AnonymBruker Skrevet i går, 10:40 #1 Del Skrevet i går, 10:40 Heisann. Jeg er midt i masterstudiet og er nå 7 uker på vei. Planen min er å fullføre studie frem til sommeren og deretter ta permisjon, evnt studere litt med baby hvis det er mulig. Da har jeg et semester igjen og deretter masterskriving. Jeg lurer bare på når jeg burde ta denne praten og avtale litt med sjefen og skolen. Burde jeg gjøre det allerede nå så de kan bidra litt i planleggingen eller bør jeg drøye til jeg er litt på den tryggere siden av graviditeten? Studiet har praksis hvor jeg må informere leder på grunn av lett tilrettelegging, men det er fortsatt en måneds tid igjen til neste periode Det finnes vel ingen fasitsvar sikkert, men andres tanker er helt supert å høre Anonymkode: 4b5b6...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Du bør informere skolen med en gang. Det er ikke sikkert du kan ha praksis som planlagt når du er gravid, og det kan være behov for å endre praksisoppsettet. Tilrettelegging skal normalt søkes om semesteret før, det er ikke sånn at du bare kan bestemme hva du skal ha av tilrettelegging og så skal skole og praksis fikse det. Om skolen mener den tilrettleggingen du har lyst på gjør at de faglige kravene ikke fylles, får du ikke praksisen godkjent Anonymkode: 3a12a...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør informere skolen med en gang. Det er ikke sikkert du kan ha praksis som planlagt når du er gravid, og det kan være behov for å endre praksisoppsettet. Tilrettelegging skal normalt søkes om semesteret før, det er ikke sånn at du bare kan bestemme hva du skal ha av tilrettelegging og så skal skole og praksis fikse det. Om skolen mener den tilrettleggingen du har lyst på gjør at de faglige kravene ikke fylles, får du ikke praksisen godkjent Anonymkode: 3a12a...960 Jeg snakket med sjefen i dag, det er han som styrer praksisperioden min, ikke skolen. Han sa det blir lett å tilrettelegge og det skal gå helt fint Anonymkode: 4b5b6...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg snakket med sjefen i dag, det er han som styrer praksisperioden min, ikke skolen. Han sa det blir lett å tilrettelegge og det skal gå helt fint Anonymkode: 4b5b6...638 Hva er det du studerer? Anonymkode: 3a12a...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er det du studerer? Anonymkode: 3a12a...960 Anestesisykepleie. Sjefen er seksjonsleder på anestesi der jeg jobber så han tilrettelegger i praksisperiodene mine. Tok det veldig fint Anonymkode: 4b5b6...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anestesisykepleie. Sjefen er seksjonsleder på anestesi der jeg jobber så han tilrettelegger i praksisperiodene mine. Tok det veldig fint Anonymkode: 4b5b6...638 Du må likevel snakke med skolen. Det er skolen som er gradsgivende og bestemmer hva som er greit og ikke, ikke sjefen din. Anonymkode: 3a12a...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må likevel snakke med skolen. Det er skolen som er gradsgivende og bestemmer hva som er greit og ikke, ikke sjefen din. Anonymkode: 3a12a...960 Jeg skal jo gi beskjed til skolen, men jeg tror ikke du helt forstår hvordan praksis fungerer hos oss. Det ordner seg med praksis Anonymkode: 4b5b6...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden Uansett, jeg har snakket med sjefen allerede og skal snakke med skolen til torsdag. Så da er det greit i denne tråden Anonymkode: 4b5b6...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Gratulerer med spiren! Syntes du fikk litt vel mye oppgulp svar i tråden 😅 Ser du har ordnet det, håper du får ett fint og komplikasjonsfritt svangerskap! Lykke til med studie ❤️ Anonymkode: e3856...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal jo gi beskjed til skolen, men jeg tror ikke du helt forstår hvordan praksis fungerer hos oss. Det ordner seg med praksis Anonymkode: 4b5b6...638 Jeg jobber med dette. Så du kan gjerne tro jeg ikke vet hvordan det fungerer, og hun over her kan kalle det oppgulp, men jeg har hatt flere studenter som er gravide og tror både det ene og det andre, og vipps så har de bommet får ikke ting godkjent. F.eks på at utdanningsinstitusjonen bestemmer en hel del mer en sjefen, og at tilrettelegging ikke har forrang ove faglighet. Anonymkode: 3a12a...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå