AnonymBruker Skrevet i går, 09:19 #1 Del Skrevet i går, 09:19 Har man rett til fri med lønn? Skal få lysbehandling 3 ganger i uka i 2 måneder. Det kan kun fås på dagtid, noen av behandlingene kan jeg få til å planlegge utenfor arbeidstid, men noen ganger så må det nesten bli i arbeidstiden. Selve behandlingen tar bare noen minutter, problemet er at det tar nesten 1 time hver vei til sykehuset. Har jeg rett på fri til å gjøre behandlingen i arbeidstiden? Det vil være snakk om kanskje 1 gang i uka at jeg må ha fri. Anonymkode: b1077...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:24 #2 Del Skrevet i går, 09:24 Ikke i utgangspunktet. Mulig å søke velferdspermisjon eller bruke egenmelding eller sykemeldes for behandlingsdager (spesifikke krav til varighet m.m). Anonymkode: 08774...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:29 #3 Del Skrevet i går, 09:29 Kommer jo an på din arbeidsplass - jeg har vært gjennom det samme og fikk velferdspermisjon med lønn. Men vi har god personalpolitikk og gode ordninger for de ansatte. Anonymkode: d0839...119 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #4 Del Skrevet i går, 09:32 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke i utgangspunktet. Mulig å søke velferdspermisjon eller bruke egenmelding eller sykemeldes for behandlingsdager (spesifikke krav til varighet m.m). Anonymkode: 08774...275 Hvordan løser folk flest slike ting? Jeg jobber turnus innen helse, så det er ikke bare å jobbe lengre. Kan selvsagt prøve å bytte vakter, men det er ikke så lett bestandig. Hadde det vært kortere vei til sykehuset hadde det ikke vært noe problem, som regel helt ok at man forsvinner i 30 min, men over to timer er et problem. Anonymkode: b1077...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet i går, 09:35 #5 Del Skrevet i går, 09:35 Jeg får fri med lønn for helsebehandling, men det skal om mulig legges utenfor arbeidstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet i går, 09:36 #6 Del Skrevet i går, 09:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan løser folk flest slike ting? Jeg jobber turnus innen helse, så det er ikke bare å jobbe lengre. Kan selvsagt prøve å bytte vakter, men det er ikke så lett bestandig. Hadde det vært kortere vei til sykehuset hadde det ikke vært noe problem, som regel helt ok at man forsvinner i 30 min, men over to timer er et problem. Anonymkode: b1077...46c Det er veldig vanlig å ha rett til permisjon i slike tilfeller gjennom en tariff- eller lokalavtale. Siden du jobber i helsevesenet, som har høy organiseringsgrad, er du nok omfattet av en slik avtale, uansett om du er fagorganisert eller ikke. Sjekk hva som står i avtalen! (Og send en takk til de som har forhandlet for deg samtidig:) ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Der jeg jobber hadde du fått fri uten lønn. Anonymkode: 2afbb...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan løser folk flest slike ting? Jeg jobber turnus innen helse, så det er ikke bare å jobbe lengre. Kan selvsagt prøve å bytte vakter, men det er ikke så lett bestandig. Hadde det vært kortere vei til sykehuset hadde det ikke vært noe problem, som regel helt ok at man forsvinner i 30 min, men over to timer er et problem. Anonymkode: b1077...46c Hvis du ikke har rett til permisjon med lønn, så kan du be legen om å få en gradert sykemelding for behandling. Anonymkode: 24617...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå