Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet turnus hele livet. Er 35 år, to barn. Jobbet døgnjobber i industri med lange friperioder og perioder med dag, kveld, natt. Begynte i ordinær turnus for en måned siden (innenfor et spennende fagfelt) men kjenner at jeg går med en klump i magen. Jeg tror ikke jeg er lagd for å jobbe man-fre, med så rutinepreget hverdag. Hva er galt med meg egentlig? Jeg funker ikke «sånn alle andre funker»

Anonymkode: 284de...8ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare snakk om vane. Du er ikke vant til å jobbe man-fre, derfor synes du det er vanskelig. Tviler på at det er noe galt med deg, hvis du går inn for det, venner du deg nok raskt til det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke lagd for 8-16, hvis det er noe trøst. Hater fellesferien, hater rushtrafikk, orker ikke tanken på å skulle reise kollektivt hver dag… Har venner som jobber 8-16, og det er noe krampeaktig over alle snap’ene de sender i helger og ferier. Det er som de har ferie på speed.

Jeg må ha fri i minst tre uker i strekk før jeg begynner å slappe av. Det beste som finnes er å gå tur med hunden midt på dagen, bruke flere timer på å lage mat, bake brød, dra på campingturer… 

Anonymkode: 0eaa6...731

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er heller ikke lagd for 8-16, hvis det er noe trøst. Hater fellesferien, hater rushtrafikk, orker ikke tanken på å skulle reise kollektivt hver dag… Har venner som jobber 8-16, og det er noe krampeaktig over alle snap’ene de sender i helger og ferier. Det er som de har ferie på speed.

Jeg må ha fri i minst tre uker i strekk før jeg begynner å slappe av. Det beste som finnes er å gå tur med hunden midt på dagen, bruke flere timer på å lage mat, bake brød, dra på campingturer… 

Råd til hva jeg bør gjøre? Er helt lik😞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Råd til hva jeg bør gjøre? Er helt lik😞

Vel… Jeg tok en utdannelse med tanke på å jobbe rotasjon. Var ferdig da jeg var på din alder. Jobber nå 10 uker på og 10 uker av. Kunne ikke vært så lenge hjemmefra hvis jeg hadde hatt barn… Det finnes dog kortere rotasjoner som er forenelig med familieliv. Noen stillinger krever ikke utdannelse, men de er selvsagt dårligere betalt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel… Jeg tok en utdannelse med tanke på å jobbe rotasjon. Var ferdig da jeg var på din alder. Jobber nå 10 uker på og 10 uker av. Kunne ikke vært så lenge hjemmefra hvis jeg hadde hatt barn… Det finnes dog kortere rotasjoner som er forenelig med familieliv. Noen stillinger krever ikke utdannelse, men de er selvsagt dårligere betalt. 

Hvilken bransje er dette innen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvilken bransje er dette innen?

Sjøfart/maritim. Du kan jobbe på Hurtigriten eller i Color Line uten utdannelse, men da som hotellansatt, ikke på drift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...