Gå til innhold

Everclean kattesand har blitt så dyr. Finnes det et billigere alternativ som er like bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken dyrebutikk?

ts

Anonymkode: 190c9...bc8

Det er en dyrebutikk som bare er her tror jeg, men følg med på nettet for tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Støpesand fra nærmeste sandtak. Rundt 500 kroner per tonn. 

Anonymkode: 02552...a09

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her i hus bruker vi vitakraft  compact ultra som vi kjøper på Europris. Har prøvd noen andre typer, men da vil ikke frøkna bruke doen sin. Og jeg vet at de har kommet med lavender lukt tidligere da min mor kjøpte feil når hun skulle ha frøkna mi i noen uker, men om de fremdeles har det vet jeg ikke 😊

Anonymkode: 9cba3...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 21.39):

Vi bruker compact care fra Musti, mer sand per pakke, rimeligere pris og hver 7. gratis. I tillegg har de jevnlig kampanjer på 20-25% rabatt, så hvis man i tillegg kjøper da bli det ganske rimelig😊

Anonymkode: 472a0...ae3

Samme her. Hadde everclean før, men synes faktisk compact care er litt bedre, virker som den klumper bedre, og finner ikke urin i bunnen lenger. Dyr den og, men litt billigere enn everclean. Og av og til er det tilbud, enten på musti eller vetzoo/zooplus.

Anonymkode: 7d261...a8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hanne67 skrev (På 6.1.2025 den 22.48):

Jeg har prøvd mye forskjellig, men kommer alltid tilbake til Everclean, men ikke prøvd den fra Plantasjen. Viktigste er at den klumper seg.

På dyrebutikken her har de fast pris på kr 199,- for 10 l, men ellers passer jeg på å kjøpe endel når det er tilbud på nettet.

Jeg klarte aldri å finne noe som var bedre enn Everclean…

Anonymkode: 9b80f...b68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Compact care er på 20% rabatt hos Musti nå faktisk

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes den beste kattesanden er den de selger i store plastsekker på felleskjøpet! Da jeg hadde katt hadde de ofte har tilbud på dem også, type 3 for prisen av 2 eller noe!

Anonymkode: b74e4...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er lite som kan måle seg med Everclean, men denne er ganske ok.

Husker ikke hvor jeg kjøpte den, men det var sånn typisk 3 for 2-tilbud en gang.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alle som har svart her innekatter?

Jeg hadde kasse til min katt i ca 1 uke, da begynte hun å få være ute i hagen. Etter det gjorde hun aldri fra seg inne.

Hvorfor lærer ikke dere som har utekatt å gjøre fra seg ute?? 

Anonymkode: ded1a...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde kasse til min katt i ca 1 uke, da begynte hun å få være ute i hagen. Etter det gjorde hun aldri fra seg inne.

Jeg har utekatt, den har dør som leser chip og den kommer og går som den vil. Jeg har kasse inne fordi jeg vil at den skal slippe å gå ut når det er snøstorm og minus 15 grader.

(Det er i tillegg et "krav"  der jeg bor at katter skal ha tilgang på kasse inne. Jeg velger å følge dette, selv om ingen fysisk sjekker. ;) )

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper Compact Care hos Musti.

Prisen, kanskje ikke kjempe mye billigere, men man får hver 7 sekk gratis. Så det hjelper på på prisen. Og føler Musti ofte har type rabatter; denne helgen -20% på valgfri vare ol. Kjøper ofte sand på det tilbudet.

Anonymkode: c4e5f...594

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunhilde skrev (14 minutter siden):

Jeg har utekatt, den har dør som leser chip og den kommer og går som den vil. Jeg har kasse inne fordi jeg vil at den skal slippe å gå ut når det er snøstorm og minus 15 grader.

(Det er i tillegg et "krav"  der jeg bor at katter skal ha tilgang på kasse inne. Jeg velger å følge dette, selv om ingen fysisk sjekker. ;) )

Hvor har satt krav om kasse inne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min katt liker best å gå på do ute, men vi har ikke katteluke så da kan han ikke gå ut akkurat når han vil 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kjøper Compact Care hos Musti.

Prisen, kanskje ikke kjempe mye billigere, men man får hver 7 sekk gratis. Så det hjelper på på prisen. Og føler Musti ofte har type rabatter; denne helgen -20% på valgfri vare ol. Kjøper ofte sand på det tilbudet.

Har du brukt everclean tidligere?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du brukt everclean tidligere?

Ts

Ja jeg brukte Ever Clean sand først. Så var det Musti som prøvde å selge meg deres sand.

10l Ever Clean er mindre mengde enn 10kg sand fra Compact care, sa de. Vet ikke om jeg helt tror på akkurat den da mengden virker ganske lik. Men prisen er litt mindre, og med bonuskort så blir det hakket billigere igjen.

Jeg byttet fra Ever Clean sin Less Track, til Compact Care sin Less Track. Har langhårt katt og mye av den andre sanden klumper seg i pelsen, og blir hengene som tisseklumper i rumpa 😬 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvor mye bruker du hvis du synes den er dyr? Jeg fyller dunken med en sånn 10-liter ca annenhver måned. Har to katter, plukker opp hver dag. Urinen klumper seg jo, og det som er igjen er jo ren sand. Med everclean trenger jeg aldri bytte ut hele sanden slik jeg måtte før. Bruker samme til kaninene av samme grunn 😅 Synes det er billig med rett over hundrelapp i måneden pr dyreslag jeg. 

Anonymkode: 86abb...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja jeg brukte Ever Clean sand først. Så var det Musti som prøvde å selge meg deres sand.

10l Ever Clean er mindre mengde enn 10kg sand fra Compact care, sa de. Vet ikke om jeg helt tror på akkurat den da mengden virker ganske lik. Men prisen er litt mindre, og med bonuskort så blir det hakket billigere igjen.

Jeg byttet fra Ever Clean sin Less Track, til Compact Care sin Less Track. Har langhårt katt og mye av den andre sanden klumper seg i pelsen, og blir hengene som tisseklumper i rumpa 😬 

Men du får jo bonuskort på Musti for Everclean også? For meg høres det der bare ut som gimmick, spør du meg.

Vi har innekatt, og vi sverger kun til Everclean, har ennå ikke funnet en kattesand som er bedre enn den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en katt som foretrekker å gå på do inne, selvom hun også får være ute. Det får hun lov til. Har også en eldre katt som stort sett alltid går på do ute, men når været er dårlig foretrekker han kattedoen inne. Jeg har ikke behov for å kaste han ut for å gå på do ute i 3 grader og regn med sur vind, eller i -10 grader. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har veid everclean opp mot compact care på vekt og compact care veide mer (husker dog ikke helt hvor mye)

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men hvor mye bruker du hvis du synes den er dyr? Jeg fyller dunken med en sånn 10-liter ca annenhver måned. Har to katter, plukker opp hver dag. Urinen klumper seg jo, og det som er igjen er jo ren sand. Med everclean trenger jeg aldri bytte ut hele sanden slik jeg måtte før. Bruker samme til kaninene av samme grunn 😅 Synes det er billig med rett over hundrelapp i måneden pr dyreslag jeg. 

Anonymkode: 86abb...6ea

Jeg bytter ikke ut hele sanden særlig ofte, men må jo likevel fylle på jevnlig for det ryker jo en del sand når man plukker opp klumpene😅 Ikke at det går enorme menger, men tror nok fort det brukes en sekk compact care i måneden her, med to katter som foretrekker å gå på do inne (og en som alltid går på do inne). Har tre doer da, og prøver å unngå at det blir for lite sand i noen av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (30 minutter siden):

Men du får jo bonuskort på Musti for Everclean også? For meg høres det der bare ut som gimmick, spør du meg.

Vi har innekatt, og vi sverger kun til Everclean, har ennå ikke funnet en kattesand som er bedre enn den.

Musti sentralt har ikke hver 7. gratis av everclean, så det er i såfall noe din lokale butikk gir😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (29 minutter siden):

Nei, hos Musti er det kun bonuskort for andre merker. Ikke Ever Clean dessverre.

Pris for 10kg Compact Care er 249kr, mens Ever Clean er 279kr.

Som jeg skrev i første innlegget mitt, der er ikke kjempe mye billigere. Men man får bonuskort, hver 7 sekk gratis, i tillegg til musti tilbud relativt ofte føler jeg. Tenkte bare jeg kunne dele om du var interessert. Jeg er fornøyd med byttet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...