Mardina Skrevet 9. januar #41 Del Skrevet 9. januar -jk- skrev (8 timer siden): I følge senorge.no kom det 45mm nedbør på mandag og 15mm på tirsdag i Kongsberg. Så da tror jeg vi kan konkludere med at fasit var ~50mm nedbør, og ikke ~50mm snø. Snødybden på senorge.no er for Kongsberg oppgitt til 33cm i dag så det har vel sunket litt sammen. Bor du her selv, siden du tydeligvis har stålkontroll på hva som kom av nedbør og ikke? 🤔 Eller stoler du ikke på hva jeg sier, som faktisk bor i Kongsberg? Snakk om flisespikkeri 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #42 Del Skrevet 9. januar Mardina skrev (13 minutter siden): Bor du her selv, siden du tydeligvis har stålkontroll på hva som kom av nedbør og ikke? 🤔 Eller stoler du ikke på hva jeg sier, som faktisk bor i Kongsberg? Snakk om flisespikkeri 🙄 Jeg tror nok også du troller nå, for så mye kan du neppe misforstå, men la gå: Ingen her har betvilt det du sier eller mistenkt deg for å lyve. Det er heller ingen som bryr seg om hvorvidt du oppgir det i mm eller cm, så lenge du oppgir om du sikter til mengden nedbør eller mengden nedbør som snø. Poenget er at nedbør som kommer som snø blir cirka 10x høyere/dypere enn nedbør som kommer som regn. "5 mm nedbør" og "5 mm snø" er helt forskjellige mengder snø. Hvis værmeldingen spår 50 mm nedbør og treffer på det, og nedbøren kommer som snø, blir det 50 cm (også kjent som 500 mm for dere millimeterfantaster) snø. Det alle har prøvd å få deg til å oppklare igjen og igjen og igjen nå er altså hvorvidt det har kommet 50 mm nedbør (= 50 cm snø) eller 50 mm snø (= 5 mm nedbør). Nå har vi, ved at noen andre søkte det opp, fått oppklart at du hele veien har ment 50 mm nedbør. Eller 50 cm snø, om du vil. Eller 5 cm nedbør, for den saks skyld. For ordens skyld: Ja, jeg har gjennom hele snøværet oppholdt meg på Kongsberg. Jeg kan bekrefte at det har kommet roughly en halvmeter snø. Anonymkode: d83ee...9c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. januar #43 Del Skrevet 9. januar (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror nok også du troller nå, for så mye kan du neppe misforstå, men la gå: Ingen her har betvilt det du sier eller mistenkt deg for å lyve. Det er heller ingen som bryr seg om hvorvidt du oppgir det i mm eller cm, så lenge du oppgir om du sikter til mengden nedbør eller mengden nedbør som snø. Poenget er at nedbør som kommer som snø blir cirka 10x høyere/dypere enn nedbør som kommer som regn. "5 mm nedbør" og "5 mm snø" er helt forskjellige mengder snø. Hvis værmeldingen spår 50 mm nedbør og treffer på det, og nedbøren kommer som snø, blir det 50 cm (også kjent som 500 mm for dere millimeterfantaster) snø. Det alle har prøvd å få deg til å oppklare igjen og igjen og igjen nå er altså hvorvidt det har kommet 50 mm nedbør (= 50 cm snø) eller 50 mm snø (= 5 mm nedbør). Nå har vi, ved at noen andre søkte det opp, fått oppklart at du hele veien har ment 50 mm nedbør. Eller 50 cm snø, om du vil. Eller 5 cm nedbør, for den saks skyld. For ordens skyld: Ja, jeg har gjennom hele snøværet oppholdt meg på Kongsberg. Jeg kan bekrefte at det har kommet roughly en halvmeter snø. Anonymkode: d83ee...9c5 Det er jo dere som henger dere opp i om det er cm eller mm 🙄 Og hvorfor i all verden skulle jeg ha trollet i denne tråden? Hva skulle det være godt for? Hadde jeg skrevet som Anonym (noe jeg så og si aldri gjør), så kanskje. Men ikke under fult brukernavn 😊 Igjen; jeg skjønner ikke hvorfor man skal bli så opphengt i hva jeg skriver? Endret 9. januar av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #44 Del Skrevet 9. januar Hater store mengder snø, djup snø. 5-10 cm er greit for lysrefleksjonen og julestemninga sin del. Tåler også dårlig kuldegrader, spesielt om det går under -2. -10 og 14 er et helvete å bevege seg rundt i. Neste uke er det meldt 10 grader og regn i Trondheim. Jeg føler det virkelig ikke er lov å si, men jeg gleder meg til det. Ja, det blir glatt og vått, men det er MYE bedre enn at all den nedbøren skulle ha kommet som snø igjen og stoppet bussene og alt som sist fredag. Får bukt med en del av dritten som lavet ned. Neste lørdag sitter jeg på et fly til Gran Canaria. Anonymkode: 7e67e...d6b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #45 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hater store mengder snø, djup snø. 5-10 cm er greit for lysrefleksjonen og julestemninga sin del. Tåler også dårlig kuldegrader, spesielt om det går under -2. -10 og 14 er et helvete å bevege seg rundt i. Neste uke er det meldt 10 grader og regn i Trondheim. Jeg føler det virkelig ikke er lov å si, men jeg gleder meg til det. Ja, det blir glatt og vått, men det er MYE bedre enn at all den nedbøren skulle ha kommet som snø igjen og stoppet bussene og alt som sist fredag. Får bukt med en del av dritten som lavet ned. Neste lørdag sitter jeg på et fly til Gran Canaria. Anonymkode: 7e67e...d6b Prøv -28 i flere dager, gjerne med kuldeastma Anonymkode: 494ae...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #46 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Prøv -28 i flere dager, gjerne med kuldeastma Anonymkode: 494ae...86c Nei takk, det står jeg over. Anonymkode: 7e67e...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #47 Del Skrevet 9. januar Hadde det ikke vært for at Norge er så trygt, og at det er veldig lett å tjene mye penger her, så hadde jeg flyttet. Hater absolutt alt med norsk klima. Jeg tipper vi har rundt 14 dager i året jeg setter pris på, og 350 jeg ikke setter pris på. Bodde rundt 10 år i tropene før, og likte det veldig godt. 26 grader døgnet rundt. Perfekt. Anonymkode: 4dc1d...4b4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #48 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hater store mengder snø, djup snø. 5-10 cm er greit for lysrefleksjonen og julestemninga sin del. Tåler også dårlig kuldegrader, spesielt om det går under -2. -10 og 14 er et helvete å bevege seg rundt i. Neste uke er det meldt 10 grader og regn i Trondheim. Jeg føler det virkelig ikke er lov å si, men jeg gleder meg til det. Ja, det blir glatt og vått, men det er MYE bedre enn at all den nedbøren skulle ha kommet som snø igjen og stoppet bussene og alt som sist fredag. Får bukt med en del av dritten som lavet ned. Neste lørdag sitter jeg på et fly til Gran Canaria. Anonymkode: 7e67e...d6b Og du tenker ikke på at all den snøen og mildvær kommer til å bli mye is og vann og så kommer ikke bussen fram pga det? Anonymkode: ba5fa...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 11. januar #49 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 12.55): Hater store mengder snø, djup snø. 5-10 cm er greit for lysrefleksjonen og julestemninga sin del. Tåler også dårlig kuldegrader, spesielt om det går under -2. -10 og 14 er et helvete å bevege seg rundt i. Neste uke er det meldt 10 grader og regn i Trondheim. Jeg føler det virkelig ikke er lov å si, men jeg gleder meg til det. Ja, det blir glatt og vått, men det er MYE bedre enn at all den nedbøren skulle ha kommet som snø igjen og stoppet bussene og alt som sist fredag. Får bukt med en del av dritten som lavet ned. Neste lørdag sitter jeg på et fly til Gran Canaria. Anonymkode: 7e67e...d6b Jeg er så misunnelig på dere i vest- og Midt-Norge som får det mildværet og regnet! Dere blir jo kvitt masse av den ekle snøen igjen nå med en gang! Oslo får en del varmegrader, men ingen nedbør og heller ikke sol så regner ikke med at de skarve gradene får gjort så mye med snømengden. Er vel langt uti april før det blir mulig å bevege seg på barmark igjen 😫 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #50 Del Skrevet 11. januar Jeg hater snø og vinter generelt. Hilsen nordlending. Anonymkode: 20c0d...6a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. januar #51 Del Skrevet 11. januar Ja jeg også til tross for at jeg driver med Brøyting 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #52 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 0.06): 50 mm er 5 cm😂 Anonymkode: fc5ff...2ab Når det meldes 10 mm med snø på yr så tilsvarer det 10 cm med snø. 50 mm snøfall betyr 50 cm og ikke 5 cm uansett hvor idiotisk smilefjes du bruker. Anonymkode: 07ba8...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 11. januar #53 Del Skrevet 11. januar Hater alt med vinter! Vinter suger balle! (vet ikke hvordan balle smaker men det høres jævlig ut, akkurat som vinter) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattogdag Skrevet 14. januar #54 Del Skrevet 14. januar (endret) Endret 15. januar av Nattogdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #55 Del Skrevet 15. januar Norge er digg sånn 3 uker i Juli. Resten av året er det et rent helvete. Angrer på at jeg flyttet tilbake hit. Anonymkode: 4dc1d...4b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 15. januar #56 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 10.18): Er det flere som hater snø her? Føler det kun er meg siden de fleste elsker snø om vinteren. Anonymkode: 120f5...5d5 JEG HATER SNØ ! HATER, HATER, HATER DET. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 15. januar #57 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Norge er digg sånn 3 uker i Juli. Resten av året er det et rent helvete. Angrer på at jeg flyttet tilbake hit. Anonymkode: 4dc1d...4b4 Hvor bor du ? Jeg er i Sør Norge og syns det er levelig i mai, juni, juli, august t.o.m september og oktober.. så lenge det er grønn ute og blad på tre.. Merk at jeg skrev : levelig. Ikke perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #58 Del Skrevet 15. januar Nå er det ishelvete her og jeg bestiller 3 meter med snø og 20 kuldegrader resten av vinteren, det er mye bedre! Anonymkode: ba5fa...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #59 Del Skrevet 16. januar Hater egentlig ikke snøen i seg selv, men hele kombinasjonen av mørket, kulda og spesielt isen. Så foretrekker definitivt vår, sommer og tidlig høst. Blir veldig fort sliten av kulda og mørket, og synes folk skal få lov til å hate vinteren så mye de vil. Anonymkode: db3e6...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå