AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:51 #1 Del Skrevet søndag kl 21:51 Jeg og venninnene mine pratet om dette, da jeg selv er usikker på dette med å få barn, men har tilgode å møte på/kjenne noen par eller single som har valgt vekk barn frivillig. De mente at «jo, det er jo MANGE!» og at man stadig hører om flere som velger et barnefritt liv, men jeg kjenner ingen :0 har også tilgode å møte noen. De jeg kjenner som er godt voksne (40+) er enten par som ikke klarte å få barn, eller ufrivillig barnløse som ikke møtte noen å få barn med før det var for sent. Vil så gjerne høre om noen kjenner/vet om noen på 40+ som faktisk har valgt vekk barn frivillig og er lykkelig med det? Det virker jo som de fleste som sier de ikke vil ha ombestemmer seg innen «fristen» og får barn likevel. Anonymkode: 47ede...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:12 #2 Del Skrevet søndag kl 22:12 Kjenner noen barnløse, men jeg har selvsagt aldr gravd i om det er frivillig eller ufrivillig. Anonymkode: 411ed...d16 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet søndag kl 22:20 #3 Del Skrevet søndag kl 22:20 I min nærmeste vennekrets er det 5 stykker, en av de har barn og har alltid vært åpen og ærlig på at hun ønsker barn. De fire andre har ikke barn helt frivillig. 3 av de er i langvarige seriøse forhold. Vi er i alderen 35-43. + meg, 40 år, i et seriøst langvarig forhold som er barnfri og har vært krystallklar i hele mitt 18 årige forhold til mannen at jeg er fullstendig uinteressert i å få barn. Jeg har altså flere venner som er barnfrie, i den grensen som gjør at vi endelig blir trodd og tatt seriøst når vi sier " nei ellers takk" til barn. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg har en gjeng med likesinnede å diskutere ting med og jeg tror kanskje ikke det er så vanlig at gjengen som har valgt vekk barn er flere enn de som har valgt å få barn innad i vennegjengen. Ellers følger jeg mange på Instagram, mewkid f. eks som er åpen om at hun har sterilisert seg og ikke ønsker barn, emneknagger som barnfrihet, childfree osv har mange innlegg fra mennesker i alle aldre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:21 #4 Del Skrevet søndag kl 22:21 Jeg og mannen er frivillig barnløse. Jeg er 40, han 46 og vi har vært sammen siden jeg var 25. Ingen av oss ønska oss barn så da lagde vi ikke barn. Jeg har to veninner i ca samme båt. Hun ene var nettop gjennom er samlivsbrudd så hun er singel pr def nå men det har ingenting med barnefriheten å gjøre. Broren min og begge brødrene til mannen min er også frivillig barnløse, de er single alle tre nå men igjen har det ikke noe med barnefriheten å gjøre. Broren min sikra seg mot barn i ung alder slik som jeg gjorde. Grunnen til at vi er så mange i vennegjengen som er barnefrie er at vi har litt spesiell bakgrunn alle sammen, noen med mye sykdom i familien, noen med for mange barn i famlien, noen pga rusproblemer osv så alle velger å ikke legge vår bagasje på neste generasjon. Anonymkode: 2464f...cb1 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:23 #5 Del Skrevet søndag kl 22:23 Jeg kjenner ingen, skulle gjerne kjent noen. Men jeg og min samboer er frivillig barnløse i 40 årene. Anonymkode: 31996...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet søndag kl 22:27 #6 Del Skrevet søndag kl 22:27 Jeg og mannen min! Kusina mi og samboeren hennes også. Og enda ei kusine som er nyskilt med ny kjæreste. Vi er alle i 40-årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:29 #7 Del Skrevet søndag kl 22:29 Har ei venninde som er ufør og forstått at hun aldri vil kunne ta vare på et barn og dermed avslått. Hun er 46 år nå og selv om hun er samboer så vet jeg at hun ikke ønsker det. En klok dame som har innsett egne begrensninger. Anonymkode: c2e0d...14c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet søndag kl 22:35 #8 Del Skrevet søndag kl 22:35 Kjenner jo til mange par uten barn men om det er frivillig eller ikke vet jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:39 #9 Del Skrevet søndag kl 22:39 Har ei venninne som er frivillig barnløs. Tror hun er litt på spekteret, har aldri turt å si det til henne, men har forklart henne hvor mye jobb det faktisk er å ha barn. Hun ble overbevist til å ikke jage etter et liv med barn, og jeg tror nok også det er best for alle. Ellers kjenner jeg kun barnløse som er det ufrivillig. Anonymkode: 1bd93...433 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:43 #10 Del Skrevet søndag kl 22:43 Jeg og sambo er 39 og 42, frivillig barnløse❤️ Vi har aldri hatt lyst på barn. Vi har tre vennepar som ikke har barn og mange single venner uten barn, også har vi 10+ vennepar med barn. Anonymkode: 9ada6...115 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:49 #11 Del Skrevet søndag kl 22:49 Nå bor jeg ikke i Norge lenger, men i vår omgangskrets er det kun ett par som har barn og da kun ett. Resten er frivillig barnløse. Jeg ønsket meg barn før, men føler at jeg har blitt for gammel og konkludert med at jeg lever svært godt uten. Anonymkode: 48f02...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:50 #12 Del Skrevet søndag kl 22:50 Ingrid Bjørnov har fortalt at hun og mannen er frivillig barnløse, ønske om barn kom aldri. Anonymkode: de949...522 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:55 #13 Del Skrevet søndag kl 22:55 Har to venninner i langvarige forhold som er over 40 og er veldig åpne om at de ikke ville ha barn. Anonymkode: 158ad...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet søndag kl 22:57 #14 Del Skrevet søndag kl 22:57 Det er langt fra tabu å være barnløse lenger. Jeg har familje fra et land der det er vanlig med i hvertfall 4-5 unger. Den generasjonen under meg som jeg er i familje der har valgt å ikke få unger,eller har fått 1,og det er nok. Dette er snakk om såkalt "utviklingsland" Man har jo funnet ut av at jo mindre unger = mer økonomisk frihet. Ikke bare frihet i seg selv som lokker. Det er jo det at unger koster vanvittig med penger. Kjenner mange også i Norge som er barnløse. Om de er frivillig eller ikke vet ikke jeg,men de er nå i hvertfall nesten på min alder,og har ikke unger. Men kjenner jo også de som har startet en hel fabrikk. For meg ser ikke det fristende ut i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:58 #15 Del Skrevet søndag kl 22:58 Meg selv…! Anonymkode: 39d6a...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:59 #16 Del Skrevet i går, 05:59 Vi har to vennepar som er frivillig barnløse. De lever et aktivt liv, har mange ulike interesser og er en viktig ressurs for sine tante- og onkelbarn😊 Bra at det går an å velge hvordan man vil leve livet sitt. Anonymkode: ec8cc...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:33 #17 Del Skrevet i går, 10:33 Vi er 38 og 40. Ett vennepar vi ofte sosialiserer med er 40 og 41. Har ellers flere single venninner og kompiser som er mellom 37 og 48 som ikke ønsker barn, og aldri har gjort det heller. Anonymkode: 1d5e2...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:18 #18 Del Skrevet i går, 12:18 Av de jeg kjenner til som er barnløse har en av partene varig dårlig helse. Om noen vet jeg at det er grunnen til at de bevisst ikke har fått barn, mens med andre har vi ikke snakket om det. Så det er jo ikke helt frivillig, da jeg vet at hverfall noen av de ville ønsket seg barn om de var friske. Veldig kloke mennesker som klarer å se sin egen kapasitet og heller være en super filletante/onkel for andres barn i gode perioder ❤️ Anonymkode: f92e2...bef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:25 #19 Del Skrevet i går, 12:25 Kjenner flere par. Min bror og samboer blant annet. Og helt ærlig - kommer det flere liv, så kommer jeg til å velge det selv. Anonymkode: a75c3...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet i går, 12:33 #20 Del Skrevet i går, 12:33 Kjenner ingen frivillig barnløse par. Hadde du spurt meg for 5 år siden, så kjente jeg to par. Det ene paret er nå gått fra hverandre. Det andre pare plutselig ombestemte seg og fikk et barn etter 25 år som par. Kjenner fortsatt til 5-6 barnløse (40-65 år), men alle de er single og er barnløse fordi de ikke traff noen/ikke traff den rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå