Gå til innhold

Jeg hater snø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Elsker snø på høyfjellet eller hvis jeg har fri. Men på jobben er det ingen parkeringsplasser lenger pga brøytekanter, og på gangstiene stamper man i snø til knærne om dagen. Da blir det tungvindt med snø, og jeg gleder meg litt til den forsvinner.

Anonymkode: adb1a...ccb

Det er nok litt av essensen. Det er lett å like snø hvis det ikke er en uproblematisk del av hverdagen din. Må du måke i timesvis og sliter med å komme deg på jobb så avtar kjærligheten til snøen fort ja. 

Anonymkode: ba5fa...0a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Mardina skrev (11 timer siden):

Uansett, så er det mye snø på kort tid 😊

Men det er bare å komme å hente snøen her, du skal få den helt gratis 😄

😂 5 cm er ikke mye snø. 50 cm på én gang derimot...

Anonymkode: 1973f...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

😂 5 cm er ikke mye snø. 50 cm på én gang derimot...

Anonymkode: 1973f...356

Du har ikke fått med deg at det har snødd mye her på østlandet mandag og tirsdag? Her jeg bor kom det til sammen ca 50 mm. Det er kanskje ikke mye for DEG, men det er det for MEG (og mange andre med meg)... 

Sånn, ble det klarere for deg nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

Du har ikke fått med deg at det har snødd mye her på østlandet mandag og tirsdag? Her jeg bor kom det til sammen ca 50 mm. Det er kanskje ikke mye for DEG, men det er det for MEG (og mange andre med meg)... 

Sånn, ble det klarere for deg nå? 

Uklarheten består nok i om du mener 50mm snødybde (som er 5cm snø) eller 50mm nedbør (som er 50cm snø). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (8 minutter siden):

Uklarheten består nok i om du mener 50mm snødybde (som er 5cm snø) eller 50mm nedbør (som er 50cm snø). 

Spiller det noen rolle egentlig? Det er mye snø, punktum 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (4 minutter siden):

Vel, ja, det er veldig stor forskjell på 5 cm og 50 cm snødybde. 50 cm snødybde på et døgn er mye, men 5 cm er ikke det. Ja, det kan skape kaos i byer hvor det er mye trafikk og ikke nok brøytekapasitet, men det er likevel ikke "Mye snø". "Mer snø enn hva infrastrukturen er tilrettelagt for", men ikke "mye". 

Anonymkode: 2c993...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mardina skrev (8 minutter siden):

Det har ganske mye å si, det er jo stor forskjell. Her jeg bor er 5 cm. snø ingenting. Jeg gidde knapt å måke når det er så lite, det holder å bare tråkke det ned. Det er knapt nok til å skape kaos i land som er mye mindre vant med snø enn det vi er. En spanjol vil kanskje synes at 5 cm. er mye, de aller fleste nordmenn vil ikke det. 

50 cm. på en gang derimot, det kan skape kaos nesten hvor som helst. Og da må det brøytes og måkes for at folk i det hele tatt skal klare å komme seg frem.

Anonymkode: 20e8d...a21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har ganske mye å si, det er jo stor forskjell. Her jeg bor er 5 cm. snø ingenting. Jeg gidde knapt å måke når det er så lite, det holder å bare tråkke det ned. Det er knapt nok til å skape kaos i land som er mye mindre vant med snø enn det vi er. En spanjol vil kanskje synes at 5 cm. er mye, de aller fleste nordmenn vil ikke det. 

50 cm. på en gang derimot, det kan skape kaos nesten hvor som helst. Og da må det brøytes og måkes for at folk i det hele tatt skal klare å komme seg frem.

Her kom det 50 mm på to dager og jeg synes det er mye (og jeg er sikkert ikke den eneste). 

Er dette virkelig noe man trenger å diskutere i hjel? 🙄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 10.18):

Er det flere som hater snø her? Føler det kun er meg siden de fleste elsker snø om vinteren.

Anonymkode: 120f5...5d5

Snøhater her og! Ufordragelig årstid 😝

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater vinter og spesielt snø så intenst at min mann i det dypeste alvor har begynt å vurdere om vi må ta med familien og flytte ut av landet.

Jeg takler det ikke. 

De siste par årene har det i tillegg blitt som nå at vi får levert 50 cm på et døgn så alt bare bryter sammen. 

og det festligste? Vi er enda bare i starten av januar. Vi kommer til å få påfyll oppå all den hvite dritten flere ganger til før våren kommer og en endelig kan se lyset i enden av tunnelen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (42 minutter siden):

Her kom det 50 mm på to dager og jeg synes det er mye (og jeg er sikkert ikke den eneste). 

Er dette virkelig noe man trenger å diskutere i hjel? 🙄

Men kan du ikke bare klargjøre om det er 50 cm. eller 5. cm. snø? Det ene er mye, det andre er det ikke. og det er korrekt som andre her påpeker at 50 mm. nedbør blir 50 cm. tørr snø. Det er i så fall mye og det er ingen som skal kritisere deg for det. Men 5. cm., som jo er 50 mm. snø, det er ikke mye. Forskjellen ligger i om det er 50 mm. nedbør eller 50 mm. snø. Du ser jo forskjellen på 5 cm. og en halvmeter snø, så det kan ikke være derfor du ikke vil klargjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg Hater Snø

Anonymkode: 1b0eb...a20

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hater snø dypt og inderlig. Den dagen jeg har anledning til å reise vekk vintermånedene, vil jeg gjøre det. Det er kun få år igjen og det ser jeg virkelig fram til!

Hilsen finnmarking som har flytta sørover til litt bedre forhold, men som vil ha det enda bedre.

Anonymkode: 9ea1e...16a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kunne ikke tenke meg en vinter uten snø. Bor i nord, og snøen lyser opp i mørketiden. Har hatt 28 minus noen dager nå, og det gir vakkert lys ute, nå som sola snart kommer tilbake. Er ikke glad i sørpe og speilhålke da 🙃.

Om du ikke liker snø, TS, så tror jeg du må flytte til et annet land. Dette er Norge, og vi har vinter.

Anonymkode: 47649...ce9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hater også snø og kulde, spesielt slik det har vært de siste dagene. I går på vei hjem fra jobb, når snøen pisket meg i ansiktet, tenkte jeg seriøst på å flytte til sydligere strøm om vinteren, eller hvor fint det ville vært å hamstre mat på høsten og gå i "hi" fra november til mars. Jeg blir også veldig anspent og stiv i kroppen om vinteren. 

Når det er sagt, et par centimeter med snø og en solskinnsdag er ikke så galt. Jeg har et lite barn også som synes det er gøy med snø, så jeg må jo ut okke som. Tjoho! 

Anonymkode: e63bd...739

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kan du ikke bare klargjøre om det er 50 cm. eller 5. cm. snø? Det ene er mye, det andre er det ikke. og det er korrekt som andre her påpeker at 50 mm. nedbør blir 50 cm. tørr snø. Det er i så fall mye og det er ingen som skal kritisere deg for det. Men 5. cm., som jo er 50 mm. snø, det er ikke mye. Forskjellen ligger i om det er 50 mm. nedbør eller 50 mm. snø. Du ser jo forskjellen på 5 cm. og en halvmeter snø, så det kan ikke være derfor du ikke vil klargjøre. 

Jeg har ikke skrevet noen steder at det kom 5 cm snø. Jeg har skrevet 50 mm. 

Igjen, jeg skjønner ikke at dette er noe å diskutere i hjel. Det er snø det er snakk om liksom, ikke lengden på en bukse... 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mardina skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke skrevet noen steder at det kom 5 cm snø. Jeg har skrevet 50 mm. 

Igjen, jeg skjønner ikke at dette er noe å diskutere i hjel. Det er snø det er snakk om liksom, ikke lengden på en bukse... 😄

Siden det er 10mm i 1cm er 50mm det samme som 5cm. 

Men jeg begynner å mistenke at du troller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (6 minutter siden):

Siden det er 10mm i 1cm er 50mm det samme som 5cm. 

Men jeg begynner å mistenke at du troller. 

Troller aldri her inne. Hvorfor skulle jeg gjøre det under fullt brukernavn? 

Du tror ikke på meg, når jeg sier at det kom til sammen 50 mm (eller 5 cm, som dere andre insisterer på å si) her jeg bor (Kongsberg) i løpet av mandag OG tirsdag?? Det er bare å sjekke på Yr.no, hvis du tror jeg lyver... 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Henger meg på. Har slitt med snømåking i hele mitt liv, fått nokk av det. OBS går ikke på ski.

Anonymkode: 006f2...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (3 timer siden):

Troller aldri her inne. Hvorfor skulle jeg gjøre det under fullt brukernavn? 

Du tror ikke på meg, når jeg sier at det kom til sammen 50 mm (eller 5 cm, som dere andre insisterer på å si) her jeg bor (Kongsberg) i løpet av mandag OG tirsdag?? Det er bare å sjekke på Yr.no, hvis du tror jeg lyver... 

I følge senorge.no kom det 45mm nedbør på mandag og 15mm på tirsdag i Kongsberg. Så da tror jeg vi kan konkludere med at fasit var ~50mm nedbør, og ikke ~50mm snø. Snødybden på senorge.no er for Kongsberg oppgitt til 33cm i dag så det har vel sunket litt sammen. 

Endret av -jk-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...