Gå til innhold

Kan voksne ha fest hjemme med 16-årig barn hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så interessant å se hvor hjernevaska folk er. Alkohol er et giftstoff som angriper hjernen og nervene. Det er ikke noe som hører "godt sosialt lag" til, annet enn for idioter som ikke klarer å holde en samtale uten å være fysisk og psykisk hemmet! 

Og til dere som "vil slå håret løs" med bøttevis av alkohol - dere er selve definisjonen på white trash etter min mening. Det laveste man kommer. Mennesker som bare lever for neste dose gift, neste hit, som er såpass avhengige av alkohol for å ha det gøy at de kjører på selv om de har barn i huset. Skammelig. 

Det er sikkert åpenbart at jeg er avholds, og at jeg ikke ville funnet på å drikke foran barna mine. Spør deg selv om du ville råkjørt med barna i baksetet. Spør deg om du ville syklet uten hjelm, gått ut i undertøyet på vinteren, røyket hasj eller nasket foran dem. Ville du utsatt deg for massevis av skadelige ting fordi det gir deg en midlertidig glede? Nei! Fordi du vet at du bør og må sette et godt eksempel som voksen. Selv om risikoen for å falle av sykkelen og slå hodet er liten, slik som risikoen for å bli stupfull og gjøre noe fryktelig dum er liten, så gjør vi det likevel ikke. Fordi vi innerst inne vet bedre.

Anonymkode: 5693f...7d0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 23.53):

Hei, 

Vi har to barn, 13 og 16 år. Har hatt lite tilgjengelighet på barnevakt i årene med barn, slik at det sosiale livet vårt har følgelig vært svært begrenset. Vi er så og si alltid tilgjengelig for ungene og har et åpent hjem med gode relasjoner til våre ungers venner. 
Tiden går og man merker at man har behov for å være litt mer sosial, dvs. voksentid. Vi er svært lite ute å «fester», og drikker sjelden alkohol, kun når det er snakk om et «sosialt lag». Med andre ord; her er det hverken fredagspils eller helgevin, men det er fordi vi ikke er så glad i alkohol, men som sagt; vi nyter det når det er snakk om en fest. 
Vi har lyst til å invitere venner på mat og godt drikke, og siden vi er en del av en livlig gjeng, så vil det også bli livlig her hjemme. Livlig mener jeg at det blir musikk og dans og at man blir i godt humør. Mitt spørsmål er; kan 16 åringen være hjemme til tross for fest i stua? Han kommer til å game likevel og har rommet sitt i etg. 13-åringen kommer ikke til å være hjemme. 

Noen som vil dele erfaringer? Ungene våre har sett vi har drukket alkohol til feks mat når vi har vært ute å spist på ferier og vi har også hatt vors. Vors vi har hatt, så har ingen blitt synlig beruset, kun vært god stemning. 

Anonymkode: cb1dc...e0c

Eh, ja. Synes spørsmålet er rart. Som om man spurte om man kunne gå på toalettet med småbarn i huset.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde slik tilhørte 90tallet. Så harry med slike fester 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 4039d...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min, sønnen min på 20, kjæresten hans og hans lillesøster på 17 og jeg, kan godt drikke en god del sammen i hyggelige middager( ikke 17 åringen da). :sjokk::sjokk:

og, nå kommer vell pekefingeren..

Anonymkode: dc989...7c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Absolutt ikke! Har du spurt 16 åringen om hva han føler om å se sine foreldre og deres venner beruset og høylydt?

Mine eldste er 15 og 17 og det kunne virkelig aldri falt meg inn å gjøre noe slikt, til tross for kronisk mangel på barnevakt og sosial omgang. Stakkars ungdom i så fall...

Anonymkode: ffa8e...ea4

Skrev du feil, mente du 5 og 7?

Mangel på barnevakt til en 15 og 17 åring?

Anonymkode: 74df5...a55

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er så interessant å se hvor hjernevaska folk er. Alkohol er et giftstoff som angriper hjernen og nervene. Det er ikke noe som hører "godt sosialt lag" til, annet enn for idioter som ikke klarer å holde en samtale uten å være fysisk og psykisk hemmet! 

Og til dere som "vil slå håret løs" med bøttevis av alkohol - dere er selve definisjonen på white trash etter min mening. Det laveste man kommer. Mennesker som bare lever for neste dose gift, neste hit, som er såpass avhengige av alkohol for å ha det gøy at de kjører på selv om de har barn i huset. Skammelig. 

Det er sikkert åpenbart at jeg er avholds, og at jeg ikke ville funnet på å drikke foran barna mine. Spør deg selv om du ville råkjørt med barna i baksetet. Spør deg om du ville syklet uten hjelm, gått ut i undertøyet på vinteren, røyket hasj eller nasket foran dem. Ville du utsatt deg for massevis av skadelige ting fordi det gir deg en midlertidig glede? Nei! Fordi du vet at du bør og må sette et godt eksempel som voksen. Selv om risikoen for å falle av sykkelen og slå hodet er liten, slik som risikoen for å bli stupfull og gjøre noe fryktelig dum er liten, så gjør vi det likevel ikke. Fordi vi innerst inne vet bedre.

Anonymkode: 5693f...7d0

Du prosjekterer. Fordi du klarer ikke styre deg med rusmidler. Du er et svakt og stusselig menneske som kaller folk for «white trash», fordi du har et forkastelig menneskesyn. Sjelen din er et sort hull, for du er en emosjonell krøpling.

Anonymkode: 5ec23...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...