AnonymBruker Skrevet i går, 10:29 #1 Del Skrevet i går, 10:29 Heia. Har nå leid en ny leilighet som jeg og min samboer trives godt i. Er bare små ting med leiligheten jeg har merket som er problematiske. For det første så er leiligheten realtivt stor men har kun en panelovn på veggen. Denne varmer kun gangen opp. Ingen panelovn i stuen og er derfor svæært kaldt der! I tillegg er det mye dugg på vinduer i stuene og på soverommet(som også er iiiiskaldt!) Ser at det påvirket maling i vinduskarmene, så regner med at det samler seg mye fukt. Har sagt ifra om litt småting ved innflytting som internett og at det som holder dusjhodet var ødelagt. Har ikke lyst virke som den irriterende leietakeren som maser om alt 😅 eller hva tenker dere? Burde jeg skaffe en panelovn ha i stuen? eller burde utleier? Har pr nå bare en billig 2000W ovn til 100 kr, men disse er vel ikke så ufarlige og varmer så ujevnt. Anonymkode: 4beb0...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:31 #2 Del Skrevet i går, 10:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har sagt ifra om litt småting ved innflytting som internett og at det som holder dusjhodet var ødelagt. Har ikke lyst virke som den irriterende leietakeren som maser om alt Si fra, det skal være i orden! Enkelt og greit. De må kjøpe/sette inn mer varme, hvis ikke blir jo leiligheten ødelagt, ikke ditt ansvar. Anonymkode: f59f3...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:32 #3 Del Skrevet i går, 11:32 Har dere eget abonnement og router til internett?, eller er utleieren en luring som tror at å gi dere passordet eller tilgang til sitt nettverk er en fordel?. Hvis det er en ny leilighet så burde det vært egen linje slik at dere kan ordne med eget abonnement, er det ikke egen linje så ville jeg ordnet med eget abonnement på trådløst bredbånd. Det har med privatliv og sikkerhet å gjøre, dessuten så er det ikke lov til å dele nettet sitt med personer utenfor husstanden. Når det gjelder oppvarming så kan dere snakke med utleieren, husk at det må luftes på vinteren også og hvis dere tørker klær inne så vil det bli fuktighet. Anonymkode: b629f...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:33 #4 Del Skrevet i går, 12:33 Dere er selv ansvarlige for å ordne med flere varmekilder: https://www.ung.no/oss/frg1Ndmy5yDGgBzmjdPMxT Hvis det oppstår skader på vinduer/karmer pga fukt fordi dere ikke har hatt tilstrekkelig oppvarming og/eller ikke luftet godt nok, er det dere som er ansvarlig for skadene. Anonymkode: 5a4df...d9f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:38 #5 Del Skrevet i går, 12:38 Man kan spørre. Men husker selv jeg bare kjøpte en slik ovn som blåser varme, da kunne jeg ha den med meg inn på kjøkken litt, inn på soverom. Da kunne jeg selv bestemme hvor jeg ville ha det varmt. Du har som leietaker ansvar for at det er såpass varmt at det ikke skaper skader inne. Du har også ansvar for å lufte. Og å tørke bort synlig fukt. Anonymkode: f6b37...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:47 #6 Del Skrevet i går, 12:47 Litt på siden som utleier selv; Dokumenter ALT MED BILDER fortløpende.. Og gi beskjed skriftlig enten på Sms eller mail og be om skriflig svar😊 Noe som ikke burde være ett problem om utleier er seriøs.. Jeg kommuniserer, evt bekrefter samtaler/avtaler gjort muntlig over enten sms eller mail.. Anonymkode: 2b6ce...a29 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden Jeg ville sendt en melding til utleier med informasjon om at det er kaldt i leiligheten, og at det danner fukt. Og så spurt om hen foretrekker å kjøpe inn en panelovn eller om dere skal gjøre det selv. Da er det mer en åpen samtale enn et «krav». Det er nok mulig huseier ber dere om å kjøpe inn selv, men da har dere sagt ifra om vinduskarmene hvertfall. Anonymkode: 588d4...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Kjøp dere varmeovn, men husk også å dokumentere fra første stund om noe skader o.l. oppstår. Jeg ville sagt fra til utleier om at dere synes leiligheten er veldig kald, og har måttet gå til innkjøp av ovn. Ovnen fra Mills har jeg som en reserve (står per nå bare i en bod), den er enkel å flytte med seg mellom rom. Anonymkode: a8561...f34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå