Gå til innhold

Sover du i nattkjole?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er plutselig blitt så populært.

Men det er jo et herk å sove i, det sklir jo opp over alt i løpet av natten.

Hva gjør dere som har slike nattkjoler? Syntes dere det er behagelig?

Anonymkode: cec60...82a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er behagleg. Bruker nattkjole hver natt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker en liten nattkjole med spagettistropper, ingen truse, det blir for klamt. Men liker å ha litt på overkroppen.

Anonymkode: 499a3...0f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke eid en nattkjole siden jeg var jentunge, knapt da tror jeg. Bryr meg søren i om det er populært eller ikke, ingen som skal se det uansett. Sover naken, i trusen eller en pysj om det er kaldt fordi jeg synes det er behagelig.

Anonymkode: d5714...b2e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har begynt å bruke nattkjole i år og synes det er veldig behagelig. Men jeg ante ikke at det hadde blitt populært?!? Hvor og når oppsto denne populariteten? 

De siste årene har jeg enten sovet i ulltrøye, lang T-skjorte eller pysj, men har lagt på meg og synes pysjbuksestrikken strammer rundt magen pluss at jeg ofte ble for varm. Med nattkjole, sokker og god dyne reguleres varmen mye bedre. 

Før jeg fylt 50 sov jeg alltid naken bortsett fra hvis jeg delte rom med andre. Nå er jeg mer frossen(vekselsvis med kokvarm). 

Anonymkode: fc207...992

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har begynt å bruke nattkjole i år og synes det er veldig behagelig. Men jeg ante ikke at det hadde blitt populært?!? Hvor og når oppsto denne populariteten? 

De siste årene har jeg enten sovet i ulltrøye, lang T-skjorte eller pysj, men har lagt på meg og synes pysjbuksestrikken strammer rundt magen pluss at jeg ofte ble for varm. Med nattkjole, sokker og god dyne reguleres varmen mye bedre. 

Før jeg fylt 50 sov jeg alltid naken bortsett fra hvis jeg delte rom med andre. Nå er jeg mer frossen(vekselsvis med kokvarm). 

Rettelse: Jeg har to tynne, lekre nattkjoler med spaghettistropper som jeg har fått i gave, og de har jeg brukt mye de siste ti-femten årene. De er i noen form for syntetisk materiale. Så det stemmer vel ikke helt at jeg først har begynt å bruke nattkjole i år, men nå bruker jeg nattkjoler i bomull/viskose eller flanell med kort eller lang erm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har en jeg bruker av og til, men det er mer en t-skjorte kjole, ellers sover jeg kun i t-skjorter.

Anonymkode: 12326...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takler ikke å ha på klær bortsett fra truse. Kjole vrir seg bare på meg siden jeg snur en del på meg 

Anonymkode: 6a66d...c4e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nattkjole er for små barn og gamle damer. Jeg sover alltid naken utenom når jeg har mensen. Da sover jeg med truse

Anonymkode: 875fb...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg samsover med en baby, så jeg bruker nattkjole for ikke å bli for kald nå når jeg ikke kan pakke meg inn i dyna. Syns det er overraskende behagelig. Liksom varmt og luftig på en gang. Sklir litt opp, men ikke så mye at det er ubehagelig. Orker ikke vanlig pysj, de vrir seg bare rundt magen for meg. 

Før sov jeg kun naken, og går nok tilbake til det når jeg slipper å styre med små barn om natta. 

Anonymkode: 07cbb...cd1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nattkjole er for små barn og gamle damer. Jeg sover alltid naken utenom når jeg har mensen. Da sover jeg med truse

Samme her. Jeg spurte min mor en gang hvorfor hun brukte nattkjole og hun sa det var i tilfelle brann (komme seg fort ut). 

Anonymkode: 7c251...16f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei sover bare i string. Hvis jeg dusjer før leggetid kan jeg av og til sove naken. 

Anonymkode: 72bc9...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

T shirt, truse og sokker. Klarer ikke sove når jeg er kald på beina

Anonymkode: 24590...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bruke det, men da er det sånne som er som lange t-skjorter i bomull - ikke sånne lekre med spagettistropper :P 

Bruker ellers pysj om vinteren og sover gjerne naken om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her. Jeg spurte min mor en gang hvorfor hun brukte nattkjole og hun sa det var i tilfelle brann (komme seg fort ut). 

Anonymkode: 7c251...16f

Dere blir gamle en dag dere også. ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sover i pysj eller nattkjole. Har gjort det hele livet. Jeg skjønner ikke at folk slutter med det. Vi tusler rundt på do, om morgenen og henter kaffe og avisa, om kvelden til og fra badet. Har mann og tenåringsbarn. Spiser frokost i pysjen av og til. Om sommeren kanskje en liten nattkjole. Tror ikke det har svingt i popularitet i de 50 årene jeg har levd? 

Anonymkode: 4ff21...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bruker nattkjole i bomull eller stor T-skjorte. Stort sett holder de seg på plass. Har alltid gjort det. 

Anonymkode: 15496...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt nattkjole siden jeg fikk barn for 17 år siden. For da ble det jo mye vandring plutselig på natta liksom og det gikk som regel en halv dag før jeg fikk kledd meg for dagen. Da fant jeg ut at det var greit med noe lengre enn t skjorte over trusa. Det ble mer tekkelig pga lubben rumpe og lår 😬😅 

Og jeg har elsket nattkjole siden da, og går i den så lenge utover formiddagen som jeg kan. Når jeg sover dropper jeg truse under. 

En annen fordel nattkjole gir er å ha noe å svette i. Blir det litt klamt en natt så er det lett å skifte kjole istedet for sengetøy. 

Jeg kjøper myke og søte nattkjoler på Kappahl. Til jul fikk jeg en i julegave kjøpt på Sparkjøp, og den er enda mykere, så nå skal jeg begynne å kjøpe de der. 

Ja, kjolen kan klumpe seg litt og skli opp, men det plager meg ikke. Jeg vrir meg aldri helt over i søvne, sovner på høyre side og våkner på rygg, aldri over på venstre side, så blir dermed ikke helt surret inn. 

Endret av Tantemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo helt grusomt å sove i 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...