Gå til innhold

Med Bangkok som utgangspunkt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er vel umulig å kjede seg i Pattis. Anbefaler en tur innom Kåres partybar. Der får du servert potetball og herlige wienerpølser.  Du må også ta turen innom Scandi Bar. Hvor du kan få brødskiver med brunost og norsk salami. 
Ellers har jo du den norske sjømannskirka i Pattis. Hvor du får servert vafler etter norsk oppskrift. Ikke disse tykke belgiske vaflene fulle av sukker. 

Anonymkode: 97e3f...d16

Hvem drar til thailand for å spise norsk mat og gå på norske barer for å møte eldre norske gubber?? Haha. Forstår hvis man er boende, men ikke som turist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er vel umulig å kjede seg i Pattis. Anbefaler en tur innom Kåres partybar. Der får du servert potetball og herlige wienerpølser.  Du må også ta turen innom Scandi Bar. Hvor du kan få brødskiver med brunost og norsk salami. 
Ellers har jo du den norske sjømannskirka i Pattis. Hvor du får servert vafler etter norsk oppskrift. Ikke disse tykke belgiske vaflene fulle av sukker. 

Anonymkode: 97e3f...d16

Hva f*** er egentlig vitsen med å dra til Thailand da?

Anonymkode: 21129...fbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand er fantastisk ferieland og Pattaya er noe helt annet enn det standardpratet en hører, gjerne fra folk som aldri har vært i Asia. 

Fra Suvarnabhumi (fyolassen i BKK) går det hyppige busser av bra standard til Pattaya. Jeg anbefaler alle førstebesøkende til Thailand å undersøke Jomtien, en bydel i Sørlige Pattaya som er en mer laid-back forstad i sørlige Pattaya. Tror det er MINST 7 Skandinaviske restauranter/hoteller der nå.  Derifra er det bare et kvarters tid med taxi/motorsykkel til sentrale Pattaya, WaS, SOi 6 eller slike steder om en vil ha den opplevelsen også. I Jomtien er det veldig mange Skandinaver, Russere, Indere og turister av annen klase enn det jeg beskriver som  brautende angloer. 

Tigerparken i sørlige PAttaya er en myst og jeg anbefaler også å besøke Onsen-spaen i Jomtien for en helseopplevelse mer enn noe annet. Der er det kjønnsdelte bad, men en herlig opplevelse. 

Jeg har vært så mange ganger i Thailand at jeg ikke kan telle lenger. Nå har jeg en nettbasert deltidsjobb der og kan i utgangspunktet bo der hele året. Nå er det direktefly fra Oslo til Bangkok med Norse Air.  Jeg har dame der som har vært i Norge, emn ikke er altfor keen på å flytte hit.  Drar snart tilbake igjen. Thailand blir bare mer og mer apellerende. De er snart BRICS-medlem også, så det er mye investeringer og en optimisme som aldri før. 

Noen enkle tips:

*HUSK at det er venstrekjøring i Thailand. Når du går og skal krysse gater, husk at traffiken kommer fra HØYRE når du går inn i gata. Spesielt viktig de første kveldene før du er vant.

*DRIKK VANN hele dagen og pass på om du drikker mye alkohol. Det er lett å bli dehydrert og dårlig. 

*Cannabis er tilgjengelig over alt, men av en helt annen styrke og intensitet enn det en er vant til om en bedriver ulovlig aktivitet i Norge. Jeg bruker ikke rusmidler, men du har blitt advart. Og (som ovenfor) vær forsiktig om du går i gata etter å ha røyket ddg fullstendig ute av kurs. En venn av meg fra Norge gjorde det og ble overkjørt av motorsykkel, havna på sykehus for han kryssa gata og så seg ikke til venstre. 

*Strendene er fantastiske, men vurder å holde deg innendørs imellom 11-13 når sola er mest intens.

*Hvis du er glad i å trene, prøv noen privattimer i MuayThai. Det koster lite og finnes kurs og trenere for alt fra nybegynnere til MMA-veteraner. 

Jeg kan snakke om Thailand i dagevis, men det må bare oppleves. 

Endret av AdonisFFM
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En uke i Bangkok! Elsker byen! En liten uke Ko Samet, så drar dere videre til Ko Chang og øyene rundt, nydelig. Evnt over grensa til Kambodsja og AngkorWat. 

Anonymkode: 05832...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke støtt opp om dyremishandling og dra i tigerpark eller elefantridning! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke støtt opp om dyremishandling og dra i tigerpark eller elefantridning! 

Nei hadde ikke tenkt til det.

Anonymkode: 5a057...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enig med brukeren som sier at man bør besøke Jomtien om man er i Pattaya, besøkte Elle Cafe nylig og den er som tatt ut av en cafe i Paris. Det er også en veldig fin strand der og miljøet er mye roligere enn sentrale Pattaya.

Anonymkode: b0ab7...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Enig med brukeren som sier at man bør besøke Jomtien om man er i Pattaya, besøkte Elle Cafe nylig og den er som tatt ut av en cafe i Paris. Det er også en veldig fin strand der og miljøet er mye roligere enn sentrale Pattaya.

Det kan så være, men det store spørsmålet for meg er hvorfor en i det hele tatt reiser til Pattaya/Jomtien i det hele tatt som par? Personlig finner jeg ikke noe sjarmerende i det hele tatt i de to sammenvokste stedene. Det er syden i N-te potens iblandet en svært dominerende sex-bransje. Strendene utenfor Jomtien er ikke i nærheten av den kvaliteten en finner på de aller fleste strandstedene i landet, og de to byene /stedene er svært hektiske.

At en kafe er som tatt ut av Paris eller at en kan få servert skandinavisk mat eller prate med folk som har samme språk som deg er ikke noe selling point for meg. Da hadde jeg heller reist til Paris eller Kristiansand …

Bor selv i Thailand store deler av året, og har ved noen tilfeller (så sent som i forrige uke) møtt par som forteller at de har kost seg i Jomtien. Høflighet har gjort at jeg ikke har spurt og gravd for mye eller fortalt hva jeg selv synes om området.

Smaken er helt åpenbart som baken. Vi er alle forskjellige, men selv kunne jeg ikke tenke meg å reise dit på ferie. Thailand er et fantastisk fascinerende land fylt med flotte opplevelser – og for de som ønsker det: vakre strender. At noen velger å bruke parferien sin i Pattaya / Jomtien er for meg en gåte.

Anonymkode: c3a8c...360

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det kan så være, men det store spørsmålet for meg er hvorfor en i det hele tatt reiser til Pattaya/Jomtien i det hele tatt som par? Personlig finner jeg ikke noe sjarmerende i det hele tatt i de to sammenvokste stedene. Det er syden i N-te potens iblandet en svært dominerende sex-bransje. Strendene utenfor Jomtien er ikke i nærheten av den kvaliteten en finner på de aller fleste strandstedene i landet, og de to byene /stedene er svært hektiske.

At en kafe er som tatt ut av Paris eller at en kan få servert skandinavisk mat eller prate med folk som har samme språk som deg er ikke noe selling point for meg. Da hadde jeg heller reist til Paris eller Kristiansand …

Bor selv i Thailand store deler av året, og har ved noen tilfeller (så sent som i forrige uke) møtt par som forteller at de har kost seg i Jomtien. Høflighet har gjort at jeg ikke har spurt og gravd for mye eller fortalt hva jeg selv synes om området.

Smaken er helt åpenbart som baken. Vi er alle forskjellige, men selv kunne jeg ikke tenke meg å reise dit på ferie. Thailand er et fantastisk fascinerende land fylt med flotte opplevelser – og for de som ønsker det: vakre strender. At noen velger å bruke parferien sin i Pattaya / Jomtien er for meg en gåte.

Ganske enkelt, fordi det er mye å finne på der. Vi hadde to uker familieferie, bodde da på Jomtien og kjedet oss ikke et sekund. Parker, kjøpesenter, spisesteder, alt er innen kort rekkevidde. Sexindustrien er jo ikke noe man må oppsøke. Vi ble svært positivt overrasket over området. Men nå befant ikke vi oss spesielt mye i bargatene. De samme bargatene finner man jo på andre turiststeder i Thailand også. Man velger hva man vil ha ut av turen sin. 

Anonymkode: 90ea3...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ganske enkelt, fordi det er mye å finne på der. Vi hadde to uker familieferie, bodde da på Jomtien og kjedet oss ikke et sekund. Parker, kjøpesenter, spisesteder, alt er innen kort rekkevidde. Sexindustrien er jo ikke noe man må oppsøke. Vi ble svært positivt overrasket over området. 

Anonymkode: 90ea3...494

Så bra at dere hadde en flott familieferie i Jomtien/Pattaya med parker, kjøpesentre og spisesteder innen rekkevidde! At dere hadde det hyggelig sammen og var fornøyde med det dere fikk oppleve er ærlig talt godt å høre.👍

Som jeg skrev så er vi alle forskjellige (og bra er jo egentlig det). Har nok vært på de fleste av de populære strandstedene i Thailand opp gjennom årene, og noen få ganger i Pattaya/Jomtien (fordi jeg har hatt ærender der), og jeg våger påstanden at Pattaya er noe helt for seg selv – i negativ forstand. 

Smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts her.

Jeg tror vi er på samme side. Har vært i Ao Nang, Karon og Phuket/Patong tidligere og er egentlig ikke veldig imponert, men liker det godt nok til at jeg reiser igjen. Jeg har tilgode å se det naturskjønne klare vannet og de kritthvite strendene, helt klart min egen latskap da jeg syns det var helt greit å bare tusle fra hotellet til stranda. Patong har kanskje noe av det samme som du beskriver i Jomtien og Pattaya?

Ser jo så masse flotte bilder fra Thailand, men har ikke sett det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her.

Jeg tror vi er på samme side. Har vært i Ao Nang, Karon og Phuket/Patong tidligere og er egentlig ikke veldig imponert, men liker det godt nok til at jeg reiser igjen. Jeg har tilgode å se det naturskjønne klare vannet og de kritthvite strendene, helt klart min egen latskap da jeg syns det var helt greit å bare tusle fra hotellet til stranda. Patong har kanskje noe av det samme som du beskriver i Jomtien og Pattaya?

Men må jo være litt "turistifisert ", sånn at det er lett å få en god massasje, god og billig mat, solsenger med selgere av øl og drikke generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts her.

Patong er en hektisk og ikke direkte sjarmerende by. Likevel ikke direkte sammenlignbar med Pattaya (bortsett fra kanskje Bangla Road). Det er en annen sammensetning av klientell. Men den er praktisk da, det skal den ha.

Ao Nang er virkelig en sydenplass. Ekstrem turistgreie, og virkelig ikke min greie. En håndfull gode plasser for thaimat og shitloads av steder med ymse indisk og vestlig mat. Men jeg vet at mange norske turister har sagt de liker seg der, så jeg skal ikke dømme steder nord og ned bare fordi det ikke er noe for meg. Men spesielt thai er det ikke. Men det har tilgang på flotte dagsturer ut til småøyene eller til Railay. 

Hvis dere har litt eventyrlyst og er på jakt etter flotte strender og krystallvann kan jo øyhopping nedover vestkysten være en god plan. Men med en ektemann med "makk i ræva" som du skriver og som vil ha puber og tatoveringssjapper så blir det vel litt kjedelig for ham?

Ellers er det jo mange fine strender (noen fantastiske) å finne på Phuket, men da er du avhengig av å ta deg til dem selv med f.eks. scooter.

Hils ektemannen din og si at nye tatoveringer kombinert med sol og bading er en skikkelig dårlig kombo. Da er det best å planlegge og hellergyve på med hardkjør de siste to dagene før hjemreise. 😉 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 2.49):

Nei altså jeg skjønner hva du mener, jeg svarte i tråden med min personlige erfaring fra dette området, og jeg har aldri vært i Thailand på ferie, men jeg jobber mye her og er da stasjonert i det området. 

Det jeg vil frem til er at jeg opplever at dette området har mye mer enn hva ryktet tilsier, og man kan finne bra plasser som er verdt å besøke her også :) 

Du svarer i tråden med din erfaring og dine meninger, jeg med mine erfaringer og meninger. Folk er dessuten forskjellige med ulik standard og har ulike preferanser for hva de ønsker å oppleve. Da er det jo greit å kunne komme med ulike råd uten å sable hverandre ned. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei altså jeg skjønner hva du mener, jeg svarte i tråden med min personlige erfaring fra dette området, og jeg har aldri vært i Thailand på ferie, men jeg jobber mye her og er da stasjonert i det området. 

Det jeg vil frem til er at jeg opplever at dette området har mye mer enn hva ryktet tilsier, og man kan finne bra plasser som er verdt å besøke her også :) 

Du svarer i tråden med din erfaring og dine meninger, jeg med mine erfaringer og meninger. Folk er dessuten forskjellige med ulik standard og har ulike preferanser for hva de ønsker å oppleve. Da er det jo greit å kunne komme med ulike råd uten å sable hverandre ned. 

Helt klart, det er derfor jeg forsøker å ikke sable ned andres erfaringer som "skrot" mens jeg selv liksom forvalter sannheten. Jeg sier bare hva jeg har erfart og hva jeg føler om steder.

I det området liker jeg personlig heller roligere steder som Rayong, eller ut til Koh Samet (men ikke i helgene) eller helt ned til Koh Chang/Mak/Kut.

Og etter mange år på reisefot har jeg også erfart at smaken virkelig ER som baken. Det har med forventninger og hvilke interesser man har, og vi er i høyeste grad ulike. One size doesn't fit all.. Det er fint det. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Patong er en hektisk og ikke direkte sjarmerende by. Likevel ikke direkte sammenlignbar med Pattaya (bortsett fra kanskje Bangla Road). Det er en annen sammensetning av klientell. Men den er praktisk da, det skal den ha.

Ao Nang er virkelig en sydenplass. Ekstrem turistgreie, og virkelig ikke min greie. En håndfull gode plasser for thaimat og shitloads av steder med ymse indisk og vestlig mat. Men jeg vet at mange norske turister har sagt de liker seg der, så jeg skal ikke dømme steder nord og ned bare fordi det ikke er noe for meg. Men spesielt thai er det ikke. Men det har tilgang på flotte dagsturer ut til småøyene eller til Railay. 

Hvis dere har litt eventyrlyst og er på jakt etter flotte strender og krystallvann kan jo øyhopping nedover vestkysten være en god plan. Men med en ektemann med "makk i ræva" som du skriver og som vil ha puber og tatoveringssjapper så blir det vel litt kjedelig for ham?

Ellers er det jo mange fine strender (noen fantastiske) å finne på Phuket, men da er du avhengig av å ta deg til dem selv med f.eks. scooter.

Hils ektemannen din og si at nye tatoveringer kombinert med sol og bading er en skikkelig dårlig kombo. Da er det best å planlegge og hellergyve på med hardkjør de siste to dagene før hjemreise. 😉 

Takk for mye god info👍

Ang tatovering så har du selvfølgelig helt rett når det kommer til vanlig maskintatovering, litt annen aftercear når det kommer til bamboo. Men han er stort sett heltatovert, så dette vet han. Er mer atmosfæren i tattoo sjapper han liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. For noen år siden var vi på Koh Chang og vi likte oss der. Ganske rolig, avslappet atmosfære og gode plasser for å nye sjømat. Vi har også vært en tur innom Koh Lipe og det er en øy som er litt mer pes å komme til men desto mer fasinerende ettersom det er en knøttliten øy. Men her fant vi noen av de fineste strendene som jeg har sett i Thailand. Koh Chang krever en kjøretur men hvis dere skal til Koh Lipe så må dere nok belage dere på å fly til sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
gard skrev (4 minutter siden):

Hei. For noen år siden var vi på Koh Chang og vi likte oss der. Ganske rolig, avslappet atmosfære og gode plasser for å nye sjømat. Vi har også vært en tur innom Koh Lipe og det er en øy som er litt mer pes å komme til men desto mer fasinerende ettersom det er en knøttliten øy. Men her fant vi noen av de fineste strendene som jeg har sett i Thailand. Koh Chang krever en kjøretur men hvis dere skal til Koh Lipe så må dere nok belage dere på å fly til sør.

Takker. Blir Bangkok nærmeste flyplass til Koh Chang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takker. Blir Bangkok nærmeste flyplass til Koh Chang?

Det er mulig å fly til den lille Trat flyplassen - tror det er kun Bangkokm Airways som flyr dit. Å kjøre fra Bangkok til Chang tar 4-5 timer mener jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
gard skrev (Akkurat nå):

Det er mulig å fly til den lille Trat flyplassen - tror det er kun Bangkokm Airways som flyr dit. Å kjøre fra Bangkok til Chang tar 4-5 timer mener jeg 

Tok det på Google map som sa 6 timer. Men opplever ofte at Google map ikke alltid er helt korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...