AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:21 #1 Del Skrevet mandag kl 15:21 Jobben min spør i et skjema om når mannen min skal ta ut sin permisjon. Har de lov til det, og hvorfor er de interessert i å vite det? Anonymkode: 50ef3...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:22 #2 Del Skrevet mandag kl 15:22 Det har de ingenting med. De vil vel vite om når du eventuelt er tilgjengelig siden han er hjemme med barnet. Anonymkode: b8c42...8b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:27 #3 Del Skrevet mandag kl 15:27 Høres rart ut. De trenger jo bare å vite når du er tilbake. Hvordan dere organiserer dere på hjemmebane er irrelevant. Jeg fikk ikke det spørsmålet av min arbeidsgiver. Kanskje det er en veldig klønete måte å spørre på om når du er tilbake..? Anonymkode: e3527...3af 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:17 #4 Del Skrevet mandag kl 18:17 Jeg fikk også spørsmål om det i et skjema, fylte det ut og tenkte ikke mer over det. Er jo ikke så sensitiv informasjon? Anonymkode: 1d691...822 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:18 #5 Del Skrevet mandag kl 18:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har de ingenting med. De vil vel vite om når du eventuelt er tilgjengelig siden han er hjemme med barnet. Anonymkode: b8c42...8b4 Ja, jeg har jo sagt når jeg er tilbake allerede. Kanskje det har med tilgjengelighet å gjøre, ja... Anonymkode: 50ef3...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:21 #6 Del Skrevet mandag kl 18:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk også spørsmål om det i et skjema, fylte det ut og tenkte ikke mer over det. Er jo ikke så sensitiv informasjon? Anonymkode: 1d691...822 Nei, kanskje ikke, men de kunne spurt hva som er favoritt pålegget mitt og, det er vel heller ikke sensitiv informasjon...jeg lurer jo på hva de skal med infoen. de stilte spørsmål ved hvorfor det var et mellomrom mellom min og hans permisjon. Jeg sa han tar ut ferie da. Det er egentlig greit å vite at noen andre og blir spurt. Anonymkode: 50ef3...4a2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:23 #7 Del Skrevet mandag kl 18:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres rart ut. De trenger jo bare å vite når du er tilbake. Hvordan dere organiserer dere på hjemmebane er irrelevant. Jeg fikk ikke det spørsmålet av min arbeidsgiver. Kanskje det er en veldig klønete måte å spørre på om når du er tilbake..? Anonymkode: e3527...3af Jeg syns og det var rart. Håper det bare var en klønete måte å ha en "sikker" tilbakedato. At jeg ikke skal ta ubetalt perm liksom. Anonymkode: 50ef3...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:27 #8 Del Skrevet mandag kl 18:27 Jeg har jobbet som leder i kommune. Våre prosedyrer følger et eget skjema, hvor foreldre oppgir begges permisjon. Det følger med ganske mye etterarbeid dersom dette ikke oppgis samtidig. Det kan jo hende det også er tilfelle i din jobb, at det er vanlig prosedyre. Anonymkode: b7c83...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:30 #9 Del Skrevet mandag kl 18:30 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, kanskje ikke, men de kunne spurt hva som er favoritt pålegget mitt og, det er vel heller ikke sensitiv informasjon...jeg lurer jo på hva de skal med infoen. de stilte spørsmål ved hvorfor det var et mellomrom mellom min og hans permisjon. Jeg sa han tar ut ferie da. Det er egentlig greit å vite at noen andre og blir spurt. Anonymkode: 50ef3...4a2 Når du søker om foreldrepenger hos nav, skal de vite hvordan permisjonen til partneren din er også. Så det er vel ikke helt umulig at arbeidsgiver også ønsker å ha den oversikten, spesielt siden man kan endre permisjonen underveis. Tenker det er mer relevant enn favoritt pålegget i det minste... Anonymkode: 1d691...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:32 #10 Del Skrevet mandag kl 18:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har jobbet som leder i kommune. Våre prosedyrer følger et eget skjema, hvor foreldre oppgir begges permisjon. Det følger med ganske mye etterarbeid dersom dette ikke oppgis samtidig. Det kan jo hende det også er tilfelle i din jobb, at det er vanlig prosedyre. Anonymkode: b7c83...a1c Spennende! Men mannen min jobber jo ikke samme sted som meg, og ingen av oss jobber i kommunen. Hvorfor sparer det for etterarbeid at begge leveree info samtidig? Anonymkode: 50ef3...4a2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:17 #11 Del Skrevet mandag kl 20:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet som leder i kommune. Våre prosedyrer følger et eget skjema, hvor foreldre oppgir begges permisjon. Det følger med ganske mye etterarbeid dersom dette ikke oppgis samtidig. Det kan jo hende det også er tilfelle i din jobb, at det er vanlig prosedyre. Anonymkode: b7c83...a1c Hvilket etterarbeid må dere gjøre ift den andre sin permisjon? Det har jo ingenting med dere å gjøre uansett. Her har vi forsåvidt måtte endre permisjonen flere ganger, det er ikke akkurat skrevet i stein at det blir som man har planlagt. Anonymkode: bf4b3...d89 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:24 #12 Del Skrevet mandag kl 23:24 Bruker de ikke bare samme skjema for mødre og fedre/partnere? Slik var det i alle fall hos meg, fylte ut kun mors del, ikke fars. Anonymkode: 67a34...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:59 #13 Del Skrevet mandag kl 23:59 Jeg fylte inn fars informasjon i søknaden, men jeg "bestemmer" jo ikke hans søknad (annet enn hvor mye som ev. er igjen av fellesperioden). Altså står han på søknaden min, men hans permisjon står ikke der. På min jobb sender man inn søknaden i et møte med leder og lønnsavdelingen, så sånn sett trengte de at jeg hadde hans fødselsnummer klart (ellers får man ikke sendt inn søknaden), men rutinen hos oss er nok mer for at lønn skal være sikker på at sjef vet det som trengs å vite (at sjefen er klar over permisjon osv.), og at den ansatte skal kunne stille spørsmål. Anonymkode: 5515e...a85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden Min arbeidsgiver måtte bekrefte overfor Nav at jeg var tilbake i jobb i forbindelse med at mannen skulle ta ut sin del av fellesperioden og sin permisjon. Så kanskje din arbeidsgiver er vant med å sende slike bekreftelser og derfor vil vite når det blir aktuelt. Anonymkode: a4a54...428 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnniaS Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg fylte inn fars informasjon i søknaden, men jeg "bestemmer" jo ikke hans søknad (annet enn hvor mye som ev. er igjen av fellesperioden). Altså står han på søknaden min, men hans permisjon står ikke der. På min jobb sender man inn søknaden i et møte med leder og lønnsavdelingen, så sånn sett trengte de at jeg hadde hans fødselsnummer klart (ellers får man ikke sendt inn søknaden), men rutinen hos oss er nok mer for at lønn skal være sikker på at sjef vet det som trengs å vite (at sjefen er klar over permisjon osv.), og at den ansatte skal kunne stille spørsmål. Anonymkode: 5515e...a85 Er det ikke litt rart at de vil ha fødselsnummer til mannen på jobb? Jeg har ikke sendt min søknad til jobb men så at de bare spør om jeg er mor eller far/medmor i skjema og så tilpasser de spørsmål i følge til det. Alle informasjon jeg må gi gjelder bare min permisjon og ikke hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå