Jokern Skrevet mandag kl 19:27 #1 Del Skrevet mandag kl 19:27 Jeg har endelig fått ring på fingeren og gleden er stor! Men vi har en stor utfordring med hvordan bryllupet skal være. Partneren min har vært gift en gang tidligere, og det har nå kommet frem at han hatet hele greia, både planlegging, selve bryllupet og all oppmerksomheten dagen medfører. Hans optimale ønske nå er vielse på tinghuset med kun forlovere, og deretter reise av gårde bare vi to på bryllupsreise. Jeg har aldri vært gift før, og har egentlig ett ønske om ett «vanlig» bryllup med venner og familie tilstede. Vi er begge veldig klar over at vi må kompromisse mye her, og finne en løsning som gjør at vi begge har en fin dag. Vi har kommet frem til at kirkevielse utgår, det samme gjør rådhuset, men blir nok en humanetisk vielse på lokasjon som er litt mer personlig og romantisk. Elope med forlovere? Ha vennefest etterpå? Ha destinasjonsbryllup med nærmeste familie og venner? Jeg er veldig åpen for forslag og innspill til hvordan vi kan løse dette, helt sikkert mange muligheter som vi ikke har tenkt på enda😊 Har noen vært i liknende situasjon? Hvordan løste dere det? Endte dere opp med å få en fin dag begge to? Hvilke tips har dere til å få dagen til å føles mer privat og personlig til tross for fler gjester? Hvilke gjester prioriterte dere mest? Familie eller venner? Det er veldig viktig for meg at vi begge får en fin og minnerik dag sammen, hvor kjærligheten står i fokus ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:05 #2 Del Skrevet i går, 01:05 Jeg gifta meg nylig på rådhuset i Oslo og det var en veldig fin og personlig opplevelse. De er kjempeflinke de som jobber der. Gir all informasjonen en trenger og vi brukte god tid både før og etter på å snakke med gjestene, ta bilder og alt slikt. Etterpå dro vi videre til restaurant med ca 40 gjester, eget rom. Vi tok en liten omvei til restauranten slik at vi fikk en pustepause og bare var oss en liten stund mens gjestene mingla og fikk litt godt i glasset. Vi droppa fest og dro på hotell etter middagen så vi fikk både feiring og privatliv. For oss fungerte det ihvertfall veldig godt slik, vi fikk snakka med alle uten at det ble for voldsomt, stenninga var avslappa men settingen var formel nok til en slik dag. Anonymkode: 59b81...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:38 #3 Del Skrevet i går, 06:38 Enig i at det er best å gjøre det lite, og mindre formelt. Er i den alderen at jeg har vært i noen "andregangs bryllup", og man føler jo det er de samme talene fra familie og nære venner som går igjen. Ofte i en veldig lik setting, bare at halvparten av gjestene er byttet ut. Som gjest er det litt kleint. Anonymkode: a8e96...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:47 #4 Del Skrevet i går, 06:47 Det er nok et vanlig problem når den ene har vært gift før. De fleste syns det er rart å kjøre hele pakka en gang til. TS, har dere hage? Kanskje han syns det hadde vært greit med et hagebryllup? Vielse der, og middag/fest for 20 - 30 stk. Hagefest føles litt mindre stivt og høytidelig enn i et lokale. Partytelt og enkel servering. Leie inn en som kan grille god mat. Anonymkode: 7f613...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Du har fått ringen. La mannen slippe det føkkings sirkuset som han uansett hater. Rådhus, done. Penger spart. Anonymkode: 8dfb4...14f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden Middag ute med nærmeste familie, evt venner også om dere ikke har mange Fest etterpå med venner eller en helt annen helg. Eller et lite bryllup i lokale med nærmeste, og ikke noe "store greier". Anonymkode: 3df64...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå