AnonymBruker Skrevet 6. januar #1 Del Skrevet 6. januar Er det noen som har opplevd å bli kvitt helseangst? Hva måtte til i så fall? Hvordan kan man hjelpe noen med helseangst? Anonymkode: ab7a2...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #2 Del Skrevet 6. januar Du kan prøve og se om dette hjelper: https://nhi.no/selvhjelp-og-kurs/kognitiv-terapi/helseangst-selvhjelpskurs Anonymkode: 8a402...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #3 Del Skrevet 6. januar Jeg ble mye bedre, dvs 99% bra, av kognitiv terapi. Anbefaler å søke hjelp. Jeg strevde med dette i mange år fra jeg var tenåring. Skulle ønske jeg hadde bedt om hjelp før, men forstod vel ikke helt hva det var heller... Anonymkode: eb1ee...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 19.19): Jeg ble mye bedre, dvs 99% bra, av kognitiv terapi. Anbefaler å søke hjelp. Jeg strevde med dette i mange år fra jeg var tenåring. Skulle ønske jeg hadde bedt om hjelp før, men forstod vel ikke helt hva det var heller... Anonymkode: eb1ee...688 Hvordan fikk du hjelp og hvor gammel var du? Dette dreier seg om en tenåring. Går man via fastlegen? Anonymkode: ab7a2...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 12. januar #5 Del Skrevet 12. januar Bør nok gå gjennom fastlegen så fort som mulig eller evnt. betale for privat psykolog eller psykiater, kommer ann på alvorlighetsgraden, om det må medisineres en periode under behandling osv. Helseangst kan behandles, men det er viktig for behandleren og dere å vite om dette er angstlidelse eller OCD, helseangst kan fint behandles med kognitiv atferdsterapi, men OCD krever mer eksponeringsterapi og helst ikke mye samtaler med for og i mot en påstand for eksempel. Så veldig viktig å vite om vi snakker om OCD eller normal helseangst. Angst blir man aldri helt kvitt, engstelige tanker og tvangstanker vil man alltid ha, men det er viktig å være klar over mønsteret det skaper og velge å ikke engasjere seg. Så også viktig med aksept for at "dette kan jeg kanskje ikke bli kvitt 100%, men jeg kan leve med det og jeg kan ha et bra livskvalitet for det om". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan fikk du hjelp og hvor gammel var du? Dette dreier seg om en tenåring. Går man via fastlegen? Anonymkode: ab7a2...e98 Jeg fikk hjelp via fastlegen. Jeg var voksen, men det er det samme for en tenåring. Anonymkode: eb1ee...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå