Gå til innhold

Er løpet egentlig kjørt for meg? Har ingenting imot å være singel resten av livet, men sex blir jo et savn, da

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare for å si med en gang - tilfeldig sex og ONS gjør mer skade enn nytte, så det er ikke noe jeg kommer til å ha når jeg nå blir singel. Da blir det avholdenhet og "sololøp". 

Jeg lurer på om løpet mht. det å finne en god partner, er kjørt for meg. Jeg er 44 år, slank, men svært lite pen, har liten omgangskrets. Har i løpet av livet aldri opplevd at en mann virkelig var forelsket i meg. Samtlige fire forhold jeg har hatt, var tuftet på mannens interesse i noe annet enn meg som person og kvinne. Også nåværende forhold, som jeg holder på å avslutte. Jeg blir jo ikke yngre eller penere med årene, og mange menn, også på min alder, foretrekker unge, pene damer. Jeg orker ikke å ta flere sjanser på at en mann som jeg sjekker opp, velger meg fordi han er forelsket, og ikke av praktiske, økonomiske eller psykologiske grunner. Til nå har jeg aldri blitt sjekket opp av menn, men måtte alltid ta initiativ først.

Er det slik at jeg rett og slett bør akseptere at det ikke er noen der for meg, som kan tilføre mitt liv noe positivt? Jeg har ellers en interessant jobb, snart karriereskifte, der hobbyen blir til næring, barn, dyr og mange interesser. Det jeg mangler, er venner og en mann som virkelig elsker meg. Kommer til å savne sexen, særlig fordi sex med nåværende samboer er veldig god. Men man blir vel vant til det meste.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 18387...da1

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje prøve å skaffe en fast elsker? Som ikke oppfyller dine krav som partner men som du kan utforske trygg seksualitet med. 

Anonymkode: d048f...774

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje prøve å skaffe en fast elsker? Som ikke oppfyller dine krav som partner men som du kan utforske trygg seksualitet med. 

Anonymkode: d048f...774

Som sagt - ikke interessert i tilfeldig/uforpliktende sex. Trenger heller ikke noe å utforske, da jeg både i nåværende og tidligere forhold alltid har vært utforskende innen intimitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

FF eller FWB?

Uansett, så bør alle lære seg å trives i eget selskap. Det er den eneste måten å hindre at du er desp for å få deg kjærlighetsforhold. 

Anonymkode: ddb2e...386

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

FF eller FWB?

Uansett, så bør alle lære seg å trives i eget selskap. Det er den eneste måten å hindre at du er desp for å få deg kjærlighetsforhold. 

Anonymkode: ddb2e...386

Jeg trives i eget selskap, har som sagt mange interesser og mye å henge fingrene i. Er heller ikke desperat etter noe kjærlighetsforhold, derfor vurderer jeg nå å forbli singel. Hadde jeg vært desperat, så ville jeg ikke ha gått fra min nåværende samboer, ikke sant? Uforpliktende sex får jeg ikke noe annet ut av enn dårlig selvtillit og tomhetsfølelse. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært i minst ett forhold tidligere (forteller om samboer), så hvorfor skal du ikke kunne få det igjen? Hva har endra seg?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har jo vært i minst ett forhold tidligere (forteller om samboer), så hvorfor skal du ikke kunne få det igjen? Hva har endra seg?

Det er jo nettopp det - ingenting har endret seg fra mitt første til mitt siste forhold. Ingen av mennene har noen gang elsket meg. Så hvorfor skal jeg plutselig finne kjærlighet i en alder over 40, når jeg aldri har opplevd at menn forelsket seg i meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg beklager, men er det sannhet, at ingen av mennene, av fire forhold du var i, har elsket deg? 🥲 Du stiller ikke tilfeldigvis litt for høye krav til ordet "elske"? Eller kanskje har jeg litt for lave krav. Men hvis dere er to og tilføyer hverandre noe positivt i hverdagen - slik som du nevner en god sex f.eks, er jo en stor greie det, hvis det er slik at sammen er litt lettere og litt bedre enn alene, er ikke det nok? Er ikke dette allerede den store langvarige kjærligheten som alle ønsker? Dere tåler hverandre greit, irriterer ikke vettet av hverandre, er ofte enige om de store tingene, og ikke minst, klarer å ha sex sammen. Jeg klarer bare ikke se, er ikke det nok, hva er det du mangler, helt spesifikt?

Anonymkode: af689...286

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler du blander det å ha sex og det å elske. Det er ikke sexen du vil savne , men å bli elsket med, altså den emosjonelle delen som egentlig er litt fristilt fra den fysiske driften. Og det henger mye med resten av det du skriver , der du føler at du ikke har den riktige koblingen til partner.  Hvis du var redd for å savne sexen, ville du vært fornøyd med ONS og FWB. 

Vanskelig å si hva du kan forvente: med 4 forhold i bagasjen, vet du at utseenden din ikke er et problem. Men det er noe i måten du skriver som antyder at det du ønsker muligens ikke samsvarer med hvordan du etablerer relasjoner.

Kansje i stedet for å "gi opp", heller tenke "jeg tar en pause der andre kan ta kontakt for egen interesse. "  Men det er noe i hva du ønsker som ikke virker realistisk, spesielt ikke i alderen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg beklager, men er det sannhet, at ingen av mennene, av fire forhold du var i, har elsket deg? 🥲 Du stiller ikke tilfeldigvis litt for høye krav til ordet "elske"? Eller kanskje har jeg litt for lave krav. Men hvis dere er to og tilføyer hverandre noe positivt i hverdagen - slik som du nevner en god sex f.eks, er jo en stor greie det, hvis det er slik at sammen er litt lettere og litt bedre enn alene, er ikke det nok? Er ikke dette allerede den store langvarige kjærligheten som alle ønsker? Dere tåler hverandre greit, irriterer ikke vettet av hverandre, er ofte enige om de store tingene, og ikke minst, klarer å ha sex sammen. Jeg klarer bare ikke se, er ikke det nok, hva er det du mangler, helt spesifikt?

Anonymkode: af689...286

Å tåle hverandre greit er ikke kjærlighet, nei. Sex kunne jeg teoretisk sett ha hatt med svært mange. Hva jeg mangler? At han elsker meg. Eksene innrømmet på slutten av forholdene at de aldri elsket meg, aldri var betatt av meg. Til og med da den siste eksen fikk ultimatum - brudd eller parterapi for å finne ut om det gikk an for ham å finne følelser for meg, klarte han altså ikke å bli med på det. Fordi det aldri var noen følelser. Nåværende samboer nekter å gifte seg, selv om det er svært viktig for meg. Han ønsker ofte heller ikke å være med på mine ting, finne på noe. Det er TV og videoer på mobilen. Prøver jeg å dra ham med på noe, er det "nei" i 95 prosent av tilfellene. Ofte når han er hjemme og jeg er på jobb, må JEG lage middag når jeg kommer sliten hjem. Gjennom fire kritiske situasjoner var det null støtte å få. Så jeg merker at han egentlig er med meg av andre årsaker enn kjærlighet. Og det sårer i det lange løpet. 

TS

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (Akkurat nå):

Jeg føler du blander det å ha sex og det å elske. Det er ikke sexen du vil savne , men å bli elsket med, altså den emosjonelle delen som egentlig er litt fristilt fra den fysiske driften. Og det henger mye med resten av det du skriver , der du føler at du ikke har den riktige koblingen til partner.  Hvis du var redd for å savne sexen, ville du vært fornøyd med ONS og FWB. 

Vanskelig å si hva du kan forvente: med 4 forhold i bagasjen, vet du at utseenden din ikke er et problem. Men det er noe i måten du skriver som antyder at det du ønsker muligens ikke samsvarer med hvordan du etablerer relasjoner.

Kansje i stedet for å "gi opp", heller tenke "jeg tar en pause der andre kan ta kontakt for egen interesse. "  Men det er noe i hva du ønsker som ikke virker realistisk, spesielt ikke i alderen. 

Utseendet mitt er egentlig det som er problemet. Mennene var aldri betatt av meg. Det er alltid JEG som sjekker opp, ellers er jeg usynlig for menn, og har alltid vært det. 

Jeg har også tatt slike "pauser", og ingen tar kontakt. Kanskje er det ikke realistisk at normale menn på min egen alder blir forelsket i meg. Men jeg ønsker ikke lenger å være en trøstepremie/springbrett til et bedre liv for menn.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (1 minutt siden):

Savnet forsvinner når du har kommet. Bli god på onani👌

Er allerede god, men du vet selv at det ikke er det samme.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Utseendet mitt er egentlig det som er problemet. Mennene var aldri betatt av meg. Det er alltid JEG som sjekker opp, ellers er jeg usynlig for menn, og har alltid vært det. 

Jeg har også tatt slike "pauser", og ingen tar kontakt. Kanskje er det ikke realistisk at normale menn på min egen alder blir forelsket i meg. Men jeg ønsker ikke lenger å være en trøstepremie/springbrett til et bedre liv for menn.

Jeg tror du har feil instilling til hva menn skal se i deg. Og jeg tror ikke du hadde blitt hjulpet av å være pen, for du ville problematisert at de ble betatt av deg fordi du er pen. 

Du ønsker et forhold basert på noe som egentlig ikke finnes. En fanatasi vi forteller hverandre for å  rasjonalisere det irrasjonelle i en relasjon. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan jeg minne deg om en velkjent ytring? "Dersom en kvinne i 40-årene ikke har lært hvordan bli vakker, da er hun dum". Med dagens muligheter for kosmetologi, kosmetikk, stillige klær, treningsstudioer kan man gjøre seg i det minste feminin og attraktiv uansett om man var vakker av natur eller ei. Invester i utseende og stil og du ser resultat veldig fort. 

Anonymkode: ce109...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du i det videre livet kan vurdere om å flørte med de du synes er tiltrekkende kan være noe givende for deg. Du er rett navlet med å gå videre fra nåværende samboer, har bein i nesa og om du greier å formulere deg i praksis slik du skriver blir det en tydelighet i kommunikasjonen som er bra for deg. Jeg tenker du kan fortsette med det.

Du er ikke alene om å ønske et gjensidig forhold som er formalisert gjennom ekteskap. Forplikter er for meg sexy.

Den delen av utseende som ikke er stort å gjøre med er det liten vits å fokusere på. Det som er verd å fokusere på er stil, klær, tilbehør og hår som er lett å gjøre noe med og kan skape muligheter.

Det er mange som finner sine lengstvarende partnere som godt voksen og du har det ikke travelt. Så å flørte på veien dit er min anbefaling.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Druid skrev (22 minutter siden):

Jeg er uenig i at kjærlighet og sex automatisk er to adskilte ting.

Jeg reagerer på det at du sier at det er urealistisk med ønskene hennes tilknyttet alderen, hva er det du har sett og opplevd som gjør at du tror dette?

Og hvordan tenker du noen som ønsker gjensidighet, forpliktelser, elskov og at den andre er der for en skal etablere relasjoner?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (10 minutter siden):

Jeg tror du har feil instilling til hva menn skal se i deg. Og jeg tror ikke du hadde blitt hjulpet av å være pen, for du ville problematisert at de ble betatt av deg fordi du er pen. 

Du ønsker et forhold basert på noe som egentlig ikke finnes. En fanatasi vi forteller hverandre for å  rasjonalisere det irrasjonelle i en relasjon. 

Det finnes, bare ikke hos meg. Det finnes hos mine foreldre. Det finnes hos et par av mine venninner. Jeg er blitt voksen nok til å høre på det menn sier, ordrett, og ikke tolke inn det jeg ønsker å høre. Når en mann først oppfører seg som at han ikke elsker meg, for så å innrømme i klartekst at det stemmer, når en mann får "kniven på strupen" og beskjed om skilsmisse eller parterapi for å finne tilbake til følelsene, selv om han overhodet ikke ønsker skilsmisse, og likevel klarer ikke å lete etter følelser inne i seg, så finnes ikke disse følelsene. 

Og som sagt - jeg har aldri blitt sjekket opp eller fått "uforbeholden" kjærlighetserklæring fra en mann.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan jeg minne deg om en velkjent ytring? "Dersom en kvinne i 40-årene ikke har lært hvordan bli vakker, da er hun dum". Med dagens muligheter for kosmetologi, kosmetikk, stillige klær, treningsstudioer kan man gjøre seg i det minste feminin og attraktiv uansett om man var vakker av natur eller ei. Invester i utseende og stil og du ser resultat veldig fort. 

Anonymkode: ce109...201

Det nytter ikke med kosmetikk og stilige klær når man er stygg i ansiktet. Jeg har alltid kledd meg feminint, vært slank, gjerne gått med hæler, hatt langt hår. Men det hjelper altså ikke når ansiktet er stygt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sparkling_Pink skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker du i det videre livet kan vurdere om å flørte med de du synes er tiltrekkende kan være noe givende for deg. Du er rett navlet med å gå videre fra nåværende samboer, har bein i nesa og om du greier å formulere deg i praksis slik du skriver blir det en tydelighet i kommunikasjonen som er bra for deg. Jeg tenker du kan fortsette med det.

Du er ikke alene om å ønske et gjensidig forhold som er formalisert gjennom ekteskap. Forplikter er for meg sexy.

Den delen av utseende som ikke er stort å gjøre med er det liten vits å fokusere på. Det som er verd å fokusere på er stil, klær, tilbehør og hår som er lett å gjøre noe med og kan skape muligheter.

Det er mange som finner sine lengstvarende partnere som godt voksen og du har det ikke travelt. Så å flørte på veien dit er min anbefaling.

Jeg ønsker ikke å initiere flørt/sjekke opp menn flere ganger. Når de ikke selv sjekker meg opp, er det tydelig at de ikke er interessert. Jeg ønsker ikke å bli "pausefisk" for flere menn som ønsker å fikse noe i livet på min bekostning.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...