Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja og jeg skulle ønske det var annerledes. 

Anonymkode: ba381...73d

Og det er helt greit, men det er noe annet enn å tenke at arbeidsgiver er urimelig. Det er mye som jeg forstår hvorfor må være sånn og tenker at er rimelig, selv om jeg skulle ønske at det var annerledes. 

Anonymkode: 30dde...74c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ingen steder på jobb å sove og hvor skulle barna mine vært? Ja jeg kunne hørt om noen kunne være barnevakt, men altså, jeg sjekket jo og de kunne ikke i dag for de skulle jobbe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det er helt greit, men det er noe annet enn å tenke at arbeidsgiver er urimelig. Det er mye som jeg forstår hvorfor må være sånn og tenker at er rimelig, selv om jeg skulle ønske at det var annerledes. 

Jeg syns faktisk at arbeidsgiver kunne vært litt mer på tilbudssiden. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke arbeidsgiver sin skyld at det snør.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke arbeidsgiver sin skyld at det snør.

Ikke min heller. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke min heller. 

Det er været sin skyld. Det som skjer er at arbeidsgiver mister essensielle ansatte som skal gjøre viktig oppgaver og de river seg i håret av frustrasjon antageligvis. Du som arbeidstaker kommer deg ikke på jobb og mister lønnen din fordi at du ikke får gjort oppgavene dine. Dere rammes begge, men du plasserer skylden hos arbeidsgiver, som om de på en eller annen måte har fått det til å snø, bare for å være slem mot deg. Og det er dette folk kritiserer deg for her i tråden, nettopp, fordi at du ikke evner å se lengre enn din egen nesetipp og du har ingen omtanke, omsorg eller forståelse om at det rammes mange, mange, mange av dette været. Du er ekstremt egoistisk og bortskjemt

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen arbeidsgivere ser gjennom fingrene dersom man kommer sent en dag som dette. Det gjør dessverre ikke din, men jeg forstår ikke hvorfor du blant annet argumenterer med at du hadde én sykt-barn-dag i 2024. Mener du at en kollega som hadde fem sykt-barn-dager i fjor burde bli trukket i lønn, men ikke du? 

Anonymkode: 475ef...8c8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er været sin skyld. Det som skjer er at arbeidsgiver mister essensielle ansatte som skal gjøre viktig oppgaver og de river seg i håret av frustrasjon antageligvis. Du som arbeidstaker kommer deg ikke på jobb og mister lønnen din fordi at du ikke får gjort oppgavene dine. Dere rammes begge, men du plasserer skylden hos arbeidsgiver, som om de på en eller annen måte har fått det til å snø, bare for å være slem mot deg. Og det er dette folk kritiserer deg for her i tråden, nettopp, fordi at du ikke evner å se lengre enn din egen nesetipp og du har ingen omtanke, omsorg eller forståelse om at det rammes mange, mange, mange av dette været. Du er ekstremt egoistisk og bortskjemt

Vet du hva du får stå for tolkningene dine selv. Jeg skylder ikke på arbeidsgiver, men at det er nedskjæringer i kommunen, at arbeidsvilkårene bare blir dårligere og dårligere, at vi går færre ansatte enn vedtakstimeme beboerene har , må ta til takke med vikarersom gjør jobben halveis det skylder jeg arbeidsgiver på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke min heller. 

Scenario 1.

Du får ikke lønn, og mister inntekt for èn dag. Arbeidsgiver må leie inn noen for deg, får mye merarbeid og stress da det sannsynligvis ikke bare er du som ikke kommer frem. Dere får en ulempe hver.

Scenario 2.

Du får lønn, og arbeidsgiver må betale lønnen for din erstatter i tillegg til merarbeidet. Dette gjelder mange ansatte, da du sannsynligvis ikke er den eneste som ikke kommer frem. Du sitter hjemme med betalt fri. Arbeidsgiver tar all ulempen. Gang opp din tapte dagslønn i scenario 1 med antall arbeidstakere, og se hva det koster helsevesenet (som du jobber i.)

Hva synes du høres mest fair ut her?

Anonymkode: 94bec...fa5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet du hva du får stå for tolkningene dine selv. Jeg skylder ikke på arbeidsgiver, men at det er nedskjæringer i kommunen, at arbeidsvilkårene bare blir dårligere og dårligere, at vi går færre ansatte enn vedtakstimeme beboerene har , må ta til takke med vikarersom gjør jobben halveis det skylder jeg arbeidsgiver på. 

Det blir ikke mindre nedskjæringer om de skal betale alle ansatte som blir hjemme ved uvær i tillegg til alle vikarene.

Er enig i mye av kritikken mot helsevesenet og arbeidsvilkår, men det er en helt annen diskusjon. Her blander du voldsomt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet du hva du får stå for tolkningene dine selv. 

Jepp. På samme måte som at du har to barn, på 1 og 3 år, samtidig du har tid til å bruke hele dagen på KG. Vil du gjette hva jeg tolker det som? ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor jeg er et bidrag til det som sitter hjemme ulønnet og kun har brukt en sykt barn dag i 2024. I 2023 hadde jeg 3. 

Men det er ikke sånn at fordi man bruker få dager i én kvote av én velferdsordning som vi er så heldig å ha, så opparbeider man seg rettigheter til å ta fridager fordi det snør. Det blir like umulig som å si at egenmeldingsdagene er en kvote med fridager man kan ta ut i tillegg til feriedagene, som man må sørge for å bruke opp - en “tredagers”. Det er noen som gjør det, men det er misbruk av velferdsordninger og ikke lovlig. 
Jeg brukte også bare én sykt barn-dag i 2024. Resten av dagene jobbet jeg hjemmefra med sykt barn, fordi jeg ikke hadde tid til å la være å jobbe. Får ikke noen gullstjerne i boka eller rett på fridag pga snø likevel (ja, jeg var innestengt pga snø på fredag, og måtte jobbe hjemmefra med tre barn - hurra). 

Anonymkode: e2ad5...b05

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen arbeidsgivere ser gjennom fingrene dersom man kommer sent en dag som dette. Det gjør dessverre ikke din, men jeg forstår ikke hvorfor du blant annet argumenterer med at du hadde én sykt-barn-dag i 2024. Mener du at en kollega som hadde fem sykt-barn-dager i fjor burde bli trukket i lønn, men ikke du? 

Anonymkode: 475ef...8c8

Absolutt ikke, men var redd folk skulle tro jeg hadde mye fravær. Og vise til at jeg faktisk er pliktoppfyllende. Jeg planlegger og møter opp på jobb til tross for to barn i bhgalddr og at jeg er alene. Jeg gjør så godt jeg kan. Jeg vet at det er vanskelig å få tak i folk og jeg har allerede litt dårlig samvittighet. Uansett No worries jeg blir beskyldt for å skulke og det ene og det andre likevel. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi forstår det.

Ingen bebreider deg for å ikke ha greid å finne en måte å komme på jobb på, vi bor i et langstrakt land med ulike muligheter til å finne løsninger.

Det du får kritikk for, er at du ikke forstår at du ikke får lønn. Det viser veldig liten forståelse for arbeidsgiver og samfunnet. 

Si meg, har du lest i denne tråden i det hele tatt??

Anonymkode: 18bed...487

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir ikke mindre nedskjæringer om de skal betale alle ansatte som blir hjemme ved uvær i tillegg til alle vikarene.

Er enig i mye av kritikken mot helsevesenet og arbeidsvilkår, men det er en helt annen diskusjon. Her blander du voldsomt. 

Diskusjonen gled over i utblåsning av frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Her nevner du vel akkurat sakens kjerne,nettopp beredskapen som jeg forstår at mangler på Østlandet. Det burde vært beredskap nok til å brøyte hovedvegene når det har snødd,så folk kan komme seg på jobb. Her i MidtNorge har det også kommet veldig mye snø i år,men her blir vegene brøytet døgnet rundt.
Det er utrolig at det ikke kan være slik i Norges største byer også.

Anonymkode: cbc04...bbd

Tja, jeg bor i Midt-Norge, og jeg var innesnødd pga manglende brøyting senest på fredag, så det er ikke akkurat et problem som er isolert til Østlandet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jepp. På samme måte som at du har to barn, på 1 og 3 år, samtidig du har tid til å bruke hele dagen på KG. Vil du gjette hva jeg tolker det som? ;) 

Jeg har ikke sittet hele dagen på kg, men jeg har svart jevnlig i tråden- det har jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, jeg bor i Midt-Norge, og jeg var innesnødd pga manglende brøyting senest på fredag, så det er ikke akkurat et problem som er isolert til Østlandet. 

Du kan bare skylde deg selv! Ta lærdom av alle de fantastiske menneskene i denne tråden! Du burde ha vært våken hele natt til fredag og måket snø i minst 12 timer før du tok på deg trugene og kjempet deg inn til Trondheim sentrum før du hjalp alle menneskene i nød! Så kan du komme hit etterpå å skryte av deg selv og vise null forståelse for de som ikke gjorde som deg. 

Anonymkode: 18bed...487

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

På tilbudssiden? De er jo det når de ikke gir deg advarsel for at du ikke kom på jobb da du skulle. Eller hvis man får bruke en feriedag, for å slippe trekk i lønn. Eller hvis man får tilbud om å jobbe inn timene senere. Men “tilbudssiden” er ikke å gi deg lønn for å være hjemme fordi det snør. 
Hvis man gir det til én, må man gi det til alle. Også de som har makset ut egenmelding og sykt barn-dager, noe du stadig argumenterer med at du ikke har brukt. For det er irrelevant for arbeidsgiver  mange slike dager du har brukt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke sittet hele dagen på kg, men jeg har svart jevnlig i tråden- det har jeg. 

Du fikk brukt dagen nyttig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...