Gå til innhold

Hva betyr de forskjellige begrepene?

Anbefalte innlegg

Gjest lalala
Skrevet

jeg må være helt grønn på dette jeg..

for hva menes det egentlig med toroms eller treroms osv? er det to soverom eller et soverom og et annet rom eller hvordan blir det? og når det står toroms, er toalett regnet som et rom eller kommer det utenom? kjenner jeg blir forvirret jeg :ler: og føler meg dum!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøkken og bad er alltid inkludert og teller ikke med når de sier toroms, treroms osv. Når de skriver antall rom betyr det altså antall rom utenom kjøkken og bad. Det ene rommet er alltid en stue, slik at en toroms vil si en leilighet med kjøkken, bad, stue og ett soverom, mens en treroms er har to soverom osv.

Skrevet

Toroms betyr 1 soverom + stue. Kjøkken og bad er inkludert, men det kan f.eks. være åpen kjøkkenløsning.

Treroms er 2 soverom + stue.

Gjest Gjest
Skrevet

HYBEL? Her er det jo snakk om leiligheter.

En hybel er pr. definisjon ett rom (som brukes til soverom, stue, og kjøkken) + bad (eller adgang til bad).

Er det et "eget rom" som er kjøkken utenom dette, så er det en 1-roms leilighet.

Gjest Gjest
Skrevet

Men dersom det er snakk om et stort hus, kan jo 6-roms bety 4 soverom+ stue+kjellerstue.

Skrevet
Men dersom det er snakk om et stort hus, kan jo 6-roms bety 4 soverom+ stue+kjellerstue.

Selvsagt, men eneboliger/rekkehus o.l. blir vel aldri/sjelden omtalt som 6-roms eller hva det måtte være. Det er vel kun leiligheter som blir angitt etter antall rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...