AnonymBruker Skrevet i går, 15:50 #41 Del Skrevet i går, 15:50 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det må være vondt å ha det bedre på kontoret enn hjemme. Hvordan går dette når du blir pensjonist? Og hva er galt med heimen? Anonymkode: 5ec63...0bd Ikke den siterer, men hvilken planet lever du på? Det er selvfølgelig ikke interiøret o.l som er triveligere på jobb, men kontakten med kollegaer. På hjemmekontor sitter man jo alene. Det er sikkert kjedelig å være pensjonist for mange, men det er også vanlig for pensjonister å ha mange andre pensjonister i omgangskretsen, i tillegg til barnebarn som de kan gi fridager fra barnehagen eller hente tidlig osv. Det er da på ingen måte sammenlignbart med å sitte alene på hjemmekontoret. Anonymkode: ffaaf...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:26 #42 Del Skrevet i går, 17:26 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvor ofte tar dere hjemmekontor? Ved behov en sjelden gang, eller gjør dere det til en fast greie uansett? Anonymkode: 88364...887 Hadde inntil 31.12 jobb med mulighet for hjemmekontor/fleksitid. Men møtte alltid opp på kontoret innenfor normal arbeidstid. Hjemmekontor tok jeg kun tidlig på morgen og ettermiddag/kveld, da for å tjene opp fleksitid som jeg kunne avspasere. Har nå startet i ny jobb uten hjemmekontor, og kjenner at det er veldig veldig greit. Er mindre sliten i ny jobb med mer ansvar enn i den gamle. Deilig å gå hjem 15.30 uten pcen i veska. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å jobbe på hjemmekontor. Jeg har egen kontorplass med god stol, pult, stor skjerm osv, men foretrekker å være på arbeidsplassen i arbeidstida. Det er noe med det å «fli seg» og gå ut å treffe kollegene og følelsen av at arbeidsdagen er slutt når man går hjem. Selv om man flytter seg fra loftstua/kjellerstua/kontor-rommet kl 15.30, så har man jo fortsatt sittet i det samme huset hele dagen. Enda verre med de som bruker kjøkkenbordet eller sofaen etter min mening.. Men hver sin lyst. Jeg foretrakk p bruke det til opptjening av flex-dager, som oftest hadde jeg flexdag annenhver uke. Men savner det ikke. Skillet mellom jobb og fritid ble utvisket selv om jeg jobbet i snitt max 1 time hjemmekontor pr dag. Anonymkode: 211ee...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:08 #43 Del Skrevet i går, 20:08 1 dag per uke. Jobber i politiet. Anonymkode: 504dc...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #44 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har nå startet i ny jobb uten hjemmekontor, og kjenner at det er veldig veldig greit. Er mindre sliten i ny jobb med mer ansvar enn i den gamle. Deilig å gå hjem 15.30 uten pcen i veska. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å jobbe på hjemmekontor. Jeg har egen kontorplass med god stol, pult, stor skjerm osv, men foretrekker å være på arbeidsplassen i arbeidstida. Det er noe med det å «fli seg» og gå ut å treffe kollegene og følelsen av at arbeidsdagen er slutt når man går hjem. Anonymkode: 211ee...069 Jeg har ingen problemer med å legge fra meg jobben når jeg logger av jobb-pc'en for dagen. Utrolig deilig å slippe reisen hjem, spesielt i dette været. Like deilig å slippe å reise avgårde grytidlig dagen etter. Og jeg går også hjem uten pc'en i veska, jeg bare logger den av og spaserer inn på kjøkkenet. Anonymkode: 5ec63...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #45 Del Skrevet 23 timer siden Hos oss kjører vi 3:2 modellen. Hjemmekontor to dager i uken. Jeg tar alltid disse to hjemmekontordagene. Planlegger ut fra treninger/kamper til barna, lege-/tannlegetimer til dem eller meg osv. De ukene barna er hos pappaen tar jeg likevel to dager hjemme. Dette fordi vi har åpen kontorløsning, og jeg blir sliten av mange folk rundt meg. Får bedre arbeidsro hjemme. I tillegg til at det er deilig å sove en time lengre, slippe reiseveien og ellers bare ta livet litt mer med ro… Anonymkode: a724b...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 9 timer siden #46 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Kun om det trengs som ved legetimer midt på dagen, om jeg ikke kommer meg til jobb grunnet været (som de to siste dagene), det kommer en håndverker eller om jeg har planer veldig tett opp mot avsluttet dag. Vil si jeg har hjemmekontor i gjennomsnitt en gang annenhver måned. Endret 9 timer siden av Ellah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå