AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:02 #1 Del Skrevet mandag kl 16:02 Jeg har lagt rett ut med høy feber og influensa, det har gått en del Ibux og Paracet. Har drukket bra, spist fiber (grovbrød med ost) men ikke fått beveget meg noe særlig pga formen. Smertestillende pleier å sinke tarmsystemet, men nå er det full stopp. I går kveld måtte jeg frem med hansker og grave ut avføring fra endetarmen. Da hadde jeg prøvd med magnesium i stor dose først. Det ble en blodig affære, noe må ha revnet oppi der, men jeg fikk nå løsnet det verste og klarte å få ut noe avføring normalt senere på kvelden. Masse små, harde klumper og de var ikke runde, for å si det sånn… Nå føles det som jeg har grus i endetarmen, jeg var på do i sted og fikk ut fire små harde biter og er redd jeg må på med hansker og plukke igjen? Det er VONDT konstant og det er jo enda vondere å sitte og presse… Tok meg en avføringstablett, men den har ikke begynt å virke enda… Kan man bruke babyolje som klyster? Anonymkode: 338af...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:19 #2 Del Skrevet mandag kl 16:19 Dra på butikken, kjøp sviskekompott og spis hele greia. Dynk det i vaniljesaus om du ikke liker smaken. Dra deretter på apoteket og kjøp microlax, samt movicol. Følg pakningsvedlegget! Eventuelt spis et par bokser med Läkerol, de er lakserende, hehe. Microlax er bedre enn å plukke, du får "trykketrang" etter noen minutter bare. Du har sannsynligvis bare forårsaket en rift eller hull på innvendig hemoroide når det gjelder blodet. Hvilken avføringstablett tok du? Dulcolax er ganske effektivt. Blir det ikke bedre så drar du til legen. Ikke sprut babyolje oppi der. Drikk masse vann. Vær forsikig med ekstra fiber om du tar movicol. Om du liker biola, drikk det. Jobbet på sykehjem i mange år. 😅 Nok av harde knoller der, hehe. Anonymkode: 7479b...ddd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:29 #3 Del Skrevet mandag kl 16:29 Det er Dulcolax jeg har tatt, men kun en. Anonymkode: 338af...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:34 #4 Del Skrevet mandag kl 16:34 Drikk sviske juice. De selger det på meny. Da kommer det ut i rekordfart. Anonymkode: a132f...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:01 #5 Del Skrevet mandag kl 17:01 Har alvorlig kronisk forstoppelse. Det eneste som funker er kosthold og elektrolytter (+ekstra magnesium her og der), movicol gjør meg bare uggen. For akutt-tilfelle, ta mikrolax. Anonymkode: 44093...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:08 #6 Del Skrevet mandag kl 17:08 Drikk mye! Drikk drikk drikk. Jeg har akkurat samme problemet etter en kur med smertestillende og jeg fikk hemorider av det. Kan hende det er derfor du har hatt blodig avføring. Ellers kan jeg anbefale om du har rektalkrem og smøre inn rumpehullet litt ekstra før du går på do om du er veldig hard i magen. For meg så hjalp det enormt med å få det smertefritt ut. Så tar jeg laktulose jevnlig i løpet av dagen. Anonymkode: 0e4ab...7c8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:40 #7 Del Skrevet mandag kl 17:40 Har vært på apoteket og kjøpt microlax og hemoroidekrem, meg og hansken var på toalettet før jeg gikk ut, og fikk ut en liten hard klump rett innenfor åpningen, og der var det en innvendig hemoriode også gitt, sikkert den som gjør så vondt. Jeg stod med en pakke sviskekompott i hånden, men matlysten er på bånn pga influensaen og jeg ble kvalm bare av å SE på den… Anonymkode: 338af...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:50 #8 Del Skrevet mandag kl 18:50 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er Dulcolax jeg har tatt, men kun en. Anonymkode: 338af...28d Dulcolax fungerer som regel bra, men det kan ta alt ifra noen timer til 12 timer før man merker effekt. Har tatt Dulcolax et par ganger, ene gangen tok det bare noen få timer mens andre gangen tok det 12+ timer. Anonymkode: 7479b...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:51 #9 Del Skrevet mandag kl 18:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært på apoteket og kjøpt microlax og hemoroidekrem, meg og hansken var på toalettet før jeg gikk ut, og fikk ut en liten hard klump rett innenfor åpningen, og der var det en innvendig hemoriode også gitt, sikkert den som gjør så vondt. Jeg stod med en pakke sviskekompott i hånden, men matlysten er på bånn pga influensaen og jeg ble kvalm bare av å SE på den… Anonymkode: 338af...28d Bruk da Microlax i stedet for fingrene! Anonymkode: 7479b...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:56 #10 Del Skrevet mandag kl 18:56 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bruk da Microlax i stedet for fingrene! Anonymkode: 7479b...ddd Jeg har ikke vært baki der og gravd etter jeg var på apoteket! Anonymkode: 338af...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:04 #11 Del Skrevet i går, 00:04 Nå er det viktigste å løsne proppen nederst, tar du masse avføringsmidler osv nå så vil du bare få en steinhard klump med masse diaré bak og ekstreme magesmerter. Du får kjøpt stor flaske klyster på apoteket, en slik de bruker til fødsel, da får du den mye lenger opp enn bare en microlax. Når du har fått ut proppen så ville jeg prøvd med noe svisker eventuelt lactulose i små dager noen dager fremover til du føler ting er tilbake til normalen. Masse lykke til - vet altfor godt hvordan det her er❤️ Anonymkode: 233a4...e42 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Del Skrevet 17 timer siden Noe for å mykgjøre avføringen og klyster! Jeg var storforbruker av klyster når jeg brukte smertestillende. Ligg på gulvet og hold det inne i helst 20miutter om du klarer, (bruk en tube til om ingenting skjer) ha bena høyt oppe på noe (helst oppe på selve doringen om du kan). Regner med du er mann siden du gravde bak, kvinner kan bruke finger i vagina til å dytte samtidig som man presser. Press, skrik og kast opp av smerter. Bruk gjerne hemoroidekrem der bak for å få litt smertestillende effekt etterpå. Forstoppelse er grusomt vondt, lykke til! Anonymkode: d1487...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har ikke vært baki der og gravd etter jeg var på apoteket! Anonymkode: 338af...28d Bra. Hvordan går det nå? Forstoppelse er så grusomt. Anonymkode: 7479b...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bra. Hvordan går det nå? Forstoppelse er så grusomt. Anonymkode: 7479b...ddd Proppen kom ut i går kveld, så kom effekten av Dulcolaxen noen minutter senere. Kom en del i morges i fastere konsistens, men formen er unormal. Jeg drikker vann som en gal og har ikke spist smertestillende siden søndag! Anonymkode: 338af...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden Jeg ville nok i første omgang prøvd å få inn noe bakfra, som micro lax eller noe. Kanskje slik tarmskylling er bedre da det introduserer væske som kan hjelpe på med å løse opp. Men å også få tatt noe oralt som fungerer den veien av kan også være gunstig. Men om du tror noe revnet innvendig, da ville jeg tatt en tur til legen. Anonymkode: d95f5...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Proppen kom ut i går kveld, så kom effekten av Dulcolaxen noen minutter senere. Kom en del i morges i fastere konsistens, men formen er unormal. Jeg drikker vann som en gal og har ikke spist smertestillende siden søndag! Anonymkode: 338af...28d Det kommer seg. Ikke stress. Sannsynligvis har du ikke inntatt så mye mat heller når du har vært syk, så er begrenset hvor mye som er i tarmen. Fortsett å drikk vann (et par liter er nok) og spis normalt, samt beveg deg. Det å ikke spise nok kan også gi negativt utslag på magen. I perioder hvor jeg spiser lite (men mat med mye kalorier, da) så er magen ikke helt i lage. Avføringsmidler skal du ikke bruke med mindre det er høyst nødvendig så tabletter trenger du ikke ta før du eventuelt blir veldig forstoppet igjen - men om det skulle gjenta seg så burde du snakke med lege. Anonymkode: 7479b...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville nok i første omgang prøvd å få inn noe bakfra, som micro lax eller noe. Kanskje slik tarmskylling er bedre da det introduserer væske som kan hjelpe på med å løse opp. Men å også få tatt noe oralt som fungerer den veien av kan også være gunstig. Men om du tror noe revnet innvendig, da ville jeg tatt en tur til legen. Anonymkode: d95f5...a50 Er ikke nødvendig med mindre man konstant blør og det ikke gir seg innen kort tid. Helt vanlig at det kommer blod når man bruker fingrene oppi der, kan også komme ved bruk av microlax men er forbigående, liten blødning. Er man plaget med hemoroider og ikke klarer å få bukt med det med reseptfrie legemidler så er lege neste stopp. Anonymkode: 7479b...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå