Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #1 Skrevet 4. mars 2006 Lille gullet er nå snart 18 mnd og går allerede veldig stødig. Har lyst til å kjøpe noen ski så han kan prøve det litt nå, men tenker vel mest på neste sesong.. Han er ca. 80 cm høy tror jeg (en stund siden sist helsestasjon kontroll..) Hvor lange bør skiene være?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #3 Skrevet 5. mars 2006 Mener at skiene skal være like lange som barnet. Så spørst det om du finner så små ski.... Og i opplæringsfasen tror jeg det kan være en fordel om de heller er litt korte. Hadde for korte ski til mine (de var riktignok over tre år før vi begyne med slikt) men det var aldeles nok ski og staver å passe på for knøttet!!!
Gjest Embla s Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 Mener å huske at de første skiene gjerne kan være så korte som mulig. Mange jeg kjenner kjøper sånne barneski med remmer til å feste ordinær vintersko i. De kommer vel bare i en størrelse? Spør i sportsbutikk!
flopp Skrevet 5. mars 2006 #5 Skrevet 5. mars 2006 Kjøp i alle fall ikke for lange ski - det kan fort ødelegg hele skiopplevelsen! Vi hadde også sånne ski med remmer til å feste på skoene - fungerte kjempegreit . Men ikke forvent deg for mye - yngste min synes det er nok å holde seg på bena med sko på - det er glatt nok som det er
Koriander Skrevet 5. mars 2006 #6 Skrevet 5. mars 2006 Jeg har også hørt at skiene ideelt sett skal være like lange som barnet. Spørsmålet er om det finnes så små størrelser... Der vi kjøpte de første skiene til vesla tidligere i vinter fikk vi høre at minste lengde var 100 cm og minste skostørrelse var 25. Det fungerer det også, med dobbelt sett raggsokker inni! Det er mulig at ski med remmer til å feste på vanlige sko finnes i mindre størrelser.
Gjest Gjest_Nelly_* Skrevet 9. mars 2006 #7 Skrevet 9. mars 2006 Skiene til din lille bør egentlig ikke være lengre enn barnet. Vet det finnes vanlige barneski ned til 90 cm, og det skulle egentlig passe dere. For de lyger litt på lengden.....tuppen bøyer seg...Men så er det skoene. Det er kun G-sport som har laget en sko ned i 24 str, og det er vel litt stort. Så har det seg slik at barn "stabber" når de går, og er ikke like avhengig av at skoen er "liten" nok. Legg bomull fram i tåa, det fungerer kjempegodt. Skiene kan barne vokse ut av, så dere kan også bruke dem neste vinter. Når det gjelder disse skiene med remmer, så er de litt vinglete. Egner seg nesten bare på stuegulvet. Lykke til! Mvh "nelly" PS. ikke kjøp staver
Thomasine Skrevet 9. mars 2006 #8 Skrevet 9. mars 2006 Vi kjøpte små ski til lille-gutt i fjor, da var han 2 år. Prøvde å finne bildet av dem, ble kjøpt på Ellos. Kan kanskje være 70 cm - små ski med andre ord. Kjempesøte og han koser seg på dem!!
momo Skrevet 10. mars 2006 #9 Skrevet 10. mars 2006 Når han er så liten vil jeg virkelig anbefalle at du kjøper ski med remmer som du bruker vanlige sko i, de er de minste og de er ikke glatte. Når vi kjøpte vanlig skipakke når snuppa var 3 år så var de korteste skiene de hadde på butikken 100 cm. Hun hadde sånne ski med remmer som første ski, når hun var 1,5 år og det var perfekt til den alderen.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #10 Skrevet 10. mars 2006 Påsan ble 2 år nå mars og digge rå gå på ski. Han begynte vel så smått å gå på ski i jula, da var han 21-22 mnd. Han arvet storesøster sine 100 cm lange ski og fikk skisko i str. 25 som passet fint med tjukke sokker og god snøring. Han digger å gå på ski, men det hører vel med til historien ay det er hans om ber om å få gå på ski, og ikek mor og far sommaser akkurat... (vi er ikke akkurat langrennsfreaker... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå