Tiit Skrevet 4. mars 2006 #1 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har i alle år hatt tydelige minner fra mine egne traumatiske feberfantasier (skumle folk som skulle ta meg, høye stemmer i hodet, seng som veltet osv) og husker også hvor godt det var å bli trøstet av mor og far. Nå er jenta mi syk, og har også feberfantasier. Jeg gir febernedsettende, kald klut, og trøster og trøster.... Lurer på om det er vanlig med slike fantasier ved feber? Hun har ikke så ekstremt høy feber, rundt 39. Noen gode råd?
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #2 Skrevet 4. mars 2006 Min datter hadde det da hun hadde influensa for et par uker siden. Jeg ga henne febernedsettende for at hun skulle få sove skikkelig. Har en sterk tro på at søvn virker helbredende.
Renathe Skrevet 4. mars 2006 #3 Skrevet 4. mars 2006 Ja, dette er vel ganske vanlig.. Sjøl hadde jeg lignende oplevelser av hva du hadde. Ganske fælt egentlig, og tusen ganger værre når man står som mor og ser barnet sitt gjennomgå det.. Det er jo ikke farlig da, men febernedsettende er vel det beste. Og at du er til stede og trøster og roer ned barnet ditt... Uff da, god bedring...
Gjest Fantus Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 Jeg hadde ofte feberfantasier da jeg var liten. Tror det er ganske vanlig hos unger, ja.
Blackjack Skrevet 6. mars 2006 #5 Skrevet 6. mars 2006 Jeg hadde ofte feberfantasier da jeg var liten. Tror det er ganske vanlig hos unger, ja. ← Jeg og. Men jeg hadde en spesiell feberfantasi som alltid gikk igjen, og jeg har fremdeles den samme fantasien i voksen alder, men nå som mareritt. Snodige greier..
Gjest *Snart medlem* Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Jeg og. Men jeg hadde en spesiell feberfantasi som alltid gikk igjen, og jeg har fremdeles den samme fantasien i voksen alder, men nå som mareritt. Snodige greier.. ← Tror det er veldig vanlig ja. Jeg har også samme feberfantasi som kommer tilbake hver gang jeg har feber, og har gjort det siden jeg var liten. Nå har jeg ikke hatt så høy feber at jeg har hatt feberfantasier på kanskje 10 år, men det var stadig det samme som dukket opp. Det er snålt ja, men tror ikke det er så mye å spekulere i hvis det er det du gjør Min feberfantasi er bare absurd og involverer noen troll og balanse i verden (!), og jeg tror ikke akkurat jeg kan trekke noen paralleller mellom denne drømmen og ting i det virkelige liv.
Blackjack Skrevet 6. mars 2006 #7 Skrevet 6. mars 2006 Det er snålt ja, men tror ikke det er så mye å spekulere i hvis det er det du gjør Min feberfantasi er bare absurd og involverer noen troll og balanse i verden (!), og jeg tror ikke akkurat jeg kan trekke noen paralleller mellom denne drømmen og ting i det virkelige liv. ← Kan ikke si jeg spekulerer så mye nei. Min består av en slags heis mellom forskjellige verdener, hvor man når som helst kan "tippe" utenfor kanten og falle ned. Alltid når jeg faller jeg våkner. Så har ikke akkurat brukt enorme mengder med tid på å prøve å dra noe fornuftig ut av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå