AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:36 #21 Del Skrevet mandag kl 12:36 I vår utvidede vennegjeng er det flere som er frivillig barnløse, i slutten av 40-årene, 5 par. Anonymkode: 3e828...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:41 #22 Del Skrevet mandag kl 12:41 Jeg og mannen. Vi har vært sammen i 20 år, har god utdannelse og god karriere, alt på stell. Men går jo ikke rundt og snakker om det. Og folk rundt oss er også såpass oppegående at de ikke spør, har i alle fall ikke fått spørsmålet nå etter 40, men i 30 årene var det nok noen som lurte litt. Anonymkode: 68b8a...10f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:35 #23 Del Skrevet mandag kl 13:35 Ja, kjenner flere. Nærest er min bror og hans kone som tok et bevisst valg sammen. De er fantastiske som tante og onkel og har ikke noe imot barn generelt, men det passet ikke til deres livsstil med frihet og ferier, og tror ikke noen har reagert på det. De har et par vennepar med samme valg/verdier uten barn. Har ei venninne som bestemte seg i 20-årene for at hun aldri skulle bli mamma. Er singel nå, men det er av eget valg. Har en kollega som fortalte at hun og mannen hadde bestemt seg for å ikke få barn før de giftet seg, og kort tid etter at de traff hverandre. Er i tidlig 30-årene. Anonymkode: 0aa22...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:38 #24 Del Skrevet mandag kl 13:38 Kom på at en fetter og kona nevnte i et juleselskap at de vurderte å skaffe seg hund, fordi de uansett ikke ville ha barn. I 30-årene. Anonymkode: 0aa22...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:47 #25 Del Skrevet mandag kl 13:47 Blant mine venner er det kun vi som har barn, alle andre er frivillig barnløse (og ja, jeg vet det er frivillig). Blant mannens venner er det vel nesten bare ett par som ikke har barn, resten har. Anonymkode: 57688...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet mandag kl 17:51 #26 Del Skrevet mandag kl 17:51 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg og venninnene mine pratet om dette, da jeg selv er usikker på dette med å få barn, men har tilgode å møte på/kjenne noen par eller single som har valgt vekk barn frivillig. De mente at «jo, det er jo MANGE!» og at man stadig hører om flere som velger et barnefritt liv, men jeg kjenner ingen :0 har også tilgode å møte noen. De jeg kjenner som er godt voksne (40+) er enten par som ikke klarte å få barn, eller ufrivillig barnløse som ikke møtte noen å få barn med før det var for sent. Vil så gjerne høre om noen kjenner/vet om noen på 40+ som faktisk har valgt vekk barn frivillig og er lykkelig med det? Det virker jo som de fleste som sier de ikke vil ha ombestemmer seg innen «fristen» og får barn likevel. Anonymkode: 47ede...b59 Kjenner folk som er 40+ som har valgt vekk barn, frivillig de fleste av de står trygt i valget sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet mandag kl 17:57 #27 Del Skrevet mandag kl 17:57 Ja, meg selv 😊 Aldri hatt lyst på barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:59 #28 Del Skrevet mandag kl 17:59 Ja, min gifte sønn. Anonymkode: 46f48...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:02 #29 Del Skrevet mandag kl 18:02 Tja, kjente jo meg selv og eksen, og kjenner en håndfull barnløse par (som har vært gift eller samboere i alle år) i foreldregenerasjonen, men vet jo ikke om det var selvvalgt eller bare ble sånn. På min egen alder kommer jeg ærlig talt ikke på noen jeg VET er frivillig barnløse, da forholdene uansett ikke har vart lenge nok til å vite om de ikke vil ha barn, ikke kan ha barn, eller bare ikke har kommet dit ennå. Anonymkode: d6a49...699 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:09 #30 Del Skrevet mandag kl 18:09 Nå var vi bare i 20 årene da vi var sammen, men grunnen til at vi ikke hadde barn var av manglende lyst til å ha det. Er sannsynlig vi begge blir barnløse livet ut, i hver vårt forhold eller single. Vi snakket ikke om det med noen, foruten de sjeldne gangene noen spurte. Vi var ikke kjennt som et par som ikke vil ha barn. Anonymkode: 20144...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:11 #31 Del Skrevet mandag kl 18:11 Mannen og jeg vil ikke ha barn (30-årene) og ingen av våre venner har heller barn. Faktisk når jeg tenker meg om kjenner jeg nesten ingen under 45 år som har barn. Jeg vet jo om mange, men ingen jeg kjenner og omgåes. Vi har bare aldri hatt lyst på det. Jeg elsker å stå opp sent, reise på jobb uten forpliktelser, komme hjem til et rent og ryddig hjem. Jeg kan bruke hele ettermiddagen på meg selv, bare trene eller gå en tur eller se på tv hele kvelden. Helt nydelig! Pluss at man selvsagt sparer mye penger på det, og får høyere huslån. For meg er det helt ubegripelig at mennesker frivillig får barn, kudos til dem men nei takk! Anonymkode: 7271b...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:57 #32 Del Skrevet mandag kl 18:57 Ja, mange. Jeg blir 33 i år, og er den eneste i vennegjengen med barn. Det er 4 andre par som er frivillig barnløse, og én som er på gjerde. Og så har jeg to single venninner som gjerne ønsker barn, men må finne rett partner først. Anonymkode: 0d038...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:00 #33 Del Skrevet mandag kl 19:00 Vi har to par i litt perifer familie i denne situasjonen. Jeg er veldig usikker på om det egentlig er frivillig, og spør selvsagt ikke. Anonymkode: 4f44c...a12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:04 #34 Del Skrevet mandag kl 19:04 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg og venninnene mine pratet om dette, da jeg selv er usikker på dette med å få barn, men har tilgode å møte på/kjenne noen par eller single som har valgt vekk barn frivillig. De mente at «jo, det er jo MANGE!» og at man stadig hører om flere som velger et barnefritt liv, men jeg kjenner ingen :0 har også tilgode å møte noen. De jeg kjenner som er godt voksne (40+) er enten par som ikke klarte å få barn, eller ufrivillig barnløse som ikke møtte noen å få barn med før det var for sent. Vil så gjerne høre om noen kjenner/vet om noen på 40+ som faktisk har valgt vekk barn frivillig og er lykkelig med det? Det virker jo som de fleste som sier de ikke vil ha ombestemmer seg innen «fristen» og får barn likevel. Anonymkode: 47ede...b59 Jeg har en venninne som ikke har kjent på noen behov for egne barn. Hun møtte en i slutten av 30 årene som har barn, det har vært en humpete vei, for hun kjenner veldig behovet for å kunne styre sin egen tid. Men hun er en god stemamma som gjør det hun kan for de ungene. Hun hadde nok levd et godt liv uten unger, men der vant kjærligheten til han, å ungene kom ufrivillig med på kjøpet. Anonymkode: 65f66...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:49 #35 Del Skrevet mandag kl 20:49 Kjenner ett par på 30/32. Hun er helt 100% sikkert på at hun aldri vil ha barn. Han er 50% sikkert på det samme. De giftet seg nylig, så tror de bestemte seg for å ikke ha barn men være sammen alikevel. Anonymkode: fad51...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:57 #36 Del Skrevet mandag kl 20:57 Eg kjenner 5-6 par i slutten av 40-åra som er barnefrie, heilt fordi det er slik dei vil ha det. Så kjenner eg 1 par som ikkje kan få barn, og kanskje 7 single som er barnefrie (der 2 av desse skulle ønske dei fekk barn). Kjenner så klart fleire enn dette som ikkje har barn, men dei er meir perifære og eg veit ikkje om det er frivillig eller ufrivillig Anonymkode: 9805d...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #37 Del Skrevet 23 timer siden Onkelen min er frivillig, de er nå 70 år og har aldri hatt ønske om barn. Min venninne også, hun er snart 60 og valgt et liv uten barn, har også en kollega i 50 åra som er i samme båt. Anonymkode: 4ec02...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #38 Del Skrevet 22 timer siden Ja, alle i min vennegjeng, inkludert oss selv. Det er nok tilfeldig. Av alle mine nære venner, 5-6 stykker, så er det bare én som fikk barn. Det var et uhell når kona var 40. De tenkte liksom ikke at det ble noe barn når hun var så gammel, men det ble det gitt! Ellers er alle sammen i forhold hvor ingen vil ha barn, så for oss er det helt normalt å ville være barnløs. Det er de med barn som skiller seg ut. Anonymkode: 83967...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #39 Del Skrevet 22 timer siden Ja, søsteren min. Hun vil ikke ha barn og jeg tenker det er like greit. Hun har ingen interesse for barn, og bryr seg heller ikke om tantebarna. Hun får mye tyn fordi folk skjønner ikke at hun ikke vil ha barn, men jeg synes det må være helt frivillig om man vil ha barn. Sårt at hun ignorerer nevøene da. Anonymkode: 827cc...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #40 Del Skrevet 22 timer siden Jeg kjenner mange barnløse par, men om det er frivillig eller ikke, vites jo ikke alltid. Noen kan kanskje si at det som at de har valgt å ikke få barn, mens det i realiteten ikke egentlig er tilfellet. En venninne har "valgt" å ikke få mer enn ett barn, mens i realiteten har hun forferdelig lyst på et barn til, men sliter med helsen så hun føler det ikke ville vært rettferdig overfor verken det barnet hun allerede sliter med å ta seg av, og et evt nytt barn. Det eneste paret jeg vet (med rimelig stor grad av sikkerhet) er frivillig barnløse, er en kamerat og fruen (begge i førti-årene). Der var hun veldig klar på at hun ikke ønsket å få barn, allerede fra før de ble sammen, og det var også noe av det som gjorde at de gikk så godt ilag. Anonymkode: c7beb...f85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå