Gå til innhold

Alternativ til puslematte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og guttungen liker å pusle, og pusler ofte sammen. 

Men, noe som frustrerer oss begge, er at når vi pusler begge to, pusler vi gjerne på hver vår "modul". Så har vi behov for å flytte på ting vi har puslet for å få puslet dem sammen. 

Men det er jo klin umulig å flytte på litt større ferdig-puslete moduler på en sånn filt-puslematte? (det er vel også litt av poenget med dem, at brukkene skal sitte dønn så man kan rulle det sammen uten å lage kaos...). 

Noen som har noen råd? Enten til hvordan vi kan flytte på litt større puslede moduler uten at de faller fra hverandre (vi har prøvd steikespade - funket for ting som fikk plass oppå spaden, å flytte over på et ark - her ramlet det bare fra hverandre i prosessen), eller noe annet vi kan pusle på, som kan flyttes på og helst pakkes sammen? 

Da jeg bodde heime hjå ho mor puslet vi alltid på store papp-brett eller tre-plater, men moderen hadde metervis med spisebordplass, og det lå fremme hele tiden. Det har vi ikke i heimen nå.. 

Anonymkode: 98d7c...a62

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Puslespillkoffert? I den kan du pusle puslespill opp til 1000 brikker.

Anonymkode: 2cfc2...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en "Portapuzzle" som er en slags koffert du kan brette sammen, som gjør at puslespillet kan settes bort. 
Den har også to løse "brett" i antisklistoff som gjør at du kan sortere ut brikker eller pusle mindre biter av puslespillet, på siden, og flytte rundt ved behov. 
Disse kan legges på toppen av puslespillet i mappen når dette skal ryddes bort. Og på grunn av antiskli, så flytter ikke ting seg selv om puslespillet ikke ligger flatt hele tiden. 

Det løser ikke helt behovet ditt for å kunne pusle store områder og sette dem sammen etterpå, da. Det fungerer best om puslespillet i hovesak settes sammen i mappen, og at kun mindre områder pusles på brettene. 

Om du skal kunne flytte på ting, så ville jeg nok brukt papp-brett eller glatte tynne tre-plater, for å kunne skli ting av lett. Men da må du jo ha et sted å oppbevare disse når de skulle ryddes vekk.

Vår "Portapuzzle" er laget for opptil 1500brikker, tror jeg. Noe som gjør at det er god plass om en bare pusler 1000 brikker.

Anonymkode: efa57...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge de alternativene så veldig fristende ut :)

Anonymkode: 98d7c...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...