Gå til innhold

Orker ikke å måke og bor alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klarer ikke å måke. Kroppen er for sliten. Det jeg lurte på er om hva som skjer med søppel og post da? De vil ikke gjøre det antar jeg. Men får jeg posten min en annen dag da? 

Anonymkode: 1a592...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke lage et innlegg i en lokal fb gruppe? Sikkert noen ungdommer som kan hjelpe deg mot noen kroner :) 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Posten din vil gå i retur, de sitter da ikke å oppbevarer den for deg, og søpla vil renne over helt til du ordner opp i snøen. 

Anonymkode: ca0c5...7bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Renovasjonsselskapet vil komme igjen neste gang det er planlagt tømming. 
Posten vil gå i retur. 

Anonymkode: 5342d...7ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Posten din vil gå i retur, de sitter da ikke å oppbevarer den for deg, og søpla vil renne over helt til du ordner opp i snøen. 

Søpla vil ikke renne over om det ikke blir kastet noe der 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjære deg, be om hjelp.

Hør med noen du kjenner, om de kan lage en stripe vei slik at du får satt ut søppeldunkene.

Eller hør med en nabo som likevel er ute og måker eller freser.

Hvis alle andre muligheter ikke fører frem kan du også ringe Frivillighetssentralen, høre om de har noen som kan hjelpe deg. Jeg måkte i går for noen eldre naboer som trengte det. Jeg er også alene og syk, men fant ut at selv om jeg får flere dårlige dager fremover pga. dette, så er det bedre enn at de ikke kommer seg ut og inn, får tømt søppel osv.

❤️

Anonymkode: a1141...2e8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten kan du stoppe og be de oppbevare den (som om du er på ferie)

Søppelet blir hentet dersom søppelet står der det skal ved tømmedag og veien er fremkommelig. Men også her kan du ta en telefon til kommunen/renovasjonen og høre om de har en løsning. Dersom det er medisink begrunnet har de ofte folk som kommer og hjelper med praktiske ting. Her kan også frivilligsentral hjelpe med andre praktiske gjøremål.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Posten kan oppbevare posten for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du på en større plass er det stor sjanse for at det finnes ungdommer som tilbyr snømåking for å tjene litt penger.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hensatt skrev (1 minutt siden):

Posten kan oppbevare posten for deg.

Ja, men dette er en betalt tjeneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Latsabb! 
Jeg har måket hver dag den siste uka. Med betennelse inarmen og generellt sliten kropp. Snøen forsvinner ikke av seg selv før i april. 

Anonymkode: 94a6c...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok kontakt med en gård her i nærheten. Spurte hva han ville ha for å komme med traktoren. Jeg synes det var billig og han kom. Vips så var han ferdig med alt. Og skrapa bort det meste. Så det lille som fyker her no klarer jeg å holde unna. 

Anonymkode: dabee...669

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, men dette er en betalt tjeneste. 

Bedre det enn at det går i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Latsabb! 
Jeg har måket hver dag den siste uka. Med betennelse inarmen og generellt sliten kropp. Snøen forsvinner ikke av seg selv før i april. 

Følte du deg bedre av å komme med et slikt innlegg?

Jeg har dager jeg ikke klarer å skjære opp mat pga nervesmerter. I dag har jeg en grei dag og har måkt. Kropper kommer med varierende kapasitet, og Norge er et land med varierende klima. Noen trenger hjelp til å måke, noen kan avvente en uke og slippe å slite ut kroppen, og noen kan presse seg og klare noe de ikke har godt av. Andre kan måke uten at kroppen protesterer så mye.

Selv har jeg litt lyst å lage en snømann etterpå ☃️❄️☃️ får se om kroppen er med på det. Slet litt med balansen på slutten i sted.

Anonymkode: 08329...aac

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg klarer ikke å måke. Kroppen er for sliten. Det jeg lurte på er om hva som skjer med søppel og post da? De vil ikke gjøre det antar jeg. Men får jeg posten min en annen dag da? 

Anonymkode: 1a592...d52

Meld deg i de gruppene på face der folk tilbyr gratis hjelp med måking. Helt unødvendig i dagens samfunn å ikke få det måkt til døra, selv når en ikke klarer det selv. 
Trenger du hjelp fra nødetatene og de ikke kommer frem så har du et problem. 
Du bør jo og vurdere om du må gjøre noe med bosituasjonen din, på sikt. 

Anonymkode: 647dd...80e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Knoot skrev (4 timer siden):

Bor du på en større plass er det stor sjanse for at det finnes ungdommer som tilbyr snømåking for å tjene litt penger.

Dette. Spør litt rundt, se etter lapper som henger oppe på tavle på butikken osv. :) Spør i facebook gruppe. Er bare å si at pga dårlig helse eller noe så blir det vanskelig å måke, helt sikkert noen som vil hjelpe til, evt ungdommer for en 100 lapp :) 

Anonymkode: ccfd1...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Latsabb! 

Dette var lavmål! Du aner ikke hvordan det står til med ts! Dette ser jeg støtt og stadig i samfunnet, når noen må si nei til et eller annet pga sykdom, og får reaksjoner på at «det klarer du vel, jeg er også dårlig, men jeg klarer det likevel..» Altså!? Er det mulig?? Ingen aner hvordan andre har det, hvor ille andre har det i forhold til helse, sykdomsfølelse og smerter. En vond skulder på den ene, kan være være en veldig mye vondere skuldre hos den andre. Hodepine hos den ene går fint å arbeide med, mens den andre ligger rett ut i et mørkt og kaldt rom i dagevis. Det gjør ikke sistnevnte til en latsabb! Det er graden av smerter som er såpass mye verre! Herregud, at det skal være nødvendig å forklare🙄

Anonymkode: 16c86...27c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Latsabb! 

Jo snøen kan forsvinne fort. Trenger ikke vente til april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Be om hjelp/tilby måkejobb i en lokal fb-gruppe. Ellers er det også organisasjoner rundt forbi som tilbyr måkehjelp til de som ikke klarer selv. 

Anonymkode: e2709...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...