Gå til innhold

Hvor oppbevarer dere pant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sekk som henger på stativ i boden. Panter når vi har fått 2-3 sekker, så det blir ikke akkurat hyppige turer til pante maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest mulig ute av syne. Nå har vi nettopp flytter og har en utrolig praktisk kjøkkenbod der vi oppbevarer tomflasker og har plass til fryser og ekstra kjøleskap. Før bodde vi i liten leilighet og måtte bare stue det bort i et hjørne på kjøkkenet som ble veldig rotete.

Anonymkode: e5a92...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi hiver tomflaskene inn i bunnen av kjøleskapet, eller kjølehjørnet. Når det er fullt der, tar vi en panterunde. Da er det som regel en breddfull søppelsekk og kanskje en bærepose eller to i tillegg.

Anonymkode: 89fad...a54

Oj, dere må ha stort kjøleskap eller kjølehjørne 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en pose hengende i nedgangen til kjelleren hvor vi putter panteflasker. Når posen er full knytes den igjen å kastes ned kjellertrappa. Den som har ærend i kjelleren flytter den til et hjørne og når det begynner å bli fullt tar vi oss en panterunde på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en pose på verandaen. Panter minst en gang i uken så det ikke hoper seg opp

Anonymkode: 5e4ec...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tomme flasker til pant hvor og hvordan oppbevarer dere? I det siste året har vi hatt en svart søppelsekk hengede på kjøkkenet. Fyller opp den. Men det tar noen mnd til den blir full. Og det ser ikke pent ut heller. Hvordan gjør dere det? Har dere noen smarte løsninger?

Anonymkode: e3028...b93

Kjøpte en stor tøydunk gummiert på innsiden.  Kjøpte den på europris. Denner ute av sortiment ser jeg

Hadde samme problem som deg. 

Denne i linken  har jeg til papir, og får den også til flasker

https://www.europris.no/p-resirkulering-o-38-x-50-cm-flasker-papir-196456

Denne har jeg, men ser den er ute av sortiment

Screenshot_20250106_094332_Google.thumb.jpg.00aa0fbeb0f101f86ce7206751a09778.jpg

Anonymkode: 46ba5...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bruker gjenbrukbare handlenett på butikken, så alt av pant puttes i de, da blir de automatisk med på butikken. Bruker en plastpose oppi hvis det er noe som kan grise (bokser som kan ha noen dråper med rester i seg feks). 

Anonymkode: 4c55d...c4f

Samme her. Da samler det heler ikke så mye opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlenett som henger i boden. Blir ofte en del pant da jeg reiser mye og ofte kjøper med noe i farta og samboer er skikkelig glad i energidrikker, men så lenge det er et nett eller to som henger på veggen i boden er det ikke til bry.

Anonymkode: 9d0bd...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sånn fra ikea stående under kjellertrappa. Har en stor pose oppi som vi tar med på butikken når den er full.

Screenshot_20250106_103159_Chrome.jpg

Anonymkode: 3f07e...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i blokk. Har en stor stoff-"kurv" ute på balkongen som vi slenger de oppi - som vi tømmer med jevne mellomrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tomme flasker til pant hvor og hvordan oppbevarer dere? I det siste året har vi hatt en svart søppelsekk hengede på kjøkkenet. Fyller opp den. Men det tar noen mnd til den blir full. Og det ser ikke pent ut heller. Hvordan gjør dere det? Har dere noen smarte løsninger?

Anonymkode: e3028...b93

Vi driver ikke å samler på pant, vi panter, når vi går på butikken. 
Panteflasker med innhold rundt korken stinker etter kort tid, og dette tiltrekker seg insekter. 
Hygenisk er det heller ikke å ha en søppelsekk med panteflasker hengende på kjøkkenet. 
Vi klarer oss med en søppelposer fra Europris, til pant. Blir den full så blir det to, og noen må gå på butikken og pante. 

Anonymkode: dd071...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker flergangs handlenett som flere her bruker. Har det inni et skap der jeg oppbevarer vaskeutstyr. Tar det med når jeg går på butikken så rekker sjelden fylle seg opp.

Anonymkode: e7d65...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ute på terrassen. Inni et skap jeg har stående der. 

Anonymkode: 96736...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sekk liggende i en putekasse ved ytterdøra, slenger flaskene i den på vei ut.

Anonymkode: 72c87...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofiei skrev (7 timer siden):

I sekk som henger på stativ i boden. Panter når vi har fått 2-3 sekker, så det blir ikke akkurat hyppige turer til pante maskinen.

Helt riktig. Akkurat det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...