Gå til innhold

Min samboer har mer kontakt med sin eks enn sin egen sønn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe jeg stusser veldig over. Sønnen er straks 15 år å sliter i tillegg psykisk. Far har ikke fast samvær, ses knapt en helg annen hver måned her og der, han ringer gutten så og si aldri heller. Men virker som han og eks har kontakt per telefon og sms om ting som ikke har noe med sønnen deres å gjøre, kan være alt i fra bilder fra hverdagen, god helg meldinger å spontane bilder fra ting, memes ol. Barnet og eks bor ca 1 times togtur unna, min samboer og eks har alltid hatt et bra forhold til hverandre, noe jeg ikke har hatt noen betenkeligheter om tidligere, hun gir utrykk for at hun liker meg, å jeg har alltid likt henne.

Hun er nå nyskilt, samboer snakker ofte om henne, men så og si aldri om sin egen sønn. Han ringte ikke til sønnen på jul ei heller nyttår, men snakket med eksen både på jul og nyttår. Synes dette er rart at han har ukentlig kontakt med sin eks men ikke sønnen som i tillegg er psykisk syk.. Jeg har selv en tenåringsdatter som jeg har på fulltid, å kunne virkelig ikke falt meg inn å ha så lite kontakt med henne å sett henne så skjeldent om jeg ikke hadde henne boende hos meg. 

Tanker?

Anonymkode: a2e20...501

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres veldig merkelig ut ja. Han føler kanskje at han får nok innblikk i livet til sønnen sin via eksen? Og tror kanskje at det holder å si til henne at hun skal hilse og si god jul fra han til gutten. Men spørs om sønnen hans er enig i det. Hva sier han selv om det da? 

Anonymkode: 08b66...e88

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at han har kontakt med mor, så får fulgt opp og planlagt tiltak med henne. God tone gjør samarbeidet enklere. Det er veldig dårlig at han ikke stiller opp mer for sønnen, som i tillegg sliter psykisk. Manglende far kan ofte bidra negativt der. Deltagende og dedikert vil bidra positivt til tenåringssønn som sliter, egentlig for alle tenåringssønner er en far i hverdagen viktig.

Anonymkode: 6cf8c...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det høres veldig merkelig ut ja. Han føler kanskje at han får nok innblikk i livet til sønnen sin via eksen? Og tror kanskje at det holder å si til henne at hun skal hilse og si god jul fra han til gutten. Men spørs om sønnen hans er enig i det. Hva sier han selv om det da? 

Anonymkode: 08b66...e88

Jeg har ofte spurt han etter jeg vet han nettopp har snakket med eksen, “Hvordan går det med xxx?” Han: Nei vet ikke, bra tror jeg” Veldig merkelig, hvorfor snakke med eksen i det hele tatt når sønnen ikke er et samtale emne engang. Kjenner jeg blir provosert, han bryr seg jo mer om eksens ve og vel enn sønnnen. Turn off..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes også det er veldig rart at eksen hans ikke selv stusser over den så og si ikke eksisterende kontakten med sønnen deres.. Hadde jeg vært henne hadde jeg blitt forbannet og skuffet over så slapt og likegyldig oppførsel over felles barn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde spurt ham rett ut hvorfor han velger å ikke ha kontakt med sønnen, og hvorfor han ikke en gang spør guttens mor om hvordan gutten har det, når far vet at sønnen sliter psykisk.

Men når han er så ansvarsløs, så tipper jeg at far er en del av årsaken til guttens problemer, fordi far velger gutten bort, slik han holder på.

Hadde lyttet til hva samboer sa. Men hadde også sagt at jeg forventer av en mann jeg deler livet med at han tar ansvar for egne barn, og sagt at jeg gjerne blir med ham til psykolog hvor han både kan rydde opp i hvorfor han ikke har kontakt med gutten, og få råd om hvordan han kan skape en god relasjon mellom dem.

Er han ikke interessert i å gjøre noe med dette, så hadde jeg også gitt ham beskjed om at jeg ikke greier å respektere en mann som velger å ikke ha kontakt med eget barn og støtte dette barnet når det har det vanskelig - og at det derfor er slutt.

Anonymkode: 12ea8...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det er sønnen som ikke vil det? For det er en ting å ha kontakt med mor og ikke barn, men er det ikke da rart at mor ikke har no negativt å si på det?

Kanskje han ikke forteller hvordan degæt går med sønnen, fordi det ikke går bra? Syns du er en person som er nærme nok til å få vite det. Syns også det er trist om han ikke har kontakt med sønnen sin om det er snakk om et godt forhold. 

Anonymkode: 4102f...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden du ikke skjønner det selv: Han elsker fortsatt eksen og bytter deg ut på dagen hvis muligheten åpner seg.

Anonymkode: be020...27e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er rart. Og det er rart at noen faktisk vil være sammen med en mann som har så lite relasjon til egen sønn. Det har vel vært sånn siden dere møttes? Personlig hadde jeg holdt mag lang unna en mann som tydelig ikke er en god far.

Anonymkode: ecf68...36f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det trenger ikke bety at han vil ha eksen tilbake sånn noen skriver her. Jeg har en del kontakt med far til mine barn. Vi er venner, men jeg ville aldri vært i et forhold med han igjen. Han er ikke lenger en person jeg finner attraktiv som partner. 

Men han er den eneste som elsker mine barn like mye som jeg gjør. Og jeg kjenner det kan være godt å snakke med han om barna osv. I tillegg har vi jo en historie der vi levde sammen i 15 år. Så jeg ser egentlig mest på han som en gammel venn.

Men. Min eks har kontakt med sine barn da selv om han ikke har like mye samvær med dem som meg.

Anonymkode: d3b6a...88e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke klart å være sammen med en sånn mann, særlig når man har barn selv... og det har ingenting med kontakten med eksen å gjøre egentlig. Jeg elsker barna mine og føler det må være noe veldig, veldig galt med noen som ikke er litt interessert i barnet sitt en gang.

Anonymkode: 552c1...734

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...