjellig vis. Anonymkode: 2bfde...eb8 Klarer ikke å se forskjellene med mitt øye i alle fall. Lik på ørene, hodet, fargen, penslende og størrelse. Anonymkode: f146b...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #75 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 14.22): Kanskje whippet? Kan ikke løfte en whippet, da knekker den. Den oppfyller heller ikke kravet til søt. Anonymkode: d13d3...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #76 Del Skrevet 13. januar Jeg ville sagt Cocker spaniel, eller noe i den duren. Anonymkode: d13d3...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #77 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 14.05): Ingen rase har "kamphund i seg" men eieren kan få frem "kamphund" i absolutt alle raser.. Å påstå noe annet vitner om at man ikke har alle hjenecellene på track.. Anonymkode: 10433...72b Staff er avlet frem nettopp for å sloss med andre hunder, på samme måte som BC er avlet for å gjete, setter for å jakte fugl osv. Selvsagt ligger disse instinktene latent, det skal det gjøre og nettopp derfor er ikke disse rasene som f.eks staff godt egnet for hvem som helst heller, man burde virkelig vite hva som bor i en sånn hund når det først smeller og ta ansvaret veldig seriøst for å unngå at det skjer. Instinkter handler ikke om hva eier gjør og ikke. Anonymkode: 5a227...f74 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #78 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Staff er avlet frem nettopp for å sloss med andre hunder, på samme måte som BC er avlet for å gjete, setter for å jakte fugl osv. Selvsagt ligger disse instinktene latent, det skal det gjøre og nettopp derfor er ikke disse rasene som f.eks staff godt egnet for hvem som helst heller, man burde virkelig vite hva som bor i en sånn hund når det først smeller og ta ansvaret veldig seriøst for å unngå at det skjer. Instinkter handler ikke om hva eier gjør og ikke. Anonymkode: 5a227...f74 Bra sagt, helt enig med deg. Det er for eksempel en grunn til at visse raser ikke er tillatt i norge engang. Kommer aldri til å forstå folk som tror at oppavlede gener i hunder ikke har noe å si. Anonymkode: 6fb1a...2c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #79 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 14.19): Er det virkelig sånn at min ansvarlige og modne 15 år gamle sønn som er 30 cm høyere og mye sterkere enn meg ikke kan gå tur alene med vår lille selskapshund som oppfører seg fint på tur og ikke er aggressiv mot andre hunder? Det høres veldig rart ut... Anonymkode: a4813...e24 Et barn burde ikke bære ansvaret for det som kan skje, hunden kan bli angrepet alvorlig/drept av en annen hund, hunden blir påkjørt, mister båndet og noe alvorlig skjer f.eks. Den byrden legger du på et barn og det kommer sannsynligvis aldri barnet over igjen om det først skjer om vedkommende hadde ansvaret. En 15-åring er like før 16 år, men jeg er helt enig i at det ikke er greit på noen måte at barn har ansvaret for hund. Anonymkode: 5a227...f74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #80 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 17.14): Klarer ikke å se forskjellene med mitt øye i alle fall. Lik på ørene, hodet, fargen, penslende og størrelse. Anonymkode: f146b...3d5 Hva mener du? Forskjellige spaniel ligner ja, med lange ører osv. Men leser du på opprinnelse og hvordan de er avlet frem osv., er det forskjeller, også noe på høyde/vekt/fasong på de du nevner. Farge også, polsk jaktspaniel er sjokoladebrun med hvite tegninger og haletipp - de andre typene er stort sett ensfargede. Anonymkode: 2bfde...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå