Gå til innhold

Har jeg en spiseforstyrrelse?

Stm123

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 18 år gammel jente som lurer på om jeg har en spiseforstyrrelse. Har prøvd å søke opp «symptomer», men føler ikke jeg får et godt nok svar. Har dere noen erfaringer? Ønsker ingen negative kommentarer, er bare interessert i å høre andres tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags symptomer har du da? Du skriver ikke noe om det. Hvis du lurer, bør du snakke med en lege og eventuelt få hjelp tidlig. Er litt bekymret for hvilke forslag du vil få her inne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har kommet dit at man lurer på om man har en spiseforstyrrelse så er nok oftest svaret ja, eller vertfall at man er utenfor «normalområdet».

Vil råde deg til å ta en time hos fastlegen😊 Du har vertfall et veldig godt utgangspunkt å jobbe med, når du ikke lever i fornektelse.

Anonymkode: 08072...9b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ingen her svare deg på, ta kontakt med legen din.

Anonymkode: f3306...aa4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden da det ikke er tillatt med tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser på Kvinneguiden. Årsaken er at moderatorteamet ikke kan passe tråden konstant og fjerne svar som kan være skadelige for deg eller andre i en sårbar situasjon, samt at vi ikke vet noe om hvilken kompetanse som ligger bak svarene som gis.

Jeg oppfordrer deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Du kan også kontakte Mental Helse via deres hjelpetelefon på telefonnummer 116 123 eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenestene til Mental helse er gratis og tilgjengelig hele døgnet, og du kan være helt anonym. De har taushetsplinkt, og kan gi deg råd og hjelp i en vanskelig situasjon.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjennner og stoler på. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Vi håper du får den hjelpen du trenger, og ønsker deg  alt godt videre.

Med omtanke og hilsen Perelandra, mod.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...