Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja har du prøvd 2-3 km med to unger på 1 og 3 år ? 

Anonymkode: ba381...73d

Ja, altså, jeg er fra Norge. Og da ganske langt nord. Og jeg jobber i helse. Jeg har vasset til livet i snø for å komme til pasienter i nød. Alt går. Mye handler om hvordan man er bygd, noen ser problemer, noen ser løsninger. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå er disse nordlendingene i gang igjen, og vg gir dem forsiden:

https://www.vg.no/nyheter/i/xmby7B/ordfoerere-fra-nord-norge-ler-av-snoekaoset-i-soer-det-maa-dere-da-unne-oss

Forstår disse at vi ler like høyt av dem? Er da vitterlig ikke mange dager (eller timer?) siden avisene var fulle av snøkaos i nord også. 

Anonymkode: 811d6...9d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt besøk av hjemmetjenesten i dag. "Kast spaden hit" sa hun som kom og banet seg vei opp trappa mi, stakkar.

Like blid. Så virkelig forskjell på folk. 

Anonymkode: 425a5...429

Naboen min sto og måkte på morgenen. Han kunne ha hjemmekontor, men gadd han ikke - han skulle på kontoret 😝🙈 han måkte i hvert fall 75 minutter 😝 så ja, det er virkelig forskjell på folk. Han sto der, skikkelig blid og god, måkte i vei. Så ja, det er forskjell på folk. Men personlig så hadde jeg ikke giddet å styre med det med to små barn som ts har. Hadde innstilt meg på fri uten lønn og tatt en dag med ungene, og det hadde jeg nok tenkt dagen før da det var meldt hvor jævlig det kom til å bli i dag. Kommer man ikke ut så kommer man ikke ut.. 

Anonymkode: 30dde...74c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naboen min sto og måkte på morgenen. Han kunne ha hjemmekontor, men gadd han ikke - han skulle på kontoret 😝🙈 han måkte i hvert fall 75 minutter 😝 så ja, det er virkelig forskjell på folk. Han sto der, skikkelig blid og god, måkte i vei. Så ja, det er forskjell på folk. Men personlig så hadde jeg ikke giddet å styre med det med to små barn som ts har. Hadde innstilt meg på fri uten lønn og tatt en dag med ungene, og det hadde jeg nok tenkt dagen før da det var meldt hvor jævlig det kom til å bli i dag. Kommer man ikke ut så kommer man ikke ut.. 

Så dere hadde måkt 2-3 km med vei for hånd? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jobbet forresten også hele jula, helger, påske og andre høytider når du kan nyte fri! 

Hvordan i alle dager vet du at jeg har fri i høytider? Kontorjobb er ikke ensbetydende med at man har fri. 

Anonymkode: c0949...fa8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Om jeg var TS med to små barn så hadde jeg ikke giddet å prøve og innstilt meg på en dag hjemme med ungene». Du så det sto der og?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du tuller nå? Det er over 100 brøytebiler ute bare i et område utenfor Oslo, mange har jobbet i hele natt. Det snør så mye og så fort at de rekker ikke over. Det har IKKE snødd 15 cm, men nærmere 50! 

Er 100 brøytebiler nok på 700.000 innbyggere? Jeg bor ikke i oslo her har vi to ;) 

Det har ikke snødd 50 cm, her og 50 cm på 48 timer burde fint vært mulig å rydde på steder som ikke er oslo sentrum. 
Du må for all del få lov å mene at i Norge er beredskapen på topp, vi er klare for en hver situasjon. Jeg er sterkt uenig. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er jo også en del av Norges beredskap som innbygger. Og de har vært tydelige i informasjonen om beredskap at det er forventet at man skal klare seg selv ved ekstremvær. Vet man at det skal snø kan man gå sammen med naboene dagene før for å avtale hvordan man skal få fjernet snø fra veien for eksempel.

En ting er at du ikke kan gjøre noe nå, men du bør åpenbart ha en plan til neste gang ekstremvær rammer deg.

Anonymkode: 41cab...3e6

Jeg klarer meg fint jeg, jeg er ikke ts. Men som ta skriver ho var klar. Stod opp tidlig måket egen gårdsplass. Kommunen kan overhode ikke forvente at innbyggere måker flere km kommunal vei. 
Og dette er virkelig ikke ekstrem vær, nå må vi gi oss. Snøstorm og 50 cm snø på 48 timer? Det blir ekstremt for vi har ingen beredskap. Bussene kjører ikke med pigg eller kjetting, vi sparer penger på snørydding så de er for få ute, vi stenger skoler, innstiller busser, tog og fly. 
Vi må regne med at det tar litt lenger tid, men det er ikke lenger tid nå. Dette er konsekvensen av å spare på beredskapen vår. 

Anonymkode: e0222...68e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og nei det må du egentlig ikke, du har full rett på sykt barn dag! 

Det funker ikke sånn i praksis. Jeg må ta igjen det som ikke blir gjort når jeg er borte og da havner man fort langt bakpå. Det er deadlines, lanseringer og møter man ikke bare kan droppe. Det er andre forventninger fra arbeidsgiver når man har kontorjobb, som du slipper.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan i alle dager vet du at jeg har fri i høytider? Kontorjobb er ikke ensbetydende med at man har fri. 

De fleste jeg vet om som har kontorjobb, jobber noe i høytider, helger og kvelder  🤷🏻‍♀️ litt avhengig av yrke, om hvor mye det er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn i praksis hadde jeg sjekker hvor nærmeste brøyta vei var, si hos deg var det 2-3 kan. Da går det nok en eller annen buss på den veien. Da hadde jeg satt ungene på akebrett og tatt det som cardio. Da hadde jeg kommet veldig sent på jobb, så klart, men jeg hadde hvertfall stilt opp. På vei får man jo håpe man kan haike med en kollega et stykke, så plukke opp ungene, og samme veien tilbake. Buss og akebrett.

Evnt ta en fridag uten lønn. Men da uten å syte. 

Anonymkode: 3aa8e...1f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det funker ikke sånn i praksis. Jeg må ta igjen det som ikke blir gjort når jeg er borte og da havner man fort langt bakpå. Det er deadlines, lanseringer og møter man ikke bare kan droppe. Det er andre forventninger fra arbeidsgiver når man har kontorjobb, som du slipper.

Husker min første kontorjobb. 3 uker ferie betydde at man lå bakpå med alt. Fikk helt angst av å komme tilbake på kontoret og de første 3-4 ukene etter ferie var 13-14 timers dager med jobb for å lande litt 🥲

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Taxi er iallefall håpløst. Sto som nr 57 i køen da jeg ringte. Jeg brukte ski til jobb, litt balete med mye løssnø og brukte 45 min på 4 km men jeg kom ikke for sent og var våkner og blidere enn jeg bruker å være når jeg kom på jobb.

Anonymkode: ad913...412

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stod opp 1,5t før jeg pleier, måket oppkjørsel, deler av gangvei til unga og garasjevei ut til hovedvei (400m). Kom meg fint på jobb i helsevesenet fordi jeg ikke er en tiltaksløs fjott 👍🏼 prøv å ta ansvar for eget liv neste gang og ikke vent på at noen andre skal komme fikse det for deg!

Anonymkode: 793a9...a1b

Tviler på om du rakk å måke 400 meter med vei på 1,5 time om du ikke hadde snøfreser. Her er det kommet 40 cm og det blåser opp i skavler. Heldigvis har jeg traktor.

Anonymkode: 5a491...e31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er så morsomt at folk ikke forstår ringvirkningene store mengder snø kan gi. Åja,om bussene ikke går så er det jo bare å ta taxi! Ikke tenk på at det er dårlig fremkommelighet for ALT av kjøretøy og sikkert en god del andre som også ringer drosjesentralen. Neida, drosjen er nok på pletten på 3 minutter..🙄

Anonymkode: 18bed...487

Det er noe som heter planlegging. Taxi kan forhåndsbestilles.

Anonymkode: 061c2...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å måke snø når det er avtale om snørydding.

Litt forsinket ja, men ikke hele dagen. Tipper mange ikke rekker å måke ferdig før brøytemannskapet er på plass. 

Anonymkode: 5a491...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er noe som heter planlegging. Taxi kan forhåndsbestilles.

Det hjelper jo ikke om du forhåndsbestiller taxi, hvis veien er gjensnødd og den ikke kommer fram. Her ble det brøytet for første gang i dag for fem minutter siden, og skulle jeg ha hatt taxi måtte den ha kommet i form av en traktor. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jobbet forresten også hele jula, helger, påske og andre høytider når du kan nyte fri! 

Det er det mange andre også som må gjøre, og det er heller ikke relevant her.

Jeg skjønner meg ikke på folk som klager på dette, du visste vel at dette var noe du måtte regne med da du tok utdannelsen/jobben?Jeg har en del leger i vennekretsen, jeg hører aldri dem klage over slike vakter.

Anonymkode: 475ef...8c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Himmelen_91 skrev (5 timer siden):

Ikke hør på disse tullingene, neste gang du veit det skal bli dårlig vær, ring inn å si du er syk 🙂 her sliter du r av deg, mens staten ikke bryr seg og sender penger til krig. Meld deg inn syk neste gang kjære deg :) 

Er du galen. Det er folk med holdninger som deg som gjør til at de vurderer å trekke sykepenger og karensdager. Skjerp deg og ta ansvar for jobben du har valgt å ta. 

Anonymkode: 67509...62a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ulven skrev (3 minutter siden):

Det hjelper jo ikke om du forhåndsbestiller taxi, hvis veien er gjensnødd og den ikke kommer fram. Her ble det brøytet for første gang i dag for fem minutter siden, og skulle jeg ha hatt taxi måtte den ha kommet i form av en traktor. 

Ok, hvis du bor slik at det er langt til nærmeste vei som er brøytet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...