AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:57 #1 Del Skrevet søndag kl 21:57 Vi tenker å ta fra stua og sette opp en lettvegg med dør. Noen som har gjort det? Mye arbeid? Hva ligger det på i pris ca? Anonymkode: 86ff1...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:02 #2 Del Skrevet søndag kl 22:02 Jeg har nylig gjort det. Betalte ca 30.000. To lettvegger, en dør, pluss maling. Anonymkode: 4c9f1...c42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:04 #3 Del Skrevet søndag kl 22:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har nylig gjort det. Betalte ca 30.000. To lettvegger, en dør, pluss maling. Anonymkode: 4c9f1...c42 Var det inkludert isolasjon? Anonymkode: 5bbf3...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet søndag kl 22:07 #4 Del Skrevet søndag kl 22:07 Oi, det ble dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:08 #5 Del Skrevet søndag kl 22:08 Vi gjorde det av loftstue og fikk to soverom . Vi satte opp veggen selv, isolerte og sparklet..bare materialene som kostet. Anonymkode: 26dc9...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:57 #6 Del Skrevet i går, 07:57 Aner ikke pris, men hjalp en venninne dele opp ett soverom til to soverom pluss loftstue. Vi brukte vel ca tre dager på det. Altså to stk som aldri hadde gjort noe lignende før, det nærmeste vi hadde gjort av oppussing tidligere var å male og legge gulv (oppå ett allerede helt rett gulv). Det var som tok mest tid og var mest pirk-arbeid var å få satt inn dørene og få de helt rett, og legge lister der det var skråtak. Vi gjorde dette på ett loft i ett hus fra 40-tallet hvor omtrent ikke noe som helst var i vater fra før. Anonymkode: cd678...cf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 10:36 #7 Del Skrevet i går, 10:36 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi tenker å ta fra stua og sette opp en lettvegg med dør. Noen som har gjort det? Mye arbeid? Hva ligger det på i pris ca? Anonymkode: 86ff1...309 Hvor store krav ønsker dere med tanke på lydisolasjon? Man kan ta den raske billige løsningen og skru fast bunnsvill rett i parketten, men dette vil medføre at lyd forplanter seg fra stue til soverom via parkettbordene. Samme vil kunne skje med takplatene. Så det beste er å kutte parketten og takplater slik at lyden får det vanskeligere å vandre med materialene. Kjedelig å ende opp med et soverom som er superlytt og man ikke kan bruke stua etter leggetid. Men er det et gjesterom som egentlig ikke brukes er det ikke så krise 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden newman01 skrev (7 timer siden): Hvor store krav ønsker dere med tanke på lydisolasjon? Man kan ta den raske billige løsningen og skru fast bunnsvill rett i parketten, men dette vil medføre at lyd forplanter seg fra stue til soverom via parkettbordene. Samme vil kunne skje med takplatene. Så det beste er å kutte parketten og takplater slik at lyden får det vanskeligere å vandre med materialene. Kjedelig å ende opp med et soverom som er superlytt og man ikke kan bruke stua etter leggetid. Men er det et gjesterom som egentlig ikke brukes er det ikke så krise Akkurat dette tror jeg ikke på! Når huset til mine foreldre ble bygget, ble hele taket satt opp før det kom en eneste vegg/bærevegg innom ytterveggene. Og det var null problem med lyd mellom rom. Hadde soverommet mot stua, men ikke noe lyd som sjenerte noen vei. Anonymkode: 3ce8a...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Akkurat dette tror jeg ikke på! Når huset til mine foreldre ble bygget, ble hele taket satt opp før det kom en eneste vegg/bærevegg innom ytterveggene. Og det var null problem med lyd mellom rom. Hadde soverommet mot stua, men ikke noe lyd som sjenerte noen vei. Anonymkode: 3ce8a...890 Så du mener at taket bæres av takplatene? Hva skal man med bærevegger om de er hviler på parketten og avsluttes mot takplatene? Har en mistanke om at du muligens husker noen detaljer feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden newman01 skrev (1 time siden): Så du mener at taket bæres av takplatene? Hva skal man med bærevegger om de er hviler på parketten og avsluttes mot takplatene? Har en mistanke om at du muligens husker noen detaljer feil Når det var helt åpent fra yttervegg til yttervegg, på både tvers og på langs? Du kunne spurt han som satte det opp hvorfor det ble gjort på den måte, men han lever ikke lengre Hvor så mistroisk? Hvorfor tror du ikke på det jeg sier? Og dessuten, har du misforstått det jeg skrev. Anonymkode: 3ce8a...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Hvis takplatene er gips er det ikke nødvendig å splitte de med mindre man ønsker veldig lydisolert vegg, men da må man bygge også doble platelag på hver side av veggen i tillegg til isolasjon. Samme med parketten under, men her vil split også hjelpe veldig på trinnlyden, når folk går i stua og det ikke er splittet vil det høres ut som personer går i samme rom. Men det er jo sjeldent et stort problem i sitt eget hjem. Det svake elementet er som regel dørene mht. Lyd. Anonymkode: 86da0...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå