AnonymBruker Skrevet i går, 09:13 #1 Del Skrevet i går, 09:13 Jeg jobber på et lite bakeri/butikk hvor vi jobber 2 sammen, meg og sjefen. Det er veldig stille hos oss, så man kan ikke unngå hverandre. Jeg er introvert, og har egentlig ikke noe behov for å være for sosial eller å bli venn med de jeg jobber med, men det virker som at sjefen vil det. Sjefen er veldig imøtekommende, pratsom, snakker om alt og engasjerer meg i privatlivet. Merker at jeg ikke har noe interesse for det, og vil heller ikke skape et "vennskapelig" forhold, for da er det hvertfall forventet at man snakker med hverandre hele tiden på jobb, og det blir 0 rom for å være stille og trekke seg unna. Er jeg sær? Man kommer jo veldig tett innpå hverandre når det er så intimt, så jeg prøver bare å sette grenser for meg selv. Har opplevd at dersom man blir "venn" med sjefen, så blir det veldig slitsomt i lengden. Anonymkode: 908e3...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:17 #2 Del Skrevet i går, 09:17 Det virker som om det er feil arbeidsplass for deg. Jeg har mange jeg prater godt med gjennom arbeidsdagen. Jeg liker dem som mennesker, og kjenner dem jo godt etterhvert. Men kontakt på fritiden har vi ikke (med de fleste). Jeg kan være personlig (bygge relasjoner), men er lite privat (har grenser). Anonymkode: 85593...984 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:24 #3 Del Skrevet i går, 09:24 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det virker som om det er feil arbeidsplass for deg. Jeg har mange jeg prater godt med gjennom arbeidsdagen. Jeg liker dem som mennesker, og kjenner dem jo godt etterhvert. Men kontakt på fritiden har vi ikke (med de fleste). Jeg kan være personlig (bygge relasjoner), men er lite privat (har grenser). Anonymkode: 85593...984 Det er ikke bare bare å skifte jobb? For en sånn dum ting? Anonymkode: 908e3...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:28 #4 Del Skrevet i går, 09:28 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke bare bare å skifte jobb? For en sånn dum ting? Anonymkode: 908e3...28a Det er helt greit å skifte jobb for en sånn ting. Det er trivsel og livskvalitet det handler om. Om du greier å finne en måte å sette grenser og holde jobb og privatliv separert nok slik du trenger så er det topp, men om det ikke går så er det helt greit å si at det ikke funker og endre på situasjonen med jobbytte. Anonymkode: 6e408...228 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:28 #5 Del Skrevet i går, 09:28 Jeg ville sett meg om etter en ny jobb. Det fins jobber der du ikke må sosialisere med kolleger og kunder. Det vil nok passe bedre for deg. Anonymkode: 1ea25...3c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:28 #6 Del Skrevet i går, 09:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke bare bare å skifte jobb? For en sånn dum ting? Anonymkode: 908e3...28a Men da velger du å være den sære, fordi jobben ellers er ok. Anonymkode: 85593...984 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet i går, 09:31 #7 Del Skrevet i går, 09:31 Hvorfor er det den introverte som skal være den som føyer seg alltid. Kan ikke dere som har en overdreven trang til å småprate prate litt mindre? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:34 #8 Del Skrevet i går, 09:34 Litt rart at du ble ansatt når du helt tydelig ikke passer inn. Sjefen burde jo spurt hva slags mennesker du var før hen ansatte deg. Men du høres jo litt tverr og egenrådig ut. Du kan jo si at du gjerne vil prate men ikke hele dagen, da møtes dere på midten. Anonymkode: 605db...f7a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:34 #9 Del Skrevet i går, 09:34 Meowmere skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det den introverte som skal være den som føyer seg alltid. Kan ikke dere som har en overdreven trang til å småprate prate litt mindre? Jeg er mest introvert. Men er man sammen med andre er det naturlig å ha en viss dialog. Det handler ikke om å føye seg, men å være et normalt, oppegående menneske i en slik setting. Anonymkode: 85593...984 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet i går, 09:41 #10 Del Skrevet i går, 09:41 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er mest introvert. Men er man sammen med andre er det naturlig å ha en viss dialog. Det handler ikke om å føye seg, men å være et normalt, oppegående menneske i en slik setting. Anonymkode: 85593...984 Man må ikke snakke hele tida for å være normalt oppegående. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Fox Skrevet i går, 09:42 #11 Del Skrevet i går, 09:42 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg jobber på et lite bakeri/butikk hvor vi jobber 2 sammen, meg og sjefen. Det er veldig stille hos oss, så man kan ikke unngå hverandre. Jeg er introvert, og har egentlig ikke noe behov for å være for sosial eller å bli venn med de jeg jobber med, men det virker som at sjefen vil det. Sjefen er veldig imøtekommende, pratsom, snakker om alt og engasjerer meg i privatlivet. Merker at jeg ikke har noe interesse for det, og vil heller ikke skape et "vennskapelig" forhold, for da er det hvertfall forventet at man snakker med hverandre hele tiden på jobb, og det blir 0 rom for å være stille og trekke seg unna. Er jeg sær? Man kommer jo veldig tett innpå hverandre når det er så intimt, så jeg prøver bare å sette grenser for meg selv. Har opplevd at dersom man blir "venn" med sjefen, så blir det veldig slitsomt i lengden. Anonymkode: 908e3...28a Du virker som en kjip kollega. Finn deg en annen jobb, eller så må du endre holdningene dine. Sjefen er bare hyggelig med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:46 #12 Del Skrevet i går, 09:46 Meowmere skrev (11 minutter siden): Hvorfor er det den introverte som skal være den som føyer seg alltid. Kan ikke dere som har en overdreven trang til å småprate prate litt mindre? Da må Ts i så fall si ifra om at hun er introvert og forklare hva det innebærer og hvilke hensyn som må tas. De fleste liker å snakke med andre, spesielt når de først er i en slik setting at de må være på samme sted. På veldig mange arbeidsgivere er det vanlig at man skravler mye med kollegaer. Noen er man kun venn med på jobb, andre er man også venn med utenfor jobb. Anonymkode: e0bfe...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #13 Del Skrevet i går, 09:47 TS her. Skikkelig kjipt at alle dømmer oss som er introverte. Jeg er oppegående og snakker med de jeg jobber med, men jeg har ikke energi til noe mer enn det. Jeg har ikke energi til å gi mye av meg selv, og syns det er nok med å være sosial med kunder... er det en uskreven regel at man må bli venn med de man jobber med? Anonymkode: 908e3...28a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): TS her. Skikkelig kjipt at alle dømmer oss som er introverte. Jeg er oppegående og snakker med de jeg jobber med, men jeg har ikke energi til noe mer enn det. Jeg har ikke energi til å gi mye av meg selv, og syns det er nok med å være sosial med kunder... er det en uskreven regel at man må bli venn med de man jobber med? Anonymkode: 908e3...28a Jobben skal gi deg energi og overskudd, ikke koste deg all energi. Litt stress innimellom må man regne med, men du skal ikke bli utslitt av arbeidsoppgaver, kundekontakt og det å omgås kolleger. Så for din egen del bør du se deg om etter en annen jobb som ikke sliter så mye på deg. Anonymkode: 1ea25...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): TS her. Skikkelig kjipt at alle dømmer oss som er introverte. Jeg er oppegående og snakker med de jeg jobber med, men jeg har ikke energi til noe mer enn det. Jeg har ikke energi til å gi mye av meg selv, og syns det er nok med å være sosial med kunder... er det en uskreven regel at man må bli venn med de man jobber med? Anonymkode: 908e3...28a Ja, men da gjør du kollegaene dine en tjeneste og bytter jobb. Det er utrolig slitsomt å skulle oppholde seg i klein stillhet med folk som "ikke har energi". Finn en jobb der stillhet er verdsatt, bibliotek for eksempel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Hvorfor jobber du i et serviceyrke hvis du ikke greier å være litt sosial og imøtekommende som en som oftest må være i et sånt yrke ? Anonymkode: 0a6e2...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden Hvordan vil du ha det på jobb da? Kun snakke med kundene og ellers tvinge sjefen til å jobbe i total stillhet? Denne sjefen har vert snill med deg og gitt deg en jobb, sjefen din kan gjøre dagene fine eller sure og noen sjefer påfører sine ansatte så store problemer at de ikke klarer å jobbe. Jeg synes du skal gå litt i deg selv her og være veldig veldig glad du har en sjef som, selv om du liker stillhet, ikke lager seriøse problemer for deg. Søk ny jobb og opplys om at du vil ha det helt stille på jobb så arbeidsgiver vet hva hen ansetter. Anonymkode: 12167...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden Du er ikke sær, ikke alle ønsker å dele private ting på jobb. Men du må sette klare grenser, si ifra tydelig Anonymkode: 728bc...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden Vet ikke helt hva du mener? Vil du ikke snakke med sjef og kolleger, eller vil du ikke dele personlige ting? Jeg er veldig introvert selv, og ikke veldig glad i småprat. Men hvis man tilbringer mye tid sammen i et rom blir det rart å være stille store deler. Et annet tips er virkelig en jobb som ikke er i servicebransjen. Jeg har en jobb hvor jeg snakker mye med klienter, men også plenty av tid alene på kontoret. Hadde nok ikke taklet å måtte omgås kolleger store deler av dagen Anonymkode: a74e9...707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden Knirke skrev (45 minutter siden): Ja, men da gjør du kollegaene dine en tjeneste og bytter jobb. Det er utrolig slitsomt å skulle oppholde seg i klein stillhet med folk som "ikke har energi". Finn en jobb der stillhet er verdsatt, bibliotek for eksempel. Har du vært på bibliotek de siste årene? Det er dessverre lenge siden det ble forventet stillhet på bibliotekene. https://www.nrk.no/kultur/slutt-for-stille-biblioteker-1.12057006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå