Vendetta Skrevet i går, 06:05 #1 Del Skrevet i går, 06:05 (endret) Nrk og VG melder snøkaos! Dette klarer dere, søringer. Her oppe i nord hadde vi ei værmelding på 60 cm snø og stiv kuling i november. Endret i går, 09:47 av Vendetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet i går, 06:08 #2 Del Skrevet i går, 06:08 Holder meg inne idag og satser på at det regner bort imorra 😁 Meldt "bare" 30cm her... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:13 #3 Del Skrevet i går, 06:13 Tror du ikke vi vet at det er meldt snøkaos? Eller "snøarmageddon" som avisa så fint kaller det. Går nok bra. Er foreløpig mindre snø nå enn da jeg la meg i går Anonymkode: ddf56...006 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #4 Del Skrevet i går, 06:16 Jeg er på vei til jobb nå. Hvis det snør veldig mye så må jeg dra tidligere fra jobb. De som må ut på E6 for å komme seg hjem kan lett bruke to timer på to mil grunnet kø som følger av ulykker som oppstår når været er så dårlig. Anonymkode: 257cb...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:18 #5 Del Skrevet i går, 06:18 Er født i Troms, bodde mange år i Oslo, og er tilbake i Troms nå. Mye snø er ingen problem her. I Oslo er det massevis av veier og gater som må brøytes ved stort snøfall, og mye snø må transporteres bort. Det tar gjerne noen dager før alle veier er ryddet. Så jeg skjønner godt at det blir problemer om det kommer 40 cm snø i en stor by. Innenfor ring 3 i Oslo står det jo masse biler parkert i gatene som skal brøytes også. Gårdsplassen sin bør de fleste friske folk klare å måke, men skjønner godt at veier og gater tar tid og få brøytet. Vi nordlendinger bør jekke oss ned noen hakk 🙂 Anonymkode: 0cafa...863 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:25 #6 Del Skrevet i går, 06:25 Må si jeg ikke unner noen all denna snøen. Vi er akkurat ferdig med en runde i Trøndelag. I dag våkna jeg til første dagen siden nyttår der det ikke snødd 20 cm.. Det var sykt deilig. Men gleden blir visst kortvarig for melder snøfokk til natten og med alle denne nysnøen så kommer jeg sikkert ikke ut døra i morgen. Samme skjedde fredag, ble en time forsinka på jobb for at jeg ikke fikk opp ytterdøra og måtte vente på huseier våkna. Pluss at togene heller ikke gikk. Så nei unner ingen det snøfaanskapet egentlig. Føler med søringene idag altså. Anonymkode: 97ef7...128 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:27 #7 Del Skrevet i går, 06:27 Snøskuffa? Nei, har brøytebiler til sånt. Anonymkode: 4a3b2...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendetta Skrevet i går, 09:49 Forfatter #8 Del Skrevet i går, 09:49 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må si jeg ikke unner noen all denna snøen. Vi er akkurat ferdig med en runde i Trøndelag. I dag våkna jeg til første dagen siden nyttår der det ikke snødd 20 cm.. Det var sykt deilig. Men gleden blir visst kortvarig for melder snøfokk til natten og med alle denne nysnøen så kommer jeg sikkert ikke ut døra i morgen. Samme skjedde fredag, ble en time forsinka på jobb for at jeg ikke fikk opp ytterdøra og måtte vente på huseier våkna. Pluss at togene heller ikke gikk. Så nei unner ingen det snøfaanskapet egentlig. Føler med søringene idag altså. Anonymkode: 97ef7...128 Kunne du ikke gå ut gjennom vinduet?😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:58 #9 Del Skrevet i går, 09:58 Det kommer nok til å gå helt fint. Fortsatt ikke så mye her i Oslo sentrum, så får vi se hvordan det blir i ettermiddag/kveld og i morgen. Hovedutfordringen er, som det sies over her, at det ikke er så mange steder å gjøre av all snøen. Bittelitt kan kanskje dumpes i fjorden, ellers må det stort sett lastes opp på biler og kjøres bort. I tillegg er det styrete med kollektivtransporten. Leddbusser som skal krysse hverandre mellom brøytekanter på små, sporete sentrumsveier. Med titalls stående passasjerer og uten belter må man også ha lavere terskel for å innstille enn når privatbilister kjører godt fastspent og på egen risiko, og det holder jo at et kort strekke er uforsvarlig å kjøre på, i så fall ryker hele linjen. Min busslinje har cirka 30 000 påstigninger pr. dag, så går den under forplanter nå trøbbelet seg ut over. Så skal det jo heller ikke mer til enn at én idiot står på tvers over trikkeskinner før det påvirker noen tusen, for ikke å snakke om hvis T-banen med 400 000 daglige stopper opp. Men vi folkene som bor her er nå vintervante vi også. Dette går helt fint. Dette er en del av pakka når man bor her. Kommunen kan ikke dimensjonere beredskapen etter at 1-5 av 365 dager hvert år er sånn her. Vi får bare stå det av. Anonymkode: ef2ae...08a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:29 #10 Del Skrevet i går, 10:29 Alt er klart. Har nok mat og ved til å klare meg i lange tider. Snøskuffa står på trappa og traktoren står klar i låven med brøyteutstyret på, så snøen kan bare komme. Anonymkode: 79fd7...a50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:41 #11 Del Skrevet i går, 16:41 Nå har det snart kommet 4cm snø i Oslo sentrum. Foreløpig ser det ikke ut til å plage syklistene nevneverdig. Masse innstilte tog da. Anonymkode: f0219...fda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:43 #12 Del Skrevet i går, 16:43 Snøskuffe, spade, traktor og snøfres, alt er klappet og klart 😂 Anonymkode: d0ced...dcb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:47 #13 Del Skrevet i går, 16:47 Vendetta skrev (10 timer siden): Nrk og VG melder snøkaos! Dette klarer dere, søringer. Her oppe i nord hadde vi ei værmelding på 60 cm snø og stiv kuling i november. Men det er jo bare et par hundre som har bil der oppe i nord. Blir jo ikke kaos der det ikke bor folk. Anonymkode: a8981...bc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet i går, 16:47 #14 Del Skrevet i går, 16:47 Søringer takler snø fint, har snømåkeren klar jeg. Nordlendinger klarer aldri å skjønne dette, da dere ikke har noe som ligner byer der oppe og utfordringene vanlige folk opplever når kollektivtrafikk bryter sammen og ringvirkningene det får. Vi kan ikke alle kjøre snøscooter til jobb vet du TS... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:56 #15 Del Skrevet i går, 16:56 Her jeg bor måtte jeg krabbe ut vinduet da ytterdøren var snødd igjen. Det er likevel ingen stress det for meg. Jeg har måket fire ganger i dag og koser meg med både snø og vinter🤩 Problemet er i og rundt byene, med mye snø og liten/ingen plass å gjøre av den. For å ikke snakke om mengden folk som skal på veien med varierende grad av erfaring på vinterføre. Så mange av oss søringer tåler snøkaos med den største ro, men klart, avisene må jo skrive om noe og da er det artig å krisemaksimere 😂 Anonymkode: 8faae...d8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå