Gå til innhold

Hvor oppbevarer dere pant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tomme flasker til pant hvor og hvordan oppbevarer dere? I det siste året har vi hatt en svart søppelsekk hengede på kjøkkenet. Fyller opp den. Men det tar noen mnd til den blir full. Og det ser ikke pent ut heller. Hvordan gjør dere det? Har dere noen smarte løsninger?

Anonymkode: e3028...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Under sofaen i stua. Det er der jeg har plass. Panter fortløpende etter behovet. Har ikke bod, ellers hadde jeg hatt dem der. Går også til butikken så er en fordel at det ikke er så mye.

Anonymkode: 56681...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker gjenbrukbare handlenett på butikken, så alt av pant puttes i de, da blir de automatisk med på butikken. Bruker en plastpose oppi hvis det er noe som kan grise (bokser som kan ha noen dråper med rester i seg feks). 

Anonymkode: 4c55d...c4f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egen bøtte under vasken i lag med resten av søppel. Slenger det i en sekk i garasjen når den er full. 

Anonymkode: 66cac...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikea-pose på en knagg i boden. 

Anonymkode: a39ac...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi bruker gjenbrukbare handlenett på butikken, så alt av pant puttes i de, da blir de automatisk med på butikken. Bruker en plastpose oppi hvis det er noe som kan grise (bokser som kan ha noen dråper med rester i seg feks). 

Anonymkode: 4c55d...c4f

Samme her. Legger panten rett i handlenettet, og da blir det pantet ofte. Orker ikke slepe digre sekker med pant til butikken, 

Anonymkode: 4b6fa...384

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har en gammel søppelstativ som vi fyller opp med pant. Slipper lukt, kliss, insekter inne mens sekken fylles opp. Så panter vi sekken når den er full, det utgjør ca 300kr 

Anonymkode: 63fb8...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er på butikken to-tre ganger i uka, og har alltid med en ryggsekk. Hvis jeg har noe å pante så er det allerde puttet i sekken.

Anonymkode: e5784...027

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en anonym grå pose i et ganske solid plastmateriale (litt som de store handlenettene til Rema) hengende på en krok i gangen, og tar den med på butikken når den nærmer seg full. 

Anonymkode: 5eeba...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de på kjøkkenbenken eller i en kurv i gangen, og tar dem med meg hver gang jeg handler. Dermed blir det ikke mange å oppbevare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kjøpt en ekstra skittentøykruv som står på vaskerommet. Oppi der går all pant. 

Anonymkode: 8a9fa...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i handlenett som står i boden, og så tar jeg det når to nett er fulle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et brett under vasken, over søppel. Når vi går ut med søppel tar vi også med det som ligger der. Har en sorteringsbøtte (sett fra IKEA) i garasjen, med stor søppelsekk i. Når denne er full legger vi sekken i bilen, og tar panten sammen med ukeshandelen. 

Anonymkode: 23a02...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En pen kurv med lokk fra KiD. Er egentlig en skittentøyskurv, så plass tol en del flasker. Panter når kurven er full. 

Anonymkode: 33fa7...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hiver tomflaskene inn i bunnen av kjøleskapet, eller kjølehjørnet. Når det er fullt der, tar vi en panterunde. Da er det som regel en breddfull søppelsekk og kanskje en bærepose eller to i tillegg.

Anonymkode: 89fad...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har panteflasker i handleposene også tar jeg det med fortløpende til butikkene. Samler ikke opp i store kvanta før det pantes. 

Anonymkode: 22fae...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor søppelsekk som står i boden. Når den er full tas den med på neste butikktur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en kasse i et skap på kjøkkenet, og når den er full, tømmes den i en søppelsekk som står i en stor skittentøyskurv på vaskerommet. Når den er full, setter vi posen i uteboden. Når vi har to fulle søppelsekker, så panter vi :)

Anonymkode: aa170...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en svart stor sekk i boden eller garasjen. Evt en pose på kjøkken som jeg skal pante neste butikktur (eller den etter der igjen 😉

Anonymkode: 8dfd7...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...