AnonymBruker Skrevet i går, 01:35 #1 Del Skrevet i går, 01:35 Jeg har vært ulykkelig i forholdet så altfor lenge nå, men jeg er livredd for å bli alene, og har derfor ikke turt å gå. Jeg har mange bekymringer i forbindelse med et brudd, blant annet hvordan det vil påvirke barnet, økonomi, bosted, men også at jeg så og si ikke har noe støtte rundt meg. Ikke familie og ikke venner. Føler meg så patetisk som skriver dette, da jeg er en voksen jente i slutten av 20-årene, og man skulle tro jeg klarte meg mer enn bra nok selv. Men når det kommer til dette, føler jeg meg fortsatt som den usikre 17 år gamle jenta jeg var da jeg flyttet inn til samboer (som har vært min trygghet siden). Alle nære vennskap jeg har hatt tidligere, bor andre steder i landet og har sklidd ut med tiden. Nå er det ikke bare-bare å få vennskap som er nære og genuine. Det blir bare bekjentskap. Noen som har gått gjennom noe lignende? Hvordan gikk det? Slik det er nå, føler jeg omtrent hver dag at jeg vil gå, men utsetter og utsetter, da jeg er redd alternativet er verre. Og ja, samboer vet hvor jeg står, slik at ingen tror jeg «lurer» han. Anonymkode: 87aee...716 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:30 #2 Del Skrevet i går, 05:30 Hva motiverer samboeren din til å betale for liksomforholdet deres, siden han "vet hvor du står"? 😂 Du klarer deg. Snakk med NAV, ta kontakt med en gammel venn og spør om et gjesterom. Om noen uker er du på bena igjen. Det kan hende det blir litt stusselig i begynnelsen, men sånn er det bare. I Norge går dette helt fint. Anonymkode: 6a1a2...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:04 #3 Del Skrevet i går, 06:04 Det går helt fint. Om samboer er enig og dere har barn ville jeg startet med å finne egen bolig. Det er også viktig å sette opp avtale med FVK allerede nå da dere må sette opp samværsavtale og gjerne bli enige om barnebidraget. Når du flytter ut med egen folkeregistrert adresse kontakter du NAV og de vil hjelpe deg mht søknad av barnetillegg og barnetrygd og evt andre stønader du har rett på. Jeg var 40, ufør og alene med et barn med spesielle behov. Ingen familie. Heller lykkelig alene enn ulykkelig i tosomheten. Nå har jeg verdens fineste kjæreste og vi er på husjakt sammen♥️ Anonymkode: f8ce7...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:33 #4 Del Skrevet i går, 06:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva motiverer samboeren din til å betale for liksomforholdet deres, siden han "vet hvor du står"? 😂 Du klarer deg. Snakk med NAV, ta kontakt med en gammel venn og spør om et gjesterom. Om noen uker er du på bena igjen. Det kan hende det blir litt stusselig i begynnelsen, men sånn er det bare. I Norge går dette helt fint. Anonymkode: 6a1a2...593 Hvor leser du ay han betaler for forholdet? Anonymkode: 3170a...3ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:12 #5 Del Skrevet i går, 08:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva motiverer samboeren din til å betale for liksomforholdet deres, siden han "vet hvor du står"? 😂 Du klarer deg. Snakk med NAV, ta kontakt med en gammel venn og spør om et gjesterom. Om noen uker er du på bena igjen. Det kan hende det blir litt stusselig i begynnelsen, men sånn er det bare. I Norge går dette helt fint. Anonymkode: 6a1a2...593 Han betaler ingenting mer enn meg. Men klart det er billigere å bo sammen med noen, enn å bo alene. Ts Anonymkode: 87aee...716 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #6 Del Skrevet i går, 08:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det går helt fint. Om samboer er enig og dere har barn ville jeg startet med å finne egen bolig. Det er også viktig å sette opp avtale med FVK allerede nå da dere må sette opp samværsavtale og gjerne bli enige om barnebidraget. Når du flytter ut med egen folkeregistrert adresse kontakter du NAV og de vil hjelpe deg mht søknad av barnetillegg og barnetrygd og evt andre stønader du har rett på. Jeg var 40, ufør og alene med et barn med spesielle behov. Ingen familie. Heller lykkelig alene enn ulykkelig i tosomheten. Nå har jeg verdens fineste kjæreste og vi er på husjakt sammen♥️ Anonymkode: f8ce7...f74 Han er ikke enig i at vi skal gå fra hverandre, men gjør også liten innsats for at vi skal holde sammen. Vet ikke hvor jeg skal begynne når det gjelder å finne eget bosted engang. Leiemarkedet er kjempedyrt og uforutsigbart, men jeg vil sikkert ikke ha råd til å kjøpe alene heller. Fint å høre at det gikk bra for deg ❤️ Jeg er nok litt mer av den «avhengige» typen.. selvstendig på mange plan, men får angst av følelsen av å være alene om alt. Ts Anonymkode: 87aee...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #7 Del Skrevet i går, 08:47 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han er ikke enig i at vi skal gå fra hverandre, men gjør også liten innsats for at vi skal holde sammen. Vet ikke hvor jeg skal begynne når det gjelder å finne eget bosted engang. Leiemarkedet er kjempedyrt og uforutsigbart, men jeg vil sikkert ikke ha råd til å kjøpe alene heller. Fint å høre at det gikk bra for deg ❤️ Jeg er nok litt mer av den «avhengige» typen.. selvstendig på mange plan, men får angst av følelsen av å være alene om alt. Ts Anonymkode: 87aee...716 Hva er inntekten din? Eier dere i dag? Har du noe EK? Anonymkode: f8ce7...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er inntekten din? Eier dere i dag? Har du noe EK? Anonymkode: f8ce7...f74 Ca 330 000 kr i året… Eier ikke i dag, har ikke noe egen kapital. Ts Anonymkode: 87aee...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ca 330 000 kr i året… Eier ikke i dag, har ikke noe egen kapital. Ts Anonymkode: 87aee...716 Ville prøvd med Husbanken. Dere vil ha 50/50 omsorg? Anonymkode: f8ce7...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har vært ulykkelig i forholdet så altfor lenge nå, men jeg er livredd for å bli alene, og har derfor ikke turt å gå. Jeg har mange bekymringer i forbindelse med et brudd, blant annet hvordan det vil påvirke barnet, økonomi, bosted, men også at jeg så og si ikke har noe støtte rundt meg. Ikke familie og ikke venner. Føler meg så patetisk som skriver dette, da jeg er en voksen jente i slutten av 20-årene, og man skulle tro jeg klarte meg mer enn bra nok selv. Men når det kommer til dette, føler jeg meg fortsatt som den usikre 17 år gamle jenta jeg var da jeg flyttet inn til samboer (som har vært min trygghet siden). Alle nære vennskap jeg har hatt tidligere, bor andre steder i landet og har sklidd ut med tiden. Nå er det ikke bare-bare å få vennskap som er nære og genuine. Det blir bare bekjentskap. Noen som har gått gjennom noe lignende? Hvordan gikk det? Slik det er nå, føler jeg omtrent hver dag at jeg vil gå, men utsetter og utsetter, da jeg er redd alternativet er verre. Og ja, samboer vet hvor jeg står, slik at ingen tror jeg «lurer» han. Anonymkode: 87aee...716 Jeg gikk, da jeg ikke var lykkelig. Men alt ble verre etterpå, og jeg føler meg som en hjelpesløs 17- åring selv. Jeg klarer meg økonomisk, og klarer jo de praktiske tingene, men jeg føler meg likevel så hjelpesløs og ensom. Og innser at jeg nok støttet meg veldig mye mer på han enn jeg forsto selv der og da. Verste som kunne skje meg. 😟 Anonymkode: 62c76...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gikk, da jeg ikke var lykkelig. Men alt ble verre etterpå, og jeg føler meg som en hjelpesløs 17- åring selv. Jeg klarer meg økonomisk, og klarer jo de praktiske tingene, men jeg føler meg likevel så hjelpesløs og ensom. Og innser at jeg nok støttet meg veldig mye mer på han enn jeg forsto selv der og da. Verste som kunne skje meg. 😟 Anonymkode: 62c76...9a5 Huff, dette er skrekken!! Men vet heller ikke hvor lenge jeg holder ut i forholdet 😩 Ts Anonymkode: 87aee...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gikk, da jeg ikke var lykkelig. Men alt ble verre etterpå, og jeg føler meg som en hjelpesløs 17- åring selv. Jeg klarer meg økonomisk, og klarer jo de praktiske tingene, men jeg føler meg likevel så hjelpesløs og ensom. Og innser at jeg nok støttet meg veldig mye mer på han enn jeg forsto selv der og da. Verste som kunne skje meg. 😟 Anonymkode: 62c76...9a5 Kan jeg spørre hva du synes er mest utfordrende? Ts Anonymkode: 87aee...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville prøvd med Husbanken. Dere vil ha 50/50 omsorg? Anonymkode: f8ce7...f74 Mener du startlån? Er vel det han ønsker, men om det lar seg gjøre i praksis, vet jeg ikke, grunnet jobben hans. Ts Anonymkode: 87aee...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva motiverer samboeren din til å betale for liksomforholdet deres, siden han "vet hvor du står"? 😂 Du klarer deg. Snakk med NAV, ta kontakt med en gammel venn og spør om et gjesterom. Om noen uker er du på bena igjen. Det kan hende det blir litt stusselig i begynnelsen, men sånn er det bare. I Norge går dette helt fint. Anonymkode: 6a1a2...593 Hva motiverer deg til å tyde at ts sin sambo betaler mer en ts for noe som helst, lurer jeg på.. Anonymkode: f41fc...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mener du startlån? Er vel det han ønsker, men om det lar seg gjøre i praksis, vet jeg ikke, grunnet jobben hans. Ts Anonymkode: 87aee...716 Du kan få eget startlån ts. For meg ble livet så utrolig mye bedre! Heller dårligere råd og bedre helse. 🥰 Anonymkode: f41fc...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå