Gå til innhold

helkroppsprogram annenhver dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, lurer på om det er greit å trene helkroppsprogram annenhver dag, eller om det blir for mye/ for ofte og for lite restitusjon?

Jeg har snekret sammen 3 ulike helkroppsprogrammer som jeg kjører nå . Trener da f.eks. mandag, onsdag, fredag, søndag osv. Men det blir jo rett som det er en ekstradag pga ulike andre forpliktelser som dukker opp, men jeg har dette som "default". Gi gjerne tilbakemelding på programmet mitt, dvs sammensetningen av øvelser. Har forsøkt å ha en del variasjon i øvelser.

dag 1: brystpress med manualer, markløft, utfall (som regel bulgarsk), pull-ups, militærpress, sittende roing, triceps pushdown, core.

dag 2: rumensk markløft, facepulls, sittende skulderpress med manualer, leg extensions, nedtrekk (overhåndsgrep), pushups, biceps curls, core.

dag 3: hip thrust, stående roing med stang, skråbenk med manualer, nedtrekk (underhåndsgrep), beinpress, sidehev (manualer eller kabel), triceps pushdown, core. 

Anonymkode: 84f50...155

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Går sikkert bra. Bare du lytter til kroppens signaler som å ikke overdrive. Av helsemessig syn tror jeg det er viktig å ikke trene for hardt.

Anonymkode: 1d805...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tabata og Absolution, digger de timene 😊

Anonymkode: c27bc...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som kan skrives om treningsfrekvens og programmering av løft, men grunnprinsippene er enkle.

• Gi hver kroppsdel 10-20 "tunge" arbeidssett hver uke (tunge=du må jobbe+det blir progressivt tyngre over tid). (Dette trenger ikke være samme øvelse. 4x5 knebøy to ganger i uke (=8) og 4x8 ungarske utfall to ganger (=8) gir 16 arbeidssett til sammen for glutes og quads og den delen av kroppen.
  • Som skrevet, finn en programmering som ikke sliter deg ut over tid, som kroppen liker

Aller viktigst : kontinuitet og progressiv økning over lang tid slår alle treningsprogrammer som testes en uke her og en uke der ned i støvlene. (Akkurat som aksjeinvesteringer ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...