Gå til innhold

Podcast mannen uten minne

Smos1

Anbefalte innlegg

Har noen hørt denne merkelige historien ? Dokumentar på nrk radio 

Øyvind på 27 år dro til Kina og mistet plutselig hukommelsen i fjellene. Hans første minne er at han sitter på et tog fra de kinesiske fjellene og hukommelsen kom aldri tilbake. Han ble værende i Kina noen mnd før han kom hjem til Norge hvor han måtte lære å bli kjent med sitt tidligere liv på nytt. 

Historien høres nesten for utrolig ut til å være sann. Flere som har hørt den? Hva tror dere skjedde ? Dop? Ønske om en ny start ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt den. Spesielle greier, ja. 

Mulig spoiler for de som ikke har hørt, men vil høre: 

Spoiler

Jeg synes slutten var litt utilfredsstillende. Kanskje fordi vi aldri egentlig får en forklaring, eller fordi jeg synes avslutningen ble litt kjapt oppsummert. Synes det var en litt likegyldig beskrivelse av hvordan spesielt moren opplevde både det å ikke høre noe fra han og det å få en sønn tilbake som ikke kjenner henne igjen. Hans egen likegyldighet til sine nærmeste kan han jo åpenbart ikke noe for, men ville likt å høre litt mer om hvordan dette ble opplevd både av han selv og de rundt han. 

Jeg følte de egentlig bare skrapte litt i overflaten av hvordan dette må ha fortonet seg for alle involverte. Savnet litt mer følelser, m.a.o. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (4 minutter siden):

Jeg har hørt den. Spesielle greier, ja. 

Mulig spoiler for de som ikke har hørt, men vil høre: 

Skjul innhold

Jeg synes slutten var litt utilfredsstillende. Kanskje fordi vi aldri egentlig får en forklaring, eller fordi jeg synes avslutningen ble litt kjapt oppsummert. Synes det var en litt likegyldig beskrivelse av hvordan spesielt moren opplevde både det å ikke høre noe fra han og det å få en sønn tilbake som ikke kjenner henne igjen. Hans egen likegyldighet til sine nærmeste kan han jo åpenbart ikke noe for, men ville likt å høre litt mer om hvordan dette ble opplevd både av han selv og de rundt han. 

Jeg følte de egentlig bare skrapte litt i overflaten av hvordan dette må ha fortonet seg for alle involverte. Savnet litt mer følelser, m.a.o. 

Gøy at flere har hørt den og sitter igjen med samme inntrykk som meg !

Jeg syns både han selv og moren tok veldig lett på hele greia, lo mens de fortalte om noe som egentlig burde vært veldig traumatisk. Derfor lurer jeg litt på hvor ekte denne historien faktisk er.. Alt virker så rart, både historien og reaksjonene i ettertid. Moren meldte han heller aldri savnet slik jeg forstod det, men ble glad da han sendte henne en mail .. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (2 minutter siden):

Jeg syns både han selv og moren tok veldig lett på hele greia, lo mens de fortalte om noe som egentlig burde vært veldig traumatisk. Derfor lurer jeg litt på hvor ekte denne historien faktisk er.. Alt virker så rart, både historien og reaksjonene i ettertid. Moren meldte han heller aldri savnet slik jeg forstod det, men ble glad da han sendte henne en mail .. 

100% enig. Jeg hadde blitt syk av bekymring hadde jeg vært moren. Og det må være usigelig trist at din egen sønn ser på deg som en fremmed. Men pytt pytt, liksom. Nå er han oppdatert på hvem han er, hva han har gjort i fortiden og hvilke mennesker som står han nærmest. Som om han har pugget en annen manns liv og bestemt seg for å være glad i disse fremmede folka som er hans familie og venner. Veldig spesielt. Enten har ikke podcast-folka klart å få mor og sønn til å åpne seg skikkelig, eller så er de begge to noen kalde fisker. Det er iallfall slik det fremsto for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han fikk drypp? Har han vært til undersøkelse av hodet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smos1 skrev (2 timer siden):

Spoiler

Har også hørt på denne og reagerte på det samme! Synes historien for så vidt fremsto troverdig mtp det legen forklarer om ordtak osv. og kjærestens beskrivelse av at han noen ganger strever med det sosiale samspillet. Men reagerte på at han reiste rundt lenge etter de fant ut at han hadde mistet hukommelsen. Hvordan klarte han det om han ikke en gang husket at man måtte spise og gå på do osv? Og hvorfor hentet ingen ham? Og reagerte også på at de ikke tok ham med rett til legen da han kom hjem til Norge. De virket liksom litt upåvirket og tafatte…

Endret av Cookiesandcream
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (20 minutter siden):

Kanskje han fikk drypp? Har han vært til undersøkelse av hodet? 

Spoiler

Han hadde falt rett før, og hadde muligens slått hodet. Men det var så lenge siden at de ikke kunne se noe på undersøkelsene da han kom hjem til Norge. Om jeg husker riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...