AnonymBruker Skrevet i går, 09:16 #1 Del Skrevet i går, 09:16 Om dusjing etter trening leser/hører jeg stadig at folk dusjer, men ikke vasker håret etter trening fordi håret blir slitt. Og jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å la være å vaske håret, med mindre folk svetter mye mindre enn det jeg gjør? Og hva slags frisyrer er det folk har som lar seg gres og styles til å se fine ut etter en treningsøkt uten å vaske håret etterpå? Jeg sier IKKE at alle andre tar feil, jeg har bare veldig lyst til å vite hvordan dere får det til. Jeg trener 4-5 ganger i uka, og vasker håret etter hver eneste treningsøkt, uten unntak. Please hjelp meg!! Anonymkode: 29c42...570 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:19 #2 Del Skrevet i går, 09:19 Jeg trener 4-5 ganger i uka, og vasker kun håret ukentlig. Svetter lite på hodet. Løper utendørs. Hender jeg blir litt fuktig i tinningene, men det tørker jo, og håret er helt fint igjen. Har alltid håret løst, og det holder seg fint hele uka, med litt tørrshampoo siste 2-3 dager. Anonymkode: ce2cc...fa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:21 #3 Del Skrevet i går, 09:21 Jeg blir ikke alltid så svett i håret av trening. Kan lett bare ta ut hårstrikken og gre håret normalt med en gang etterpå, egentlig. Avhengig av hva jeg har trent da. F.eks. styrketrening svetter jeg lite i hodebunnen. Mens på kondisjonstrening blir jeg gjennomsvett i håret, og det må vaskes etterpå. Så jeg tipper vel det kommer an på hvordan du svetter, hvordan du trener og hva du har behov for. Anonymkode: 4a284...ffd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden Jeg trener hver dag, og vasker håret 2 ganger i uken. Jeg trener tung styrke, men jeg svetter rett og slett ikke noe særlig i hodet når jeg gjør det. Når jeg løper svetter jeg mye på kroppen, og kan bli fuktig i håret, men altså, det er ikke verre enn at jeg har håret løst til det tørker, og det går helt fint. Eneste gangen jeg konsekvent har vakset håret etter hver trening, er da jeg trente en kampsport hvor jeg både ble helt dysvett OG rullet omkring og brøt på et gulv som var innsoset i svette og tåfis og neseblod. Anonymkode: 568b1...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden Skyller håret godt uten shampo om jeg har blitt veldig svett, men jeg svetter lite på hodet og panne sammenlignet med under armer og på ryggen ved trening. Anonymkode: 6a023...56e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden Som andre skriver, det er individuelt hvor mye man svetter på hodet. En annen ting som spiller inn, er hvor tykt hår man har. Altså både hvor tykke hårstråene er og hvor mye hår man har. Jeg har et par venninner med fint, men veldig tynt hår og hårstrå. Selv om de ikke svetter mye, så faller håret deres veldig sammen hvis de bare blir litt svette når de trener. Men de løser det med å ikke vaske håret hver gang, men bare skyller gjennom det når de dusjer, eller de bruker hestehale eller spenner i håret en dag eller to. De lukter jo ikke selv om håret ikke er nyvasket. Jeg svetter lite på hodet, har veldig tykt hår og tykke hårstrå, og det er rett og slett ekstremt sjeldent man kan se endring på håret før/etter trening, selv ikke kondisjonstrening. Jeg vasker håret 1-2 ganger i uken. På sommeren kanskje oftere, men det er mer for følelsen, ikke fordi det er nødvendig. Har forresten en venninne som også har veldig tynne hårstrå, hun svetter veldig også på hodet når hun trener, så hun vasker alltid håret etter trening. Men pga. hårstrukturen så bruker også bare et par minutter på å føne håret tørt. Anonymkode: 00f03...a62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden Hodebunnen min og håret mitt har ikke noe godt av å vaskes så hyppig som jeg hadde måttet om jeg skulle vasket håret etter hver treningsøkt. Og det tar mye lengre tid enn en kroppsdusj. Så jeg lar være, selv om jeg har svettet rikelig, og av en eller annen grunn blir det ikke fett. Jeg tror kanskje det har med saltet i svetten å gjøre? Om jeg føner det svette håret, får det faktisk veldig fin tekstur. Ellers pøser jeg på med tørrsjampo. Sier ikke at det er reinslig, men det er nå et svar på spørsmålet. Anonymkode: dae7e...968 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hodebunnen min og håret mitt har ikke noe godt av å vaskes så hyppig som jeg hadde måttet om jeg skulle vasket håret etter hver treningsøkt. Og det tar mye lengre tid enn en kroppsdusj. Så jeg lar være, selv om jeg har svettet rikelig, og av en eller annen grunn blir det ikke fett. Jeg tror kanskje det har med saltet i svetten å gjøre? Om jeg føner det svette håret, får det faktisk veldig fin tekstur. Ellers pøser jeg på med tørrsjampo. Sier ikke at det er reinslig, men det er nå et svar på spørsmålet. Anonymkode: dae7e...968 Enig. Og, som andre skriver her, har da håret i en bun fram til hårvask. Endret 21 timer siden av Gramma Edit: skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Uansett så orker jeg ikke vaske tykt og langt hår mer enn en gang i uka. Har ikke tid heller for det skal da tørke og jeg lufttørker alltid. Anonymkode: f1a00...787 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om dusjing etter trening leser/hører jeg stadig at folk dusjer, men ikke vasker håret etter trening fordi håret blir slitt. Og jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å la være å vaske håret, med mindre folk svetter mye mindre enn det jeg gjør? Og hva slags frisyrer er det folk har som lar seg gres og styles til å se fine ut etter en treningsøkt uten å vaske håret etterpå? Jeg sier IKKE at alle andre tar feil, jeg har bare veldig lyst til å vite hvordan dere får det til. Jeg trener 4-5 ganger i uka, og vasker håret etter hver eneste treningsøkt, uten unntak. Please hjelp meg!! Anonymkode: 29c42...570 Jeg vasker håret nesten hver dag, noen dager 2 ganger pr dag, har gjort det i sikkkert 35 år. Trener jeg så svetter jeg først på hodet. Anonymkode: b04bd...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Del Skrevet 21 timer siden Jeg har hår ned til rumpa, dersom jeg skal la det lufttørke tar det halve dagen, så jeg vasker det ikke mer enn jeg må, 1-2 ganger i uka. Når jeg skal trene setter jeg det opp i en topp midt på hodet. Jeg svetter minimalt i hodebunnen, og veldig lite i ansiktet også, så håret mitt blir absolutt ikke fullt av svette. Dusjer ferdig før jeg tar løs håret igjen, og så setter jeg det opp på nytt, gjerne i en hestehale. Det ser helt ok ut. Anonymkode: 95d57...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden Er nesten enda rarere med de som sminker seg skikkelig før de skal på trening. Masse influencere som gjør det. Sminker seg på morgen, drar på trening og går rundt med det svette ansiktet resten av dagen. Kan da umulig være sunt for huden? Anonymkode: 383cf...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden Jeg skyller bare håret, eventuelt bruker jeg balsam i det. Bruker aldri sjampo uansett. Svetter så håret er søkkvåt, bruker pannebånd for å slippe at svetten renner i øynene. Pannebånd er gjenbløtt etter trening. Trener 3-6 dager i uka. Har tykt hår til midt på ryggen, med mye bølger og krøller. Børster håret kun i dusjen når jeg skyller ut balsam. Børster det aldri utenom i dusjen, ikke gjort det på flere år. Styler ved hjelp av hårstrikk, klyper, spenner, det jeg føler for den dagen, slik jeg gjør uansett om jeg skal på jobb eller fest. Hvis jeg trener før jobb og ikke har tid eller gidder skylle håret, så fletter jeg det eller setter opp i en topp. F.eks når det er iskaldt ute... Anonymkode: d0770...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden Jeg blir ikke svett oppi håret. Dusjer hver dag, vasker håret 2 ggr i uka. Tror det er mest mennesker med typisk nordisk tynt hår som har det problemet. Er nordisk jeg og altså, men har mørkere hår, tykkere hårstrå og flere hårstrå enn normalen. Det tar tid å vaske, noe folk med tynnere og mindre hår ikke skjønner. Det tar tid å få det gjennomvått før man tar oppi shampo, så skal det vaskes to ganger og så er det balsam. Ikke minst tar det en evighet før det tørker, håret mitt blir ikke fint hvis jeg føner det så jeg lufttørker. Og da er det ikke helt tørt neste dag engang, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Del Skrevet 18 timer siden Diskuterte dette med ei venninne som trener nesten hver dag og bare vasker håret sånn 1-2 ggr i uka. Hun svetter bare rett og slett ikke så mye, spesielt ikke i hodebunnen. Mens for meg så er det nesten ved tinningene det kommer først. På en krevende kardio-økt så kan jeg bli helt våt i hele hodebunnen, og det renner ned fra pannen. Folk er forskjellige der. Teamet kom opp fordi vi gikk en lengre tur sammen i solsteik og hun var knusktørr mens det begynte å renne både her og der på meg! Jeg kan hoppe over hårvask om jeg kun har trent styrke, og jeg ikke skal noe spesielt etterpå. Men generelt så vasker jeg egentlig håret hver gang jeg dusjer selv om jeg vet det ikke er det beste. Anonymkode: a803d...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Del Skrevet 17 timer siden Jeg vasker håret etter kondisjon, men blir ikke så svett av styrketrening av det er nødvendig. Anonymkode: d1c0e...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Del Skrevet 17 timer siden Jeg svetter ikke i hodebunnen, forsåvidt ikke på resten av kroppen heller, foruten under armene (under en treningsøkt.) Ser mange som er våte etter trening, det er ikke jeg. Så jeg dusjer bare kroppen. Anonymkode: 626c8...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Jeg timer hårvask etter kondisjonstrening, det er da jeg blir så svett at jeg blir fuktig i håret. Styrketrening svetter jeg generelt lite av. Blir håret fuktig av svette så vaskes det selvsagt, lar ikke et svett hår tørke for så fortsette livet. Anonymkode: 75d9a...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg blir veldig sjelden svett i hodebunnen. Svetter generelt lite. Hva slags frisyrer som lar seg gre og se fine ut uten vask etter trening? Langt hår uten noen spesiell frisyre. Håret mitt ser helt likt ut etter trening som før, så dette er et ukjent problem for meg. Endret 3 timer siden av Uanonym bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Om dusjing etter trening leser/hører jeg stadig at folk dusjer, men ikke vasker håret etter trening fordi håret blir slitt. Og jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å la være å vaske håret, med mindre folk svetter mye mindre enn det jeg gjør? Og hva slags frisyrer er det folk har som lar seg gres og styles til å se fine ut etter en treningsøkt uten å vaske håret etterpå? Jeg sier IKKE at alle andre tar feil, jeg har bare veldig lyst til å vite hvordan dere får det til. Jeg trener 4-5 ganger i uka, og vasker håret etter hver eneste treningsøkt, uten unntak. Please hjelp meg!! Anonymkode: 29c42...570 Hadde jeg vasket håret 4-5 ganger i uka hadde det blitt til høy og knekt av 😅 Jeg har tykt hår som ikke blir så synlig stygt etter trening, vasker det ukentlig og trener omtrent 5 ganger i uka. Jeg blir ikke så svett oppå hodet og har håret surret i en ball eller spent opp fordi det er i nakke og skuldre jeg blir svett og klam så det ikke skal henge der. Anonymkode: 1ebc9...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå