Smofie_82 Skrevet søndag kl 23:15 #1 Del Skrevet søndag kl 23:15 Hei kan noen kloke hoder se om det er riktig prosentsats på feriepenger? Jeg har fem uker ferie, se tekst i kontrakt for alle detaljer. Vedlagt ligger - Kontrakt - Feriepenger utbetalt i fjor sommer - Feriepenger for deler av fjoråret som ble utbetalt nå i januar. (jeg gikk ut i fødselspermisjon og firmaet ble avviklet nå i desember 24. Håper noen kan se om det stemmer. Jeg trodde det er 12% ved 5 uker, for meg ser det ut som 10,2%? ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:53 #2 Del Skrevet søndag kl 23:53 Det er litt uklart, avtalen sier jo at feriepenger beregnes i samsvar med ferielovens bestemmelser, som er 10,2 %. Men det vanlige er 12 % ved 5 ukers ferie. Men 5 uker ferie er noe som avtales ut over loven. Anonymkode: 81893...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:33 #3 Del Skrevet i går, 09:33 Ser ut som du har fått utbetalt 10,2% og ikke 12%. Vanlig er jo 12% ved 5 uker ferie, men er likevel usikker på hva er som er riktig her, kommer an på hva slags tariffavtale eller noe? Anonymkode: 64e9a...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 10:45 #4 Del Skrevet i går, 10:45 Er det mulig at selskapet benytter 10,2% som sats og ikke trekker for de siste 4 dagene i femukersferien? Man har jo fem uker ferie, som er 4 dager mer enn en månedslønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå