Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det da riktig at de som aldri misbruker skal straffes?

Anonymkode: d603d...0a5

Det er konsekvensen i sånne saker. Noen vil ødelegge og alle blir straffet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er ikke sikkert du har buss idag. Slå på nyhetene. 

Anonymkode: 278f3...e43

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker arbeidsgiver burde kunne forsøke å være smidig i slike tilfeller. Smidig er bedre enn bastant. 

Anonymkode: 8aa2b...b86

Ja, vet om folk som sier de er syke på Dagfinn av festen dagen før, jeg som kun hadde en sykt barn dag i fjor før ikke bruke egenmelding nå. Skikkelig dårlig! 

Anonymkode: ba381...73d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

nei, men neste gang er det det jeg kommer til å si at jeg er. 

Ja for det ser ikke dumt ut. "Tilfeldigvis" syk hver gang det er stort snøfall. Jeg hadde bestridt den egenmeldingen og bedt om legeerklæring.

Anonymkode: 96508...494

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dessverre sånn det er. Husker det var en del skriving rundt dette i fjor på denne tida. Det er arbeidstakers ansvar å komme seg på jobb uansett vær og føreforhold. 

Anonymkode: 53a3c...deb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke sikkert du har buss idag. Slå på nyhetene. 

Anonymkode: 278f3...e43

Nei tror det er store forsinkelser i området her i alle fall og tror ikke jeg hadde kommet meg til buss plassen heller utenom å bade i snø😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vet om folk som sier de er syke på Dagfinn av festen dagen før, jeg som kun hadde en sykt barn dag i fjor før ikke bruke egenmelding nå. Skikkelig dårlig! 

Du er ikke syk og derfor får du ikke bruke egenmelding. Så vanskelig er det ikke å forstå? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for det ser ikke dumt ut. "Tilfeldigvis" syk hver gang det er stort snøfall. Jeg hadde bestridt den egenmeldingen og bedt om legeerklæring.

Tilfeldig frisk dagen derpå, når veiene er måkt igjen 😋 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dessverre sånn det er. Husker det var en del skriving rundt dette i fjor på denne tida. Det er arbeidstakers ansvar å komme seg på jobb uansett vær og føreforhold. 

Anonymkode: 53a3c...deb

Da får kommunen brøyte veiene da! Og arbeidsplassen betalt for hotellopphold nærme jobb til meg og barna. Og skaffet skyss til barnehagen til dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blått skrev (Akkurat nå):

Tilfeldig frisk dagen derpå, når veiene er måkt igjen 😋 

Å kan da ta et par i slengen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi på grunn av festing dagen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og arbeidsplassen betalt for hotellopphold nærme jobb til meg og barna. Og skaffet skyss til barnehagen til dem. 

Ditt ansvar å komme deg på jobb 😊

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kan da ta et par i slengen. 

Kalles misbruk av en gode. Du lager jo bare enda bedre argumenter for hvorfor det er viktig med karensdager 😊

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis man er så avhengig av bil for å komme på jobb, så gjør man tiltak. Dette været har vært meldt grundig og lenge. Du kunne stått opp tilstrekkelig tidlig. Du kunne i går kveld plassert bilen nære en vei som brøytes hyppig og gått dit med spaden i god tid i dag moeges. M.m. Flott at du har få sykedager! Vær glad over at du er ved god helse, og vær mer i forkant neste gang været er meldt som dette. 

Anonymkode: 615dc...49e

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ditt ansvar å komme deg på jobb. Hvorfor skal jobben betale deg for å være hjemme pga. snøfall? Vi har vinter hvert år i Norge…

Anonymkode: 3c4ad...acb

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle viste det ville komme mye snø idag. Så derfor sto jeg opp ekstra tidlig for å se an veiene. Hvis de ikke var måkt måtte jeg ha gått til et stykke til jeg fikk buss. Alt dette la jeg inn i tidskjemaet, sånn er det å bo i Norge.

Det er din jobb å komme deg til jobb så du blir selvfølgelig trekt i lønn og du er ikke syk så egenmelding er ikke aktuelt.

Ja, jeg la også inn i tidsskjemaet at jeg måtte brøyte innkjørsel og bil. Men jeg får ikke brøyta hele veien til boligfeltet slik at jeg får kjørt ut. Det er ingen bussplass rett utenfor huset mitt jeg måttet bada i snø ganske lenge. Jeg må dessuten ha med to små barn. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Stort sett blir man aldri belønnet i arbeidslivet for å være den som "alltid" er på jobb, men bruk av egenmelding er helt feil her så arbeidsleder har helt rett så den må bare svelges til tross for at du er en god arbeidstaker. Buss, taxi? Vet at felt ikke alltid er brøytet, men hovedveiene er, så en taxi kunne kanskje blitt brukt? Det koster, men prisen av dagsfravær er høyere. Selv har jeg gått til jobb og gått på ski, men det kunne utføres fordi jeg bor 6 km unna jobb. 

Anonymkode: a59a8...e31

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da får kommunen brøyte veiene da! Og arbeidsplassen betalt for hotellopphold nærme jobb til meg og barna. Og skaffet skyss til barnehagen til dem. 

🤣🤣🤣Morsom du.

Det er din avgjørelse hvor du bosetter deg, og det er din avgjørelse hvor du søker jobb. Transport til og fra er noe du da bør ta med i vurderingen. Jeg flytter aldri et sted som ikke har kollektivforbindelsers eller lange avstander til ting og tang. Jeg kjører bil, men man vet aldri hva som skjer. Så fra meg kan jeg i teorien gå til buss, tog og butikk, da klarer vi oss hvis bilen står.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ditt ansvar å komme deg på jobb. Hvorfor skal jobben betale deg for å være hjemme pga. snøfall? Vi har vinter hvert år i Norge…

Anonymkode: 3c4ad...acb

Hvordan skulle jeg løst det da? Jeg har to barn som skal i barnehagen, en jobb 40 min med bil unna hjemmet. Ingen kommer seg ut og de som har ungene i nærmeste barnehage har prøvd med akebrett, men må bade i snø over knærne. Naboen ga opp . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

🤣🤣🤣Morsom du.

Det er din avgjørelse hvor du bosetter deg, og det er din avgjørelse hvor du søker jobb. Transport til og fra er noe du da bør ta med i vurderingen. Jeg flytter aldri et sted som ikke har kollektivforbindelsers eller lange avstander til ting og tang. Jeg kjører bil, men man vet aldri hva som skjer. Så fra meg kan jeg i teorien gå til buss, tog og butikk, da klarer vi oss hvis bilen står.

Ikke alle kan bo i byen vet du. Eller det er vel det politikerene vil kanskje… 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...