Gå til innhold

Dere som kan ta hjemmekontor, men ikke har noen fast avtale

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte tar dere hjemmekontor? Ved behov en sjelden gang, eller gjør dere det til en fast greie uansett?

Anonymkode: 88364...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste som er 100% fast er at jeg har hjemmekontor når jeg har møter med en kunde i India pga. tidsforskjell. Liker å ha hjemmekontor på fredager i golf-sesongen (jobber inn ekstra timer tidligere i uka så jeg kan ta kortere dag også), men det avtales fra uke til uke. 

Anonymkode: 3405f...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor ofte tar dere hjemmekontor? Ved behov en sjelden gang, eller gjør dere det til en fast greie uansett?

Omvendt, er kun på kontoret ved behov, som er nesten aldri. 

Anonymkode: 5ec63...0bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser hvordan uka er, alt fra møter, til værmelding, og litt hva jeg føler for gitt hvor sosial jeg ellers er. Er nok inne på kontoret ca 2 ganger i uka, sjeldent fulle dager. 

Anonymkode: cb81f...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hjemmekontor for å minimere bruken av pleiepenger. Sliter på samvittigheten, men du verden så mye det hjelper på. Alternativet ville vært at jeg ikke jobbet.

Jeg savner kontoret, kollegaene og være mer fysisk tilstede. Godt det er midlertidig.

Anonymkode: ebc74...28c

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bare på kontoret om det skjer noe spesielt. Kanskje én gang i måneden.

Anonymkode: e46de...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bestemmer selv, har ingen nære kollegaer eller leder på kontoret, så er der mer for generell drift ved behov, og for å holde kontakt med de andre fagavdelingene. Tar turen når jeg trenger innom butikk eller har tenkt å trene inne, så 1-3 dager i uka. Jo dårligere vær, jo oftere kontor.

Anonymkode: 01f44...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bestemmer selv. Er der stort sett to dager i uka. Jeg orker ikke mer, da det er åpent kontorlandskap. I tillegg blir der mindre stress i hverdagen når jeg sparer kjøretiden.

Anonymkode: 24823...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fast en dag annenhver uke. Da er det forutsigbart både for meg og arbeidsgiver. For uten om det spør jeg 4-5 ganger i året om enkeltdager. Men da begrunner jeg det. For eksempel at vi har håndverkere skal komme, eller dersom jeg er for dårlig til å være på jobb, men kan jobbe hjemmefra. 

Anonymkode: 6daae...97b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I den gamle jobben min satt jeg hjemme to-tre dager i uka fordi kontorplassen min var i et trangt åpent landskap pluss lang kjørevei. 

Nå sitter jeg i ny jobb med kortere kjørevei og eget kontor, sitter bare hjemme når jeg har legetime, får besøk av feier etc.

Anonymkode: 4fd6a...2f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har hybrid kontorløsning. Må være på kontoret når det er felles møter og det er ikke så ofte. Jeg ser an uken mtp vær, møter, ev private avtaler, hvor sliten jeg er (blir mer sliten av å være på kontoret) helse ol. Det er en stor fordel å kunne bestemme selv. Jeg er nok på kontoret ca 60/40.

Anonymkode: b9e8f...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kun når det skjer noe spesielt, som i dag når det er snøkaos, hvis vi har håndverkere innom e.l. Tar av og til en halv dag med hjemmekontor hvis jeg f.eks. har en legetime på formiddagen, men da drar jeg ned på kontoret etterpå. Jobber best på kontoret og syns det er hyggelig å være der med kollegaene mine.

Anonymkode: aa79c...2d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett bare når vi får håndverkere eller det skjer noe annet spesielt, jeg jobber mye bedre på kontoret. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved behov, ganske sjeldent. Jeg er ikke effektiv hjemme, diller for mye og blir derfor sittende utover kvelden med ineffektiv jobbing. 

Anonymkode: 82af0...c20

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

For ofte. Er i prinsippet en regel om maks to dager i uka, men sjefen er klar over at jeg er asosial så jeg får gjøre som jeg vil.

Ville  vært sunnere å sosialisere mer så klart, men jeg er vant med å være einstøing og har alltid følt på ensomhet i sosiale settinger. Tenker ikke så mye på det i det daglige og trives i mitt eget selskap. Men hver gang jeg tenker jeg skal ta meg sammen og delta i lunsjen, så sitter jeg igjen med en følelse av utenforskap og annerledeshet som det tar dager å bli kvitt. Blir også veldig sliten av å prøve å filtrere ut stemmer (hørselen er ok, akustikken på jobb er helt forjævlig).

Derfor mye mer behagelig å sitte hjemme. 

Anonymkode: 7c9b5...c99

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar vanligvis hjemmekontor 1 eller 2 dager i uka. Styrer det etter møteaktivitet, været, hvilke andre kollegaer som er på kontoret, og om jeg har noen private ærender eller det skjer noe spesielt på ettermiddag/kveld så det passer bedre å være hjemme på dagen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke vært på kontoret på 2 år. Har lyst til å ta meg en tur inn en gang i uke for det sosiale, men vanskelig å motivere seg når jeg da kaster bort 1-2 timer på reisevei og å gjøre seg presentabel for folk. Faktisk usikker på om pulten min fortsatt står der, eller om den er blitt stuet bort.

Anonymkode: 89855...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved behov en sjelden gang. Det er ikke så veldig populært hos sjefen.

Anonymkode: a4fd1...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...