Gå til innhold

Fri for å få behandling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har man rett til fri med lønn?

Skal få lysbehandling 3 ganger i uka i 2 måneder. Det kan kun fås på dagtid, noen av behandlingene kan jeg få til å planlegge utenfor arbeidstid, men noen ganger så må det nesten bli i arbeidstiden. Selve behandlingen tar bare noen minutter, problemet er at det tar nesten 1 time hver vei til sykehuset. 
Har jeg rett på fri til å gjøre behandlingen i arbeidstiden? Det vil være snakk om kanskje 1 gang i uka at jeg må ha fri.

Anonymkode: b1077...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke i utgangspunktet. Mulig å søke velferdspermisjon eller bruke egenmelding eller sykemeldes for behandlingsdager (spesifikke krav til varighet m.m). 

Anonymkode: 08774...275

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer jo an på din arbeidsplass - jeg har vært gjennom det samme og fikk velferdspermisjon med lønn. Men vi har god personalpolitikk og gode ordninger for de ansatte. 

Anonymkode: d0839...119

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke i utgangspunktet. Mulig å søke velferdspermisjon eller bruke egenmelding eller sykemeldes for behandlingsdager (spesifikke krav til varighet m.m). 

Anonymkode: 08774...275

Hvordan løser folk flest slike ting?

Jeg jobber turnus innen helse, så det er ikke bare å jobbe lengre. Kan selvsagt prøve å bytte vakter, men det er ikke så lett bestandig. 
Hadde det vært kortere vei til sykehuset hadde det ikke vært noe problem, som regel helt ok at man forsvinner i 30 min, men over to timer er et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fri med lønn for helsebehandling, men det skal om mulig legges utenfor arbeidstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber turnus innen helse, så det er ikke bare å jobbe lengre. Kan selvsagt prøve å bytte vakter, men det er ikke så lett bestandig. 
Hadde det vært kortere vei til sykehuset hadde det ikke vært noe problem, som regel helt ok at man forsvinner i 30 min, men over to timer er et problem. 

Det er veldig vanlig å ha rett til permisjon i slike tilfeller gjennom en tariff- eller lokalavtale. Siden du jobber i helsevesenet, som har høy organiseringsgrad, er du nok omfattet av en slik avtale, uansett om du er fagorganisert eller ikke. Sjekk hva som står i avtalen! (Og send en takk til de som har forhandlet for deg samtidig:) )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Der jeg jobber hadde du fått fri uten lønn. 

Anonymkode: 2afbb...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du ikke har rett til permisjon med lønn, så kan du be legen om å få en gradert sykemelding for behandling.

Anonymkode: 24617...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...