AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #1 Del Skrevet i går, 07:14 Jeg gikk ned i vekt ganske greit etter fødsel og i november lå jeg på ca 3 kg over vekt før fødsel. Så kom desember og jeg tenkte ikke spesielt over hva jeg spiste og var nok litt mindre aktiv. Samtidig begynte en måned med pms som var helt sykt kraftig. Hadde masse cravings og nesten panikk spiste. Men spiste ikke såååå annerledes enn vanlig. Fikk nettopp mensen nå og den er veldig kraftig. Men nå har vekta gått opp 3 kg! 1 sånn i desember, men rundt 2 nå ved at mensen kom. Noen andre som har hatt det sånn? Kan jeg regne med at vekta går ned igjen når jeg slutter å blø..? Jeg vet jeg ikke burde spist som jeg gjorde, men jeg følte det nesten som en ut-av-kroppen opplevelse der cravingsene var så sterke at jeg ikke klarte å styre meg! Er det vanlig? Fullammer forresten. Anonymkode: d8e80...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:46 #2 Del Skrevet i går, 07:46 Tipper det er knyttet til de enorme hormonsvingningene i kroppen, som er helt normalt de første månedene av barseltiden. Gi kroppen din tid til å komme seg igjen, ha sunn mat tilgjengelig (ikke nødvendigvis kun for vekten sin del men for energinivå og melkeproduksjonen) og få litt frisk luft hver dag (godt for psyken også!) + Gi deg selv en klem og litt pusterom, du har nettopp født! Anonymkode: ef445...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Jeg gikk kun opp 3 kg i graviditeten. Gikk de fint ned rett etterpå. Men de 5 første månedene etter fødselen gikk jeg opp 10(!) kilo… fikk også sånn ulvehunger som du beskriver, og åt nok mye mer enn jeg var klar over. I tillegg la jeg på meg mye av spiralen jeg fikk satt inn. har hatt spiral 3 ganger, og lagt på meg 5-6 kg de første månedene etter innsett hver gang… Anonymkode: 905cb...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg gikk kun opp 3 kg i graviditeten. Gikk de fint ned rett etterpå. Men de 5 første månedene etter fødselen gikk jeg opp 10(!) kilo… fikk også sånn ulvehunger som du beskriver, og åt nok mye mer enn jeg var klar over. I tillegg la jeg på meg mye av spiralen jeg fikk satt inn. har hatt spiral 3 ganger, og lagt på meg 5-6 kg de første månedene etter innsett hver gang… Anonymkode: 905cb...74a Wow! Klarte du å bli kvitt de igjen? Syns det er vanskelig når man ikke skal slanke seg mens man ammer… Anonymkode: d8e80...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Ventet til jeg var ferdig med å amme med å begynne slanke meg. Anonymkode: f4ff9...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Der er vanlig å binde mye vann i kroppen under mensen. Vent til den er over og vei deg på nytt. Da har du trolig mistet et par kg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Noe av det er garantert vann, som kommer ganske lett av om du tar tak og kutter ut «dritt mat». 1g karbohydrat binder 3-4g vann, så om man har spist mye karbohydrater så kan man fort legge på seg mye vann Hormoner kan også spille inn, og vekt kan ofte gå oppover ved visse tider i syklusen. At du har lagr på det noe reel vekt, det er selvsagt også mulig. Det har vært jul, og det er en del av oss som spiser godt i jula. Men det positive er jo at det er bare å hive seg på januarbølgen, så kommer de kiloene av etter hvert. Anonymkode: a5269...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå