AnonymBruker Skrevet i går, 09:11 #21 Del Skrevet i går, 09:11 Brødskive med rømme og sukker er en slager. Og så lærte jeg som barn å spise rømmekolle med sukker (tilsvarende yoghurt, liksom) Rømme er fint tilbehør til det meste av fisk, egentlig. Stekt makrell, ovnsbakt laks, torsk, osv... Ellers er jeg veldig glad i pastasalat med creme fraiche, som jo er tilnærmet det samme som rømme. Rømme er også fin dressing til mye salat. Så det er jo egentlig bare å lage seg en salat av noe du liker, og ha rømme til. Anonymkode: 7f807...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:56 #22 Del Skrevet i går, 11:56 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vafler, både i røra og på ferdigstekte vafler- med jordbærsyltetøy Anonymkode: 7a0ae...267 Gnå skrev (3 timer siden): Vaffel Vaffel har jeg ikke tenkt på! Mange år siden sist jeg spiste vaffel med rømme, i dag blir det det. Takk for tipset. ts Anonymkode: 71bc0...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:02 #23 Del Skrevet i går, 12:02 Jeg har ofte rømme på pasta, uansett type. Med en dæsj sitronsaft og noe urter blir det en enkel pastasaus. Dersom jeg har tilgjengelig tilsetter jeg div grønnsaker, skinke eller annet. Og rømme til eller blandet i salater, over poteter, ris... Bruker det mye, evt gresk yoghurt, crème fraîche eller kesam. Godt som kjapp dessert med friske bær eller syltetøy i òg Anonymkode: 2e0e9...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:10 #24 Del Skrevet i går, 12:10 Jeg er ikke så glad i rømme, men spiser det ved siden av stekt/bakt fisk (laks). Men vi serverer det også til taco og vafler. Barna spiser flatbrød med rømme og litt sukker på som snacks iblant. Anonymkode: eaabe...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #25 Del Skrevet i går, 12:17 Flatbrød med rømme kan også være veldig godt ved siden av mat. Anonymkode: 80c96...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:19 #26 Del Skrevet i går, 12:19 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg blir sprø, har så lyst på rømme! Ikke som i maten, men ved siden av. De eneste tre middagene jeg kan tenke på er taco, fiskepinner og bakt potet. Har spist meg lei på to av tre, taco liker jeg ikke. Andre matretter hvor man har rømme ved siden av/oppå? Anonymkode: 71bc0...131 Rømmegrøt! Anonymkode: 938b1...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet i går, 12:30 #27 Del Skrevet i går, 12:30 Focaccia med ruccolasalat og serranoskinke. Toppes med rømme og oliven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet i går, 12:40 #28 Del Skrevet i går, 12:40 Jeg lager ofte Idaho pleasure, nydelig koserett med rømme på toppen. Tynne ovnsbakte potetskiver, stekt bacon og masse purre, gratineres i ovnen med masse ost på toppen. Serveres med en god dæsj rømme og purre på toppen. https://www.spiselise.no/2016/03/15/idaho-pleasure-kjempegodt/ Jeg kutter potetene i tynne skiver, ikke i båter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:37 #29 Del Skrevet i går, 15:37 Seibiff med løk og masse rømme er godt! Anonymkode: 4f681...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:46 #30 Del Skrevet i går, 15:46 Stekt makrell, rømme, poteter, gulrøtter, stekt kinakål(stekt i sjy) og agurk i eddiklake. Selv kresne jeg liker dette😋 Anonymkode: d8c9f...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:46 #31 Del Skrevet i går, 15:46 Sorry hodekål(ikke kinakål)!!!! Anonymkode: d8c9f...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 23 timer siden #32 Del Skrevet 23 timer siden Laks med poteter, rømme og brokkoli På vaffel sammen med syltetøy Spekemat, flatbrød og rømme Rørt rømme med syltetøy som dessert Ellers kan du lage ulike dipper med rømme og ha det som saus til det meste av mat, vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12 timer siden #33 Del Skrevet 12 timer siden moroklompen skrev (18 timer siden): Jeg lager ofte Idaho pleasure, nydelig koserett med rømme på toppen. Tynne ovnsbakte potetskiver, stekt bacon og masse purre, gratineres i ovnen med masse ost på toppen. Serveres med en god dæsj rømme og purre på toppen. https://www.spiselise.no/2016/03/15/idaho-pleasure-kjempegodt/ Jeg kutter potetene i tynne skiver, ikke i båter. Noe av det beste som finnes til kosemat. Enig i at potetene skal kuttes i tynne skiver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Del Skrevet 6 timer siden moroklompen skrev (På 7.1.2025 den 13.40): Jeg lager ofte Idaho pleasure, nydelig koserett med rømme på toppen. Tynne ovnsbakte potetskiver, stekt bacon og masse purre, gratineres i ovnen med masse ost på toppen. Serveres med en god dæsj rømme og purre på toppen. https://www.spiselise.no/2016/03/15/idaho-pleasure-kjempegodt/ Jeg kutter potetene i tynne skiver, ikke i båter. Den høres god ut, skal prøves i dag. Rapporterer tilbake senere om hva jeg synes ts Anonymkode: 71bc0...131 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 1 time siden #35 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den høres god ut, skal prøves i dag. Rapporterer tilbake senere om hva jeg synes ts Anonymkode: 71bc0...131 Gjør det 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #36 Del Skrevet 1 time siden moroklompen skrev (23 minutter siden): Gjør det 😀 Droppet purre, men det var digg! blir nok en ny rett på ukesmenyen. Ser for meg pasta skinke hadde vært godt i også. Anonymkode: 71bc0...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå